• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Foto's van keukens

Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Aangezien we binnen een paar maand moeten beslissen welke keuken we gaan voorzien, lijkt het me interessant om zoveel mogelijk voorbeelden te zien.

We verkiezen een moderne strakke keuken en voorlopig vooral de combinatie witte kastelementen - zwart werkblad.

Zijn er bouwers die in dit topic een foto van hun keuken willen/kunnen posten?

Na het lezen van dit artikel zijn we al een stapje verder, maar extra foto's zijn altijd welkom.

Indien mogelijk ook de fabrikant vermelden en/of andere nuttige informatie, eventueel een grof idee van de kostprijs (minder dan 5000, 5000-10000, 10000-15000, 15000-20000, 25000-30000, ...)
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
B0lt wrote:
bouwerleuven wrote:
Heb je soms een naam van de kleur van de kolomkasten ;

Alvast bedankt

Geen idee, we hebben ze gewoon uit zo'n stalenboekje gekozen. Misschien dat deze persoon u verder kan helpen?



Is hetzelfde materiaal als ons badkamermeubel, maar merknaam ben ik vergeten.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
MotoFodel wrote:
Allez, zal onze keuken ook nog maar eens tonen nu ik ze onderhanden genomen heb :D

(mooi gaat ze nooit worden, dat weet ik, maar nu moet ik me alvast niet meer schamen voor de spuuglelijke kleur :lol: )



Serieuze verbetering...
 
Lid geworden
18 nov 2006
Berichten
269
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mooi, keuken trekt enorm hard op die van Bolt, zelfde keukenbouwer?



In foto2 ; lijkt boveaan kast een nis, is dit voor TL-verlichting?



Gr
 

Bungoo

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
1.018
Waarderingsscore
0
Punten
36
waarschijnlijk zit de koelkast in dit blok en komt de warme lucht langs daar eruit??? Zo moetten er geen roosters geplaatst worden..
 
Lid geworden
8 jul 2009
Berichten
84
Waarderingsscore
0
Punten
0
bij mij zal dat ook zo iets moeten worden



kan je daar afmetingen bij plaatsen? ik schat achterkant 3,60m?



welk materiaal is het werkblad?



dank u
 
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
318
Waarderingsscore
0
Punten
0
Afmeting keuken is 3.90 breed op 4 meter diep. Kasten inderdaad 3.60.

Werkbladen zijn van formica! Ben niet zo'n voorstander van het harde graniet en de andere harde alternatieven waren te gevoelig voor vlekken en dergelijke.
 
Lid geworden
29 jan 2009
Berichten
71
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heel eenvoudig, heel mooi! Ik ben een voorstander van alles wit en sober. Komt er nog een spatwand (glas? tegels?) aan de muur achter de kookplaat?
 
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
318
Waarderingsscore
0
Punten
0
Eerst kijken hoe erg die spatten gaan zijn;-). Is nu gelakt en ik wil het graag zo houden. Alle eventuele oplossingen gaan een min zijn voor het uitzicht!
 
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
318
Waarderingsscore
0
Punten
0
mvdveld1 wrote:
bij mij zal dat ook zo iets moeten worden



kan je daar afmetingen bij plaatsen? ik schat achterkant 3,60m?



welk materiaal is het werkblad?



dank u



Nog even nagemeten. De keuken is 4 X 4 (een alle terreinen keuken ;-))
 
Lid geworden
10 jan 2008
Berichten
2.780
Waarderingsscore
0
Punten
0
typhoon wrote:
Eerst kijken hoe erg die spatten gaan zijn;-). Is nu gelakt en ik wil het graag zo houden. Alle eventuele oplossingen gaan een min zijn voor het uitzicht!



Gehard en warmtebestendig glas hé, kan je krijgen in iedere kleur :wink:
 
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
1.561
Waarderingsscore
0
Punten
0
typhoon wrote:
http://gvanderlee1.magix.net/



Weer wit... de verluchtingsventielen vind ik minder mooi net als de uitlijning van de oven, de onderzijde van de oven op de hoogte van het werkblad was een stuk strakker geweest. Qua achterwand kun je inderdaad wit glas nemen.



Maar mooie strakke keuken. Werkbladen in Corian was anders ook erg mooi geweest.
 
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
318
Waarderingsscore
0
Punten
0
MotoFodel wrote:
typhoon wrote:
Eerst kijken hoe erg die spatten gaan zijn;-). Is nu gelakt en ik wil het graag zo houden. Alle eventuele oplossingen gaan een min zijn voor het uitzicht!



Gehard en warmtebestendig glas hé, kan je krijgen in iedere kleur :wink:



Eventueel later als het nodig blijkt te zijn, maar ook deze oplossing is een afbreuk aan het zicht.
 
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
318
Waarderingsscore
0
Punten
0
dennisschmitz wrote:
typhoon wrote:
http://gvanderlee1.magix.net/



Weer wit... de verluchtingsventielen vind ik minder mooi net als de uitlijning van de oven, de onderzijde van de oven op de hoogte van het werkblad was een stuk strakker geweest. Qua achterwand kun je inderdaad wit glas nemen.



Maar mooie strakke keuken. Werkbladen in Corian was anders ook erg mooi geweest.



Verluchtingsventielen waren een noodzakelijk kwaad (balansventilatie, koelkast en dampkap met recirculatie), geen andere acceptabele oplossingen. De oven had ik achteraf gezien, zoals de microgolfoven, kunnen plaatsen in een kast. Ken mensen die werkbladen in wit corian hebben en wisten niet dat dit bestond anders waren ze voor formica gegaan (een stuk onderhoudsvriendelijker en ziet er even goed uit!)
 
Lid geworden
18 aug 2009
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dit is een tekening van wat het ongeveer zou moeten worden.



De dampkap (venduro) zit verwerkt in een verlaagd vals plafond.



De spoelbak en de inductiekookplaat is vlakbouw. de toestellen zijn nu nog Whirlpool maar ik overweeg om die nog te veranderen naar AEG





119mcrr.jpg
 
Lid geworden
3 okt 2006
Berichten
150
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bijna overal zie je nu van die barkrukjes om aan het werkblad/eettafel te zitten. Is dit nu zo gemakkelijk om op te zitten bij het eetmaal ? Met een stoel kun je toch lekker onderuit of achterover hangen/zitten ? Ik ben bang dat ik 's morgens zou achterover vallen (nog niet goed wakker of je eens goed uitrekken?) . Ik heb toch graag een goede steun in de rug.
 

Tal

Lid geworden
23 aug 2009
Berichten
32
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hierbij enkele schetsen van onze keuken:



photo




photo
 
Lid geworden
18 aug 2009
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben ook nog een aparte tafel want wij zijn met 4!



Die barkrukken zijn enkel voor wanneer ik aan het koken ben en er wil iemand bij mij zitten aan het eiland. dit is eerder voor de gezelligheid en/of een snelle hap!
 
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
318
Waarderingsscore
0
Punten
0
fonsy wrote:
Bijna overal zie je nu van die barkrukjes om aan het werkblad/eettafel te zitten. Is dit nu zo gemakkelijk om op te zitten bij het eetmaal ? Met een stoel kun je toch lekker onderuit of achterover hangen/zitten ? Ik ben bang dat ik 's morgens zou achterover vallen (nog niet goed wakker of je eens goed uitrekken?) . Ik heb toch graag een goede steun in de rug.



Vandaar dat ik krukjes heb gekozen met een fatsoenlijke rugleuning en die zitten geweldig goed, persoonlijk vind ik ze zelfs beter dan gewone stoelen. Uren aan de keukentafel zitten doe ik trouwens nooit, eten en wegwezen.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan