• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Foto's van keukens

Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Aangezien we binnen een paar maand moeten beslissen welke keuken we gaan voorzien, lijkt het me interessant om zoveel mogelijk voorbeelden te zien.

We verkiezen een moderne strakke keuken en voorlopig vooral de combinatie witte kastelementen - zwart werkblad.

Zijn er bouwers die in dit topic een foto van hun keuken willen/kunnen posten?

Na het lezen van dit artikel zijn we al een stapje verder, maar extra foto's zijn altijd welkom.

Indien mogelijk ook de fabrikant vermelden en/of andere nuttige informatie, eventueel een grof idee van de kostprijs (minder dan 5000, 5000-10000, 10000-15000, 15000-20000, 25000-30000, ...)
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
1.262
Waarderingsscore
0
Punten
0
gyprocplaatser wrote:
Aan mezza: de gevel is cederhout en hebben we 1 keer ingesmeerd met osmo lazuur.Insmeren met de borstel en meteen afvegen met een doek.



ben je tevreden van dat product?



wij nemen ook ceder & willen het ook behandelen

dat van jullie ziet er prima uit!
 
G

Guest

Guest
ehmmm, prijs van onze keuken is beke afgerond, 'k zal strak eens opt factuur koekeloeren oft me of zonder BTW is, 'k weet et al nimeer, kijk ik al nimeer naar :) 't budget was normaal 15000 incl BTW voor de keuken, daar zitten we weeral wa boven, maar ja, sh*t happens en die keuken van Siematic was echt af, en kwalitatief, dus mja, dan doe ne mens rare dinge he ;)



Sven : ivm hoogte : volgens mijne sketchup meter ( heb de keuken in SketchUp getekend adhv plan van Siematic zelf, dus zou moeten kloppen me de realiteit ) zijn het volgende afmetingen :



hoogte kookeiland : 92 cm

hoogte eettafel aan kookeiland : 74 cm

hoogte spoelbak deel : 88 cm



Gemeten van afgewerkte vloer tot boven aan het werkblad elke keer.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier is de onze.



Ze is wel nog niet af. Er moeten nog twee kastdeuren komen (waar frigo zit en boven de oven). De plinten moeten ze ook nog zetten en de kraan is ook nog niet definitief. Het blad is verzoet graniet.





Prijs 17500 inclusief alle toestellen van Neff. (daar zit in: vaatwasser, inductiekookplaat 90 cm TWISTPAD, oven, frigo, diepvries, en warmhoudlade).



Geen merk, komt van een onafhankelijke keukenbouwer: Marlido uit Maldegem-Kleit.





http://img79.imageshack.us/img79/3088/img1928np6.jpg
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
:oops: ik zie hier nu just dat het witte keukens moest zijn... nu ja, er ligt genoeg stof op om door te gaan voor wit. :lol:
 
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
443
Waarderingsscore
0
Punten
0
De meesten hier op het bouwforum hebben precies wel smaak :)

Heel veel mooie keukens, maar die prijzen :shock:



Zelf moeten we de keuze nog maken qua keuken. Stijl is echters reeds gekozen: strak en greeploos. Bij ons gaat het een volledige wand van +/-4,5m worden met daarvoor een kook-en spoeleiland waar de eettafel in het verlengde staat en op dezelfde hoogte.



Kijk er al enorm naar uit om onze keuken te kiezen. Vorige week en gisteren toch al eens weesten gaan zien ondanks de bouw maar ten vroegste volgend jaar begint :lol:
 

Bungoo

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
1.018
Waarderingsscore
0
Punten
36
@fatmanbert:

mooie keuken

ik blijf me erover verbazen dat uw keuken er reeds staat...vorige maand stond uw huis er nog niet :D

ik heb met argusogen de foto's van de caravaan diepladers met uw huis erop bekeken....knap
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
FatmanBert wrote:
:oops: ik zie hier nu just dat het witte keukens moest zijn... nu ja, er ligt genoeg stof op om door te gaan voor wit. :lol:



Alle keukens komen in aanmerking... Wij denken inderdaad eerder aan een witte keuken met zwart werkblad. Maar als ik me jouw keuken in het wit voorstel... :eek:
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor mij is het echt de perfecte keuken. Iedereen die ze 'live' ziet is er weg van. Heel ruimtelijk, heel handig en heel gezellig.



Huisje stond er in één dag, de keuken ook. :lol:



De rest gaat wat trager maar we mogen niet klagen. :wink:



Maandag verhuizen we!!!!
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bungoo wrote:
@fatmanbert:

mooie keuken

ik blijf me erover verbazen dat uw keuken er reeds staat...vorige maand stond uw huis er nog niet :D

ik heb met argusogen de foto's van de caravaan diepladers met uw huis erop bekeken....knap



Vorige maand? Veertien dagen geleden stond ze er nog niet. :lol:



Nu ligt de bovenverdieping volledig in parket, de badkamers zijn betegeld, de keuken en bureau's zijn betegeld, niveau 1 is volledig gesealed en geprimed, niveau 2 is ook gesealed, niveau nul is gechapped en half betegeld, het kippenhok staat er, de riolering is aangesloten (man man wat een werk)... alleen aan de living is nog niets gebeurd en da's opzettelijk. Eerst de minst gebruikte ruimtes afwerken en dan pas komt het belangrijkste. We hopen dat alles dan rapper af is.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
1.262
Waarderingsscore
0
Punten
0
leon_cupra wrote:
Kijk er al enorm naar uit om onze keuken te kiezen. Vorige week en gisteren toch al eens weesten gaan zien ondanks de bouw maar ten vroegste volgend jaar begint :lol:



je kunt er eerlijk gezegd NOOIT te vroeg mee beginnen, vind ik!

bij ons heeft hier ENORM veel tijd ingekropen!



het is niet makkelijk om de 'perfecte' indeling te vinden van je keuken

elke keukenboer/schrijnwerker heeft passende suggesties & dan moet je die puzzel in elkaar steken eh!



reken dus maar al een verkennend gesprek, opvolgingsgesprek, etc...

kruipt wel wat tijd/energie in, dus nu heb je nog een ZEE van tijd! gewoon doen :!:



:wink:
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
mezza wrote:
leon_cupra wrote:
Kijk er al enorm naar uit om onze keuken te kiezen. Vorige week en gisteren toch al eens weesten gaan zien ondanks de bouw maar ten vroegste volgend jaar begint :lol:



je kunt er eerlijk gezegd NOOIT te vroeg mee beginnen, vind ik!

bij ons heeft hier ENORM veel tijd ingekropen!



Hier ook. Verschrikkelijk moeilijk vond ik het. Tot de kleur toe heb ik tot de laatste dag getwijfeld. Ik ben zeker een keer of vijf langsgeweest bij de keukenboer. Eerst met grepen, maar welke grepen, dan maar greeploos... allez 't is maar een klein voorbeeldje zenne...
 
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
443
Waarderingsscore
0
Punten
0
Quote:
je kunt er eerlijk gezegd NOOIT te vroeg mee beginnen, vind ik!

bij ons heeft hier ENORM veel tijd ingekropen!

Bwa, heeft alles te maken met te weten wat je wilt. Naar kleuren toe hebben we al een heel goed gedacht wat we willen, naar indeling net hetzelfde. Gisteren, de tweede keer in een keukenzaak geweest, direct een kleur gezien die ons zeer zeker beviel. Lastige keuze gaat het zeker niet worden.

Quote:
het is niet makkelijk om de 'perfecte' indeling te vinden van je keuken

Maak ik mij niet al te veel zorgen in. We gaan werken met een wand en deze moet zo simpel mogelijk zijn. Wil werken met allemaal gelijke delen. Dus geen verschillende hoogtes, geen verschillende breedtes etc.



En daarvoor komt een eiland. Langs voor kastjes, lang achter paar laden + vaatwasser + nog een paar kasten.

Quote:
reken dus maar al een verkennend gesprek, opvolgingsgesprek, etc...

kruipt wel wat tijd/energie in, dus nu heb je nog een ZEE van tijd! gewoon doen

Onze bouw start toch niet voor febr 08. Herverkaveling is nog maar net ingediend. Eerst beginnen bij het begin, daarna de minder dringende zaken, zoals de keuken. Maar wat ons natuurlijk niet tegen houdt om al even te zien naar keukens. Is toch wel het aspect van het huis waar ik enorm naar uit kijk(kook graag, keuken wordt onze eye-catcher in ons leefruimte, dus .... )

Quote:
Tot de kleur toe heb ik tot de laatste dag getwijfeld.

Bwa, echte twijfelaars zijn we niet. We zien iets staan, is onze volle goesting(of totaal niet) en dat wordt het :)

Kwestie van beslissen :)

Quote:
Eerst met grepen, maar welke grepen

Geen :lol:

Staat bij ons nu al vast

Quote:
allez 't is maar een klein voorbeeldje zenne...

Natuurlijk. Begrijp je wel hoor.



Punt van discussie zullen de toestellen worden. Welk merk. Iedereen raad iets anders aan. Een kleur is een kwestie van smaak, een merk daarentegen niet.
 

Bungoo

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
1.018
Waarderingsscore
0
Punten
36
bij ons was de keuken vlug beslist.

Ik had het al ontworpen en uitgetekend, we wisten ook welke keukenbouwer het mocht zetten....hij heeft nog enkele aanpassingen aan mijn plannen voorgesteld, waar we ook op ingegaan zijn (die mannen kennen er immers toch iets meer van dan ik)

kleur hebben we ook in 1 keer beslist, we wisten welke kleuren we plus minus wilden....

en toen was het besteld...gelukkig, want het is maanden tot een half jaar wachttijd bij deze bouwer.....je moet er inderdaad dus op tijd bij zijn
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ leon cupra: stel je zelf de vraag: kook ik veel? Kook ik graag? Wat verwacht ik van mijn afwasmachine? Moet ik een megafunky oven hebben? Of niet?



Smeg: goed in ovens en gasfornuizen, de rest is al een pak minder.

Neff/Bosch/Siemens: alle drie hetzelfste maar neff net iets moderner en kwalitatiever: sterke punten: degelijke vaatwas en prima ovens. Ben van mijn inductie heel tevreden. Atag is op dat laatste dan weer het beste...





't is wat ge schoon en belangrijk vindt hé. En hoeveel korting ge er op krijgt. 8)
 
Lid geworden
19 mrt 2007
Berichten
470
Waarderingsscore
0
Punten
0
de keukens hier zijn volledig onze smaak, zééér mooie keukens.

Heb in de periode dat ik les gaf ( interieur) in bijberoep keukens en maatwerk gemaakt en ik kan niet rap genoeg beginnen aan ons interieur.(kriebelen dat dit doet als ik zulke mooie keukens zie).

Maarja start is voorzien in september.( als ik ergens hulp krijg ga ik onze belevenis ook op site zetten)
 
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
72
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ziehier het tot nu toe, naar mijn mening uiteraard, beste voorontontwerp voor mijn keuken! Niet helemaal wit maar de kleuren kan ik uiteraard nog volledig zelf kiezen...

De bordeaux achterwand vind ik momenteel heel mooi maar ik vraag me af of ik dat na x-aantal jaar niet beu zal zijn!



keukenschollier.jpg




keukenschollier3.jpg
 
Lid geworden
30 jun 2006
Berichten
63
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mooie keuken hoor Thierry maar wat ik mij afvraag of die hoge stoeltjes wel gemakkelijk zijn om rustig aan te eten.

Een snel ontbijt, OK, maar rustig avondeten??



Bij mij komt de eettafel ook tegen het kookeiland, maar de tafel zal gewoon de standaard hoogte hebben met "gewone" stoelen.

Het niveauverschil tussen werkblad en tafel zal wel niet zo lelijk zijn zeker?

:roll: Of zijn hier andere meningen?
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan