Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
fotoalbum maken via internet
- Lid geworden
- 12 mrt 2006
- Waarderingsscore
- 8
- Punten
- 0
Het is eigenlijk enkel een probleem wanneer je bv 4 foto's op 1 blad zet en dan 1 daarvan tot net tegen de snijlijn (rode lijn) maar blijkt achteraf dat deze net naast die lijn stond.
Je ziet dit in de preview (of hoe heet het) maar je moet er wel op letten!
Je ziet dit in de preview (of hoe heet het) maar je moet er wel op letten!
Zeg wel geen fotoboek-vraag ... maar ik zoek een dienst waar je foto's buiten de normale afmettingen kan laten maken.
Bvb ik wil graag in deze lijst http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/50132526 een langwerpige foto, maar waar kan ik zoiets laten afdrukken, buiten bij de fotograaf, want ik heb geen tijd om daar langs te gaan.
Bvb ik wil graag in deze lijst http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/50132526 een langwerpige foto, maar waar kan ik zoiets laten afdrukken, buiten bij de fotograaf, want ik heb geen tijd om daar langs te gaan.
wibbeltje wrote:
Langwerpige foto (of eender welke foto die buiten de standaardverhouding valt), betekent dat je in de foto zult moeten snijden, dus, je verliest een deel van het beeld.
Dus: laat die foto printen en zorg ervoor dat de langste zijde de juiste afmeting heeft.
Daarna kan je zelf de foto op maat snijden, zodat hij past binnen je kader.
Je kan dan trouwens nog zelf bepalen welk deel (of delen) je uit de foto snijdt.
Zeg wel geen fotoboek-vraag ... maar ik zoek een dienst waar je foto's buiten de normale afmettingen kan laten maken.
Langwerpige foto (of eender welke foto die buiten de standaardverhouding valt), betekent dat je in de foto zult moeten snijden, dus, je verliest een deel van het beeld.
Dus: laat die foto printen en zorg ervoor dat de langste zijde de juiste afmeting heeft.
Daarna kan je zelf de foto op maat snijden, zodat hij past binnen je kader.
Je kan dan trouwens nog zelf bepalen welk deel (of delen) je uit de foto snijdt.
Nevermore wrote:
wij hadden bij extrafilm eens een fotoboekje laten maken van een vrijgezellen-avond (om af te geven op het huwelijk), en op 1 foto zat een krasje ... we hebben een foto genomen van de fout en doorgemaild, waarna ons een nieuw boekje werd gestuurd (deze keer zonder fout)
het boekje met de fout hebben we dan maar voor onszelf gehouden
Daar lees ik nu eens héél wat slechte reviews van se.
Heb zelf ook al bestellingen gedaan bij extrafilm, waaronder een fotoalbum en geen problemen mee gehad. Maar toch al véél slecht over gelezen en zelfs gehoord van vrienden.
Klein vb:
Iemand maakt een trouwalbum als geschenk voor vrienden (bij extrafilm).
Album komt toe en heel wat tussenbladen (kalk) zitten scheef (en gekreukt) in de album.
Ze stuurt een mailtje over dat album.
Reactie: "graag een foto van de kop" (tas, mok,...) :roll:
Foto terug van de album en tussenbladen.
Reactie: "we zullen een korting geven" :roll:
Wat zijn die jong gehuwden nu met een lelijke boek waar diegen die dit cadeau gaf dan wel een korting op kreeg?
Nu ja, extrafilm is ook een grote aanbieder en meer klanten is meer miserie ook zeker?
wij hadden bij extrafilm eens een fotoboekje laten maken van een vrijgezellen-avond (om af te geven op het huwelijk), en op 1 foto zat een krasje ... we hebben een foto genomen van de fout en doorgemaild, waarna ons een nieuw boekje werd gestuurd (deze keer zonder fout)
het boekje met de fout hebben we dan maar voor onszelf gehouden
HIer een tot nogtoe tevreden klant van extrafilm (tegenwoordig smartphoto, ze zijn van naam veranderd). Ik laat daar jaarlijks ons familie-album maken met de foto's vn het afgelopen jaar. Ook dit jaar wilde ik eraan beginnen, maar nu blijkt dat ze geen downloadbare album software meer hebben en dat je alles via een online applicatie moet doen. Ik zie dat niet zitten. Ik wil niet eerst honderden foto's uploaden naar hun servers, om daarna te klooien met een online applicatie die vastloopt omdat hun servers niet meewillen, etc ...
Ik wil op mijn gemak lokaal kunnen werken. Wie kent er een andere aanbieder van kwalitatieve foto-albums waar je wel met lokaal te installeren software kan werken EN waar je pas bij ontvangst van je bestelde goederen met overschrijving kan betalen ? Ik wil niet op voorhand betalen. Eerst zien dat het eindproduct in orde is, dan pas betalen.
Ik wil op mijn gemak lokaal kunnen werken. Wie kent er een andere aanbieder van kwalitatieve foto-albums waar je wel met lokaal te installeren software kan werken EN waar je pas bij ontvangst van je bestelde goederen met overschrijving kan betalen ? Ik wil niet op voorhand betalen. Eerst zien dat het eindproduct in orde is, dan pas betalen.
Hier zelfde situatie: jarenlang alles bij smartphoto/extrafilm/spector besteld en de laatste keer absoluut ontevreden over de geleverde kwaliteit. Dan ook nog van die ambetantigheden: je bestelt en betaalt 10 € leveringskosten. 15 minuten na je bestelling krijg je dan een mail dat vanaf morgen de verzendkosten gratis zijn als je de komende 10 dagen besteld. Klantendienst doet geen spat moeite enzovoort ...
We hebben dan onze eindejaarscadeau's besteld bij photobox. Een stuk goedkoper, zeer snelle service en tevreden over de producten! Je moet wel vooraf betalen + online development tool.
Vroeger heb ik nog via fnac.be besteld. Daar kan je betalen na afhaling en die hebben nog een lokale software ook (je moet er wel even naar zoeken op de site, maar ben er net nog opgeweest en hij bestaat). Deze zitten wel duurder qua prijs, maar wat wij daar toen besteld hebben was zeer goed van kwaliteit.
We hebben dan onze eindejaarscadeau's besteld bij photobox. Een stuk goedkoper, zeer snelle service en tevreden over de producten! Je moet wel vooraf betalen + online development tool.
Vroeger heb ik nog via fnac.be besteld. Daar kan je betalen na afhaling en die hebben nog een lokale software ook (je moet er wel even naar zoeken op de site, maar ben er net nog opgeweest en hij bestaat). Deze zitten wel duurder qua prijs, maar wat wij daar toen besteld hebben was zeer goed van kwaliteit.
Ik bestel alles bij www.netprint.com. Ze zijn zeker niet de goedkoospte maar het afgeleverde werk is tot in de puntjes verzorgd, de software is heel gemakkelijk te gebruiken en biedt zeer veel mogelijkheden.
Ik heb ook al albums gehad van Kruidvat, Colruyt, enz. Goedkoper maar dat is er dan ook zeer goed aan te zien.
Bij Netprint moet je ook wel vooraf betalen. Ik vind het niet erg want ik doublecheck altijd mijn bestelling in preview en ik weet gewoon uit ervaring dat het in orde is. Als het niet in orde is, ben ik er ook zeker van dat het gratis wordt herdaan. Er is nu trouwens een promo van 30% (code is happy2012) geldig tot half januari ergens.
Ik heb ook al albums gehad van Kruidvat, Colruyt, enz. Goedkoper maar dat is er dan ook zeer goed aan te zien.
Bij Netprint moet je ook wel vooraf betalen. Ik vind het niet erg want ik doublecheck altijd mijn bestelling in preview en ik weet gewoon uit ervaring dat het in orde is. Als het niet in orde is, ben ik er ook zeker van dat het gratis wordt herdaan. Er is nu trouwens een promo van 30% (code is happy2012) geldig tot half januari ergens.
ik heb jaren geleden een fotoalbum gemaakt via pixbook.be en was er wel tevreden van
Hier alles enkel nog via profotonet. De enige uitzondering zijn de matte dibond afdrukken die we bij pixum laten maken. (profotonet doet geen dibond)
Nadeel van pixum en consoorten is wel dat je geen kleurenprofiel hebt van hun apparatuur, dus altijd wat gokken met kleurcorrecties. En dat is dan natuurlijk wel een risico met groot formaat (en dure) dibonds.
Profotonet is subliem op alle gebied: albums, canvassen... steeds prachtig werk en ongeevenaarde snelle levering. Canvassen bijvoorbeeld steeds binnen maximaal 3 dagen in huis (vanuit nederland!).
Nadeel van pixum en consoorten is wel dat je geen kleurenprofiel hebt van hun apparatuur, dus altijd wat gokken met kleurcorrecties. En dat is dan natuurlijk wel een risico met groot formaat (en dure) dibonds.
Profotonet is subliem op alle gebied: albums, canvassen... steeds prachtig werk en ongeevenaarde snelle levering. Canvassen bijvoorbeeld steeds binnen maximaal 3 dagen in huis (vanuit nederland!).
Carreau-Line
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 12 mrt 2006
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 36
Profotonet is en blijft voor mij hét album- en fotolab, zelfs voor de vakantiefoto's.
onlangs mooi snoepreisje in album gegoten via smartfoto (http://www.smartphoto.be)
goede software, zeer makkelijk te bedienen, mooie layouts, goede levering, service etc... maar afdrukkwaliteit was niet goed. foto's veel te geel, en als witbalans van foto al geel was door bvb avondlicht dan heb je...juist ja...gele tanden enz

vakantiefoto's of niet. 19 à 20 euro voor een slecht album is er 20 te veel. dan liever 10 meer betalen voor een goed.
leuke aan profotonet is ook dat de ietwat meer professionele fotograaf kleurprofiel kan downloaden voor de prints...
onlangs mooi snoepreisje in album gegoten via smartfoto (http://www.smartphoto.be)
goede software, zeer makkelijk te bedienen, mooie layouts, goede levering, service etc... maar afdrukkwaliteit was niet goed. foto's veel te geel, en als witbalans van foto al geel was door bvb avondlicht dan heb je...juist ja...gele tanden enz
vakantiefoto's of niet. 19 à 20 euro voor een slecht album is er 20 te veel. dan liever 10 meer betalen voor een goed.
leuke aan profotonet is ook dat de ietwat meer professionele fotograaf kleurprofiel kan downloaden voor de prints...
- Lid geworden
- 17 mrt 2006
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
(oude thread, maar terug opgehaald naar aanleiding van deze: http://bouwinfo.be/forum/threads/193719-Canvas?p=1870878)
Net mijn (eerste) fotoboek gemaakt bij Albelli, en ik ben toch ook tevreden van het resultaat.
Net mijn (eerste) fotoboek gemaakt bij Albelli, en ik ben toch ook tevreden van het resultaat.
- Heel eenvoudige software (dezelfde als Hema) op enkele details na (zo zit de optie om twee foto's op je pagina om te wisselen verstopt in een onooglijk klein grijs bolletje links bovenaan op je foto)
- wel vervelend: je kan alleen twee pagina's tegelijk invoegen, één enkele pagina lukt niet; zeer vervelend als uw vrouw achteraf komt zeggen dat ze die en die foto toch ook nog graag in het album had :razz:
- thema's en toeters en bellen ben ik zelf geen fan van, dus daar kan ik niets over zeggen, ik heb gewoon een neutrale achtergrondkleur gekozen en hier en daar wat tekst bij de foto's gezwierd
- indeling van foto's kan manueel, maar de automatische opties geven vrijwel altijd al genoeg mogelijkheden: je kiest een aantal foto's per blad, kiest dan een indeling, en wisselt eventueel nog wat foto's om, en klaar
- tijdens het maken krijg je een vermelding van prijs, maar hou er rekening mee dat je uiteindelijk waarschijnlijk wel wat meer betaalt (extra voor hoogglans, harde kaft, enz)