Foto's van keukens

Lid geworden
14 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
mooie keuken met dit corian blad ... vergeet niet dat je nooit geen warme potten erop zet :wink: of je hebt een gesmolten werkblad

Lid geworden
3 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wat vinden jullie van mijn ontwerp van mijn keuken ? heb het getekend met Winner Compusoft .

Kleur van de kasten wordt lichtgrijs stratifië en niet wit

Tablet wordt wss een uitgedikte composiet van Stone italiana .

Hangkast wordt in het wit in hooglanslak

spatwand bij spoelbak is gelakt glas

Er is led verlichting voorzien in de hangkast en onder te tablet en ook indirecte led verlichting bovenaan tegen het plafond in de " bak " van de dampkap .

Die lage zitkastjes/opberging voor speelgoed zijn om de scheiding te verbergen van een muurtje die we weg zullen smijten , er onder zit er beton , vandaar , bijna onmogelijk om dat mooi aan te vullen .

Lid geworden
9 okt 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ the mauve crew

Ziet er leuk uit. Onze toekomstige keuken heeft ook een raam en deur op dezelfde plaatsen. Wij willen ook een (schier)eiland, maar had nooit aan deze opstelling gedacht. Wat zijn de afmetingen van je keuken?

Lid geworden
3 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
FreijaV wrote:
@ the mauve crew

Ziet er leuk uit. Onze toekomstige keuken heeft ook een raam en deur op dezelfde plaatsen. Wij willen ook een (schier)eiland, maar had nooit aan deze opstelling gedacht. Wat zijn de afmetingen van je keuken?

thx :D

3970 op 3800 is het van grootte

Eiland is 1200 breed op 2380 zichtbaar en nog 300 onder de rolluikkast

Ik Sta open voor andere alternatieven qua opstelling

Ge weet nooit da er iets beters uit de bus valt .

Hilket

Lid
Lid geworden
15 mei 2009
Waarderingsscore
0
Punten
16
the mauve crew wrote:
wibbeltje wrote:
Gek vraagje, maar waar is de dampkap?

in de constructie van de bak er boven :D

Inbouwgroep/ randafzuiging

Ah amai, sjiek!

Want het blijft toch altijd maar een dom ding dat in de weg hangt.

Lid geworden
27 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Er ontbreekt een lampeke boven de kookplaat :twisted:

Leuke keuken, maar loop je niet het risico over die lage kasten te struikelen ?

Ik zou dat al zeker doen (maar ben dan ook heel verstrooid en loemp :oops: ).

Nog een kleine opmerking naar praktische kant toe. Die rolluikkast is (voor een normale mens) onbereikbaar door het brede schiereiland. Je zal altijd een trapje nodig hebben om iets uit je kast te halen.

Ik heb de proef op de som genomen toen wij aan het plannen waren.

Ik ben 1m74 en kan bij een werkblad van 1m20 breed, slechts tot op 1m60 aan de achterkant van het midden van een legplank van 45cm diep.

Plan werd dus meteen afgevoerd.

Best vooraf eens testen waar jullie geraken zonder trapladdertje :wink:

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
the mauve crew wrote:
Wat vinden jullie van mijn ontwerp van mijn keuken ? heb het getekend met Winner Compusoft .

Er is led verlichting voorzien in de hangkast en onder te tablet en ook indirecte led verlichting bovenaan tegen het plafond in de " bak " van de dampkap .

Die lage zitkastjes/opberging voor speelgoed zijn om de scheiding te verbergen van een muurtje die we weg zullen smijten , er onder zit er beton , vandaar , bijna onmogelijk om dat mooi aan te vullen .

-voor mij zou er ietsje te weinig voorbereidingszone zijn. (75% van werkblad eiland wordt in beslag genomen voor andere functies (eten & koken). 30% van werkblad spoelgedeelte bestaat uit spoeltafel (kan ook niet anders). Bovendien zijn er 2x een afzetvlakfunctie (1x naast kookplaat en 1x naast spoeltafel) waardoor werkelijk bruikbare voorbereidingszone (in de praktijk) nóg eens verminderd). Ik zou overwogen hebben (of op zijn minst eens uitgetekend) wat een kookplaat naast spoeltafel zou geven...

-laag kastje tussen woonkamer en keuken 'snap' ik ook niet zo. OK, is een gevolg van...maar denk dat je daar toffere dingen mee kunt doen

- zitplaats op de hoek van het eiland: heeft die persoon voldoende ruimte (diepte) voor een bord?

- dikte werkblad én keuze materiaal + kleur keuken vind ik zeer OK

- spatwand achter spoeltafel zou ik misschien iets opvallender doen.

Voila, dat was gratis advies :D

opbouwend bedoeld :wink:

Lid geworden
27 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Carreau-Line wrote:
- zitplaats op de hoek van het eiland: heeft die persoon voldoende ruimte (diepte) voor een bord?

Een kennis van mij heeft ook een dergelijke opstelling en heeft er spijt van.

Als ze nog snel iets moet bakken als het gezin al aan tafel zit, krijgen die alle spetters op zich.

Ze kan nooit de tafel dekken voor alle kookwerk achter de rug is, want de borden, glazen, ... zijn ondergespat.

Waarom wissel je gootsteen en kookplaat niet om. Je afzuig kan je wegwerken in de bovenkasten.

Al lost dit het ruimtegebrek voor de zitplaats op de hoek niet op.

Lid geworden
22 feb 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
29bis wrote:
Carreau-Line wrote:

Een kennis van mij heeft ook een dergelijke opstelling en heeft er spijt van.

Als ze nog snel iets moet bakken als het gezin al aan tafel zit, krijgen die alle spetters op zich.

Ze kan nooit de tafel dekken voor alle kookwerk achter de rug is, want de borden, glazen, ... zijn ondergespat.

Waarom wissel je gootsteen en kookplaat niet om. Je afzuig kan je wegwerken in de bovenkasten.

Al lost dit het ruimtegebrek voor de zitplaats op de hoek niet op.

Wij hebben een kookeiland slecht 60 cm diep met kookplaat in, en er vlak tegen de keukentafel, en wij hebben nooit spatten op ons bord/glas...

Lid geworden
27 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Delphine wrote:
Wij hebben een kookeiland slecht 60 cm diep met kookplaat in, en er vlak tegen de keukentafel, en wij hebben nooit spatten op ons bord/glas...

Straf, boven mijn kookvuur zit een glasplaat. Die is dagelijks bespat.

Maar, ik ben geen referentie :oops:

De ene zal al wat properder kunnen koken dan de andere zeker :wink:

Lid geworden
27 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Delphine wrote:
Ofwel eten jullie super vettig ofzo? :twisted:

tochni, ik kletter graag in mijn potten met tomatensaus, mix de spinazie, ... ben gewoon niet van de voorzichtigste en 't moet vooruit gaan :D

Enneuh, ... al eens een eendeborst gebakken ? :?:

Lid geworden
22 feb 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
29bis wrote:
Delphine wrote:
Ofwel eten jullie super vettig ofzo? :twisted:

tochni, ik kletter graag in mijn potten met tomatensaus, mix de spinazie, ... ben gewoon niet van de voorzichtigste en 't moet vooruit gaan :D

Enneuh, ... al eens een eendeborst gebakken ? :?:

Tzal wel zijn :)

En dan is enkel de kookplaat en een heel klein stuk erachter bespat, maar eettafel net niet.

Vlees ed bak ik wel op de voorste platen, misschien is dat de verklaring?

Lid geworden
3 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Carreau-Line wrote:
the mauve crew":3aryblor wrote:

-voor mij zou er ietsje te weinig voorbereidingszone zijn. (75% van werkblad eiland wordt in beslag genomen voor andere functies (eten & koken). 30% van werkblad spoelgedeelte bestaat uit spoeltafel (kan ook niet anders). Bovendien zijn er 2x een afzetvlakfunctie (1x naast kookplaat en 1x naast spoeltafel) waardoor werkelijk bruikbare voorbereidingszone (in de praktijk) nóg eens verminderd). Ik zou overwogen hebben (of op zijn minst eens uitgetekend) wat een kookplaat naast spoeltafel zou geven...

-laag kastje tussen woonkamer en keuken 'snap' ik ook niet zo. OK, is een gevolg van...maar denk dat je daar toffere dingen mee kunt doen

- dikte werkblad én keuze materiaal + kleur keuken vind ik zeer OK

- spatwand achter spoeltafel zou ik misschien iets opvallender doen.

Voila, dat was gratis advies :D

opbouwend bedoeld :wink:

thx , maar had graag eens geweten wat je zo in gedachten had van toffere dingen doen ipv da laag kastje .Mijn inspiratie is wat op en ik had graag een hulpende hand verkregen 8)[/quote]

Lid geworden
10 jan 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou die lage kasten ook verhogen, gegarandeerd dat daar iemand op zijnen toot gaat gaan ...

Misschien kastjes van maar 37 diep en even hoog als de rest van het werkblad?

Lid geworden
3 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
MotoFodel wrote:
Ik zou die lage kasten ook verhogen, gegarandeerd dat daar iemand op zijnen toot gaat gaan ...

Misschien kastjes van maar 37 diep en even hoog als de rest van het werkblad?

Mja , toch vind ik die lage zit kastjes wel geslaagd tov da muurtje op hoogte die er nu staat .

-het "verruimd" het ruimtegevoel in de keuken

-vanuit de luie zetel hebt ge een mooi zicht op het eiland

-praktische kastjes , want opbergruimte heb je nooit te veel

Bovenaan