Foto's van keukens

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Aangezien we binnen een paar maand moeten beslissen welke keuken we gaan voorzien, lijkt het me interessant om zoveel mogelijk voorbeelden te zien.

We verkiezen een moderne strakke keuken en voorlopig vooral de combinatie witte kastelementen - zwart werkblad.

Zijn er bouwers die in dit topic een foto van hun keuken willen/kunnen posten?

Na het lezen van dit artikel zijn we al een stapje verder, maar extra foto's zijn altijd welkom.

Indien mogelijk ook de fabrikant vermelden en/of andere nuttige informatie, eventueel een grof idee van de kostprijs (minder dan 5000, 5000-10000, 10000-15000, 15000-20000, 25000-30000, ...)

Lid geworden
7 okt 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Marburg wrote:
Is er eigenlijk een reden waarom de tafel + spoelbak tegen de muur staat waar ook de deur in staat?

Indien deze tegen de muur aan de overzijde zou kunnen staan zou je opbouw veel logischer zijn.

Je spoelbakken zouden ter hoogte van je kookplaten staan, wat handig is.

Je kan de deur niet tegen je krijgen terwijl je staat af te wassen.

Je zou ook niet telkens de volledige toer rondom moeten doen om aan de achterzijde te geraken.

Al met al vind ik de gehele opbouw eigenlijk niet praktisch.

De eettafel + 2 stoelen staan royaal in de weg in de kookzone.

Die deur draait naar buiten dus als je in de keuken staat kan je de deur niet tegen je krijgen. De spoelbakken staan ongeveer 20 cm van de muur maar dat is niet te zien op deze tekening.

Als ik van de kookplaten naar de spoelbakken wil dan moet ik mij maar omdraaien en 1 stap zetten.

Ik moet ook niet altijd rond het eiland stappen want ik kom de keuken binnen rechts van het eiland.

Dusja het ligt misschien aan mij maar veel onpraktische dingen heb ik nog niet gevonden :D

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
450
Punten
83
Om uw een vreselijk onpraktisch voorbeeld te geven:

Iedereen die in en uit de keuken moet zijn, moet door dat smal gangske waar ge aan 't koken zijt.

Dus als er buiten uzelf als kok 3 personen aan tafel moeten, moet ge opzij om der 2 door te laten die aan de overkant zitten en de derde zit met zijne stoel volledig in uwe weg als ge nog achter 't fornuis moet staan.

Of uwe menu moet natuurlijk volledig gereed zijn (alle gangen), zodat ge daar niet meer moet zijn, eerdat den eerste aan tafel komt.

Ge hoeft me niet te geloven, maar zet uw keuken maar op deze manier, en kom aub binnen een jaar maar eens terug om mij aan mijn oren te trekken waarom ik het u niet explicieter heb afgeraden.

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leopardinho wrote:
Marburg wrote:
Is er eigenlijk een reden waarom de tafel + spoelbak tegen de muur staat waar ook de deur in staat?

Indien deze tegen de muur aan de overzijde zou kunnen staan zou je opbouw veel logischer zijn.

Je zou ook niet telkens de volledige toer rondom moeten doen om aan de achterzijde te geraken.

Die deur draait naar buiten dus als je in de keuken staat kan je de deur niet tegen je krijgen. De spoelbakken staan ongeveer 20 cm van de muur maar dat is niet te zien op deze tekening.

Als ik van de kookplaten naar de spoelbakken wil dan moet ik mij maar omdraaien en 1 stap zetten.

Ik moet ook niet altijd rond het eiland stappen want ik kom de keuken binnen rechts van het eiland.

Dusja het ligt misschien aan mij maar veel onpraktische dingen heb ik nog niet gevonden :D

Die deur daar lijkt mij ook heel erg onpraktisch. Wat zit er trouwens achter die deur? Als het puur berging is voor voedingswaren, dan is het misschien nog wel ok, maar als er een andere ruimte achter die deur zit, lijkt het mij dat de keuken een bron van ergernis zal worden omdat iedereen mekaar in de weg gaat lopen in dat gangetje. Kan je van dat eiland geen echt eiland maken ipv een schiereiland tegen de muur? Dat lost het probleem misschien al (gedeeltelijk) op.

Lid geworden
7 okt 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Marburg wrote:
Om uw een vreselijk onpraktisch voorbeeld te geven:

Iedereen die in en uit de keuken moet zijn, moet door dat smal gangske waar ge aan 't koken zijt.

Dus als er buiten uzelf als kok 3 personen aan tafel moeten, moet ge opzij om der 2 door te laten die aan de overkant zitten en de derde zit met zijne stoel volledig in uwe weg als ge nog achter 't fornuis moet staan.

Of uwe menu moet natuurlijk volledig gereed zijn (alle gangen), zodat ge daar niet meer moet zijn, eerdat den eerste aan tafel komt.

Ge hoeft me niet te geloven, maar zet uw keuken maar op deze manier, en kom aub binnen een jaar maar eens terug om mij aan mijn oren te trekken waarom ik het u niet explicieter heb afgeraden.

Zo doe ik dat idd: eerst koken, daarna pas eten.

Tot binnen een jaar dan :wink:

Lid geworden
7 okt 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
monalisa wrote:
Leopardinho wrote:
Marburg wrote:

Die deur daar lijkt mij ook heel erg onpraktisch. Wat zit er trouwens achter die deur? Als het puur berging is voor voedingswaren, dan is het misschien nog wel ok, maar als er een andere ruimte achter die deur zit, lijkt het mij dat de keuken een bron van ergernis zal worden omdat iedereen mekaar in de weg gaat lopen in dat gangetje. Kan je van dat eiland geen echt eiland maken ipv een schiereiland tegen de muur? Dat lost het probleem misschien al (gedeeltelijk) op.

Dat is inderdaad puur berging. En ja, ik kan er een echt eiland van maken maar dan moet ik het een heel stuk korter maken en dat zie ik niet zitten. Ik zie trouwens geen reden om dat te doen.

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
450
Punten
83
Ha, die deur gaat naar een berging.

Ik dacht dat dat de deur naar de hall was, langswaar iedereen binnen moet komen.

Dat maakt natuurlijk wel even een wereld van verschil.

Lid geworden
7 okt 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Marburg wrote:
Ha, die deur gaat naar een berging.

Ik dacht dat dat de deur naar de hall was, langswaar iedereen binnen moet komen.

Dat maakt natuurlijk wel even een wereld van verschil.

Ja als dat de deur naar de hall was dan zou dat idd heel dom van mij geweest zijn. Dan zouden bezoekers altijd door de keuken moeten passeren :D

Dus voor alle duidelijkheid: het is de deur naar de berging. Heel praktisch zo een berging vlak naast je keuken!

Lid geworden
20 mrt 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Met welk programma in het Nederlands kan je het best een 3D maken van je keuken?

Die van Ikea wil niet mee zoals ik het wil.... :shock:

Lid geworden
30 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Onze ruwbouw is nog niet klaar maar de keuken wel al. We hebben een overeenkomst gesloten met onze keukenleverancier dat hij de keuken naar onze wensen en afmetingen zou ontwerpen en vervolgens in de showroom zou plaatsen tot wij hem nodig hebben. Resultaat een hele mooie korting.

Keuken wordt bij ons wel anders geplaatst. Kastenwand zal haaks op het eiland staan met ruimte ertussen weliswaar aan de kant waar je nu de spiegel ziet op een van de foto's.

img_8256.jpg

img_8260.jpg

img_8262.jpg

img_8264.jpg

img_8268.jpg

img_8272.jpg

Bungoo

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
schone keuken,

maar kzou er neit van moetn weten:

Alles al 38000 keer bepoteld, hier en daar hoogstwaarschijnlijk wel een kras of kleine beschadiging......

AL een keer opgesteld, dan afbreken en dan terug opstellen...niet dat dat er niet tegen kan, maar toch......

Lid geworden
30 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bungoo wrote:
schone keuken,

maar kzou er neit van moetn weten:

Alles al 38000 keer bepoteld, hier en daar hoogstwaarschijnlijk wel een kras of kleine beschadiging......

AL een keer opgesteld, dan afbreken en dan terug opstellen...niet dat dat er niet tegen kan, maar toch......

Keuken zal welgeteld 2 maanden in de showroom staan. En ook geen showroom waar 100 mensen per week komen hoor :wink:

Verder is het zo dat als er ergens een krasje op zit dit front gewoon vervangen wordt tegen levering.

Wat de opstelling betreft, dit is allemaal los gedaan, niet definitief dus. Bv. het Corian blad moet nog op twee plaatsen verlijmd worden. Di gebeurt pas wanneer de keuken bij ons geplaatst wordt.

En de korting die dit opleverde is toch zeker niet mis. Als je weet dat enkel de apparatuur normaal 11K moest kosten

Lid geworden
30 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
charles wrote:
Mooi Corian werkblad maar jammer van de naden.

De naden worden verlijmd als de keuken bij ons geplaatst wordt, hierna wordt het Corian gepolijst en is er van de naden niets meer te zien

:D :D :D

Lid geworden
15 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
dennisschmitz wrote:
charles wrote:
Mooi Corian werkblad maar jammer van de naden.

De naden worden verlijmd als de keuken bij ons geplaatst wordt, hierna wordt het Corian gepolijst en is er van de naden niets meer te zien

:D :D :D

hmmm, knap!!! Welk prijskaartje hangt er aan deze keuken?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan