Foto's van keukens

Lid geworden
27 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Toch nog efkes doorbomen :

Als je links in de wand de kasten weg laat.

Je schuift je eiland op naar links (eventueel laten doorlopen op linkerwand en zo in een U naar de achterwand met gootsteen - alles laag)

De wand met de gootsteen hou je volledig laag en even ver als je (schier-)eiland.

Rechts (in de nis naast de deur) een blok van onder tot boven met je ovens.

Is dit niet haalbaar ?

Het geeft je een groot werkvlak, eenvormigheid, eenvoud en toch je drie ovens.

Sorry, kon het me niet laten.

Ik heb gewoon iets met lijnen en krijg er de weubbekes van als het niet klopt 8)

Ik zou ook gootsteen en fornuis wisselen.

Spatten tegen een achterwand zijn gemakkelijker af te kuisen dan op de vloer (spat gegarandeerd over je eiland).

En dan gebruik maken van een Novy flatline dampkap = nog strakker en eenvoudiger. :idea:

Lid geworden
9 aug 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou ook de gootsteen en het vuur wisselen van plaats. Boven het vuur komt dan je dampkap, maar die zou ik dan wegwerken achter een (mdf)paneel dat boven je ovenkasten en zo doorloopt. Zo vorm je een eenheid. In een u-vorm (zoals iemand voorstelde) verandert ineens helemaal je keuken qua stijl, vind ik.

De wand waar nu je gootsteen staat, volledig laaglaten, vind ik persoonlijk niet gezellig. Dan oogt het kaal. Da's iets anders dan strak, vind ik. Strak is niet noodzakelijk ongezellig, kaal wel.

Maar ik ben ook geen expert!

Lid geworden
24 jun 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voorlopig wordt dit onze keuken... maar ben nogal wisselturig.. dus kan nog veranderen. Lengte aan muur is ongeveer 7 m...

Toestellen:

Oven: Smeg, dubbele oven van de professionele lijn

Inductieplaat AEG, Dampkap Novy, Vaatwas en microgolf: Whirepool :wink:

Nu uiteraard is dit een simpele tekening, waar ik niet alles terugvond om te tekenen, zo willen we dat werkvlak doorloopt tot op grond aan 'schiereiland' en moeten er nog passtukjes komen boven de "blauwe' kastjes

Lid geworden
12 jan 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
saxobarresgirlfriend wrote:
Voorlopig wordt dit onze keuken... maar ben nogal wisselturig.. dus kan nog veranderen. Lengte aan muur is ongeveer 7 m...

met als onderschrift: joekel van een keuken, geflankeerd door eenzame frigo en stoute krukjes :)

ik weet niet wat je in het midden wil zetten, grote tafel of zo, maar nu staat die frigo daar zo verlaten, mede ook dat je die grote wand zo volgestouwd hebt (zeker aan de linkerkant

zelfde verhaal met uw krukjes, je hebt zo veel ruimte en dan ga je die daar zo'n beetje wegsteken in de hoek waar je bovendien altijd rondom moet lopen. offer een kast op van je schiereiland en zet de krukjes daar op de 'kop' (+ rondom)

staan je toestellen (combi of microgolf) ook niet te hoog? lijkt me niet zo praktisch. misschien ook vaatwasser in de buurt van gootsteen plaatsen

verder zou ik wat meer eenheid zoeken, bvb de lijnen in de kastjes wat meer laten doorlopen, de hangkastjes aan de rechterkant niet halverwege het werkblad laten stoppen

my 2 €cents

Lid geworden
24 jun 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
ah thx voor de tips

mss nog eens bij vermelden dat er aan de andere kant van de keuken, dus eig beeld waar je op kijkt, een zithoek komt , omdat we daar met een erker zitten in de keuken... die onmogelijk weg kan wegens dragende functie.

Zoiets dus: ( andere stijl natuurlijk wel.. dit was een probeerseltje)

Die heb ik er niet bij getekend... en frigo staat er idd stom bij, maar je kon met dat programma je eigen toestellen integreren, maar geen 'look geven... em zie er idd niet uit.

Kijk, hier krijg je een beter beeld :wink: :wink:

http://www.bouwinfo.be/forum/viewtopic. ... highlight=

Lid geworden
27 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
29bis wrote:
Het plan is een goede aanzet (eenvoud bevalt me wel), maar er schort nog iets.

Ik mis logische lijnen/symmetrie/... in het ontwerp.

Wat er volgens mij aan schort, is het werkbladmateriaal dat vertikaal naar beneden doorloopt. Aan het eiland is dat perfect normaal, maar ter hoogte van de spoelbakkast klopt dat niet. Ik zou dat tussen de spoelbakkasten en de muur links, en tussen de spoelbakkasten en de ovenkolomkasten rechts weglaten. In de plaats daarvan laat je dat rechts aan de spoelbakkast naar boven doorlopen (i.p.v. naar beneden), waar het aansluit op het werkblad dat boven de kolomkasten ligt en rechts van de kolomkasten laat je het doorlopen tot beneden. Zo krijg je één aaneengesloten geheel.

Lid geworden
3 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
zou hier heel graag fototjes van onze keuken posten maar weett ni hoe. Kan er iemand mij helpen ?

merci

Lid geworden
12 jan 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
even mezelf hier uppen 8)

wat denken jullie ervan :?:

ruimte is +/- 4m op 4m

Maxi029 wrote:
Ze staat er nog niet, maar bij deze het ontwerp 8)

als jullie suggesties hebben, nu kan het nog :D

Lid geworden
30 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Speciaal op aanvraag van onze keukenbouwer, hier zijn onze foto's: :D

Lid geworden
12 jun 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
hele mooie keuken bolt ,

is het mogelijk referentie van werkblad en frontenkasten door te geven .

Lid geworden
30 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Oei, precies veel succes. :lol:

De keuken komt van Bart Schepens. Het werkblad is composiet, Diresco "Beach Taupe". De lage kasten zijn lichtgrijs gelakt, de kolomkasten zijn laminaat (op multiplex).

Lid geworden
30 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
bouwerleuven wrote:
Heb je soms een naam van de kleur van de kolomkasten ;

Alvast bedankt

Geen idee, we hebben ze gewoon uit zo'n stalenboekje gekozen. Misschien dat deze persoon u verder kan helpen?

Lid geworden
10 jan 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Allez, zal onze keuken ook nog maar eens tonen nu ik ze onderhanden genomen heb :D

(mooi gaat ze nooit worden, dat weet ik, maar nu moet ik me alvast niet meer schamen voor de spuuglelijke kleur :lol: )

Voor:

Na:

[/

Bovenaan