• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

folie probleem met PROFEL ramen en zeer slechte service

Lid geworden
13 dec 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
hallo,

9 jaar geleden kochten we ramen bij Belisol. Over Belisol heb ik geen klachten,zij zijn gewoon verkoper van het merk profel.

Als er iets scheelt aan de ramen stuurt Belisol je verder naar profel voor de 10 jarige aansprakelijkheid.

We hebben gekozen voor pvc ramen met houtstructuur. Na 5 jaar is de folie met houtstructuur beginnen loskomen in de hoeken.trekt echt op niks!!we hebben nog even gewacht om profel te contacteren omdat het probleem nog erger kon worden en de 10 jarige aansprakelijkheid toch nog niet voorbij was.

Toen we profel op de hoogte brachten van het probleem is er redelijk vlug iemand komen kijken.Ze stelde voor om een aluminium plaat te lijmen over het probleem.Ik kon mij daar niet in vinden omwille van het kleurverschil en het gebruik van alluminium op pvc.Ook heb ik wat referenties gevraagd om eens met eigen ogen te zien of dit een afdoende oplossing is.Vanaf toen heeft profel NIETS meer van zich laten horen.Zelfs niet na 3 mails.

Ik ben zelf aannemer maar zo heb ik mijn klanten nooit durven behandelen.Ramen en deuren waren de duurste post in ons huis maar als ik dan vaststel dat de service achteraf zo pover is stel ik mij toch vragen.heeft er iemand ervaring met klachten bij profel in overpelt of gaat de gerechtelijke weg de enige weg zijn?

Als aannemer vragen de klanten mij dikwijls welke ramen ik zou aanbevelen. Alles behalve Profel mensen!!!!

abr metselwerken wrote:
hallo,

9 jaar geleden kochten we ramen bij Belisol. Over Belisol heb ik geen klachten,zij zijn gewoon verkoper van het merk profel.

Als er iets scheelt aan de ramen stuurt Belisol je verder naar profel voor de 10 jarige aansprakelijkheid.

Dat is zever he. Belisol heeft u de ramen verkocht, belisol is verantwoordelijk voor de 10 jarige aansprakelijkheid. Hoe of met wie dat dat intern wordt opgelost, daar heb je als klant in feite weinig boodschap aan.

Nee, dat is gene zever. Bij Hifi, gsm's en andere prul is het ook de gewoonte dat het merk zélf opdraait voor de garantie. Het enige wat de verkoper doet is de klant of het toestel doorsturen.

ST5 wrote:
Nee, dat is gene zever. Bij Hifi, gsm's en andere prul is het ook de gewoonte dat het merk zélf opdraait voor de garantie. Het enige wat de verkoper doet is de klant of het toestel doorsturen.

Als mijne volkswagen auto stuk gaat binnen de garantieperiode moet de merkdealer waar ik die gekocht heb ook niet afkomen door mij door te sturen naar D'Ieteren om het daar maar te gaan regelen. De verkoper heeft winst gemaakt door mijn aankoop maar wanneer er gewerkt moet worden zou ik het met de producent zelf moeten regelen ; Ik dacht het niet :evil: ik heb een verbintenis met firma x. Door wie of waar ze het product laten maken is mijn zaak niet. Ik moet ook hard genoeg werken voor mijn centen. Dan hebben die zaken ne moeilijke klant aan mij :twisted:

abr metselwerken wrote:
fabrieksgarantie

So?

't Is altijd degene die de goederen aanlevert die (voor een particulier) verantwoordelijk is voor de garantie.

Doorsturen naar de fabrikant is soms gemakkelijker/sneller (jij verwittigt leverancier - leverancier verwittigt fabrikant -> extra communicatie/trager dan als: jij verwittigt ineens de fabrikant) maar als leverancier kan je dat niet eisen van je particuliere klant.

Neen? Is nochtans courante praktijk in IT zoals ST5 hier schrijft.

Ook meegemaakt: salon gekocht. Ze komen die leveren, ik zet mij daar savonds de eerste keer in en zak er door. Winkel stuurde mij ook rechtstreeks door naar fabrikant. Uiteindelijk vijf weken moeten wachten op een herstelling die uiteindelijk uitgevoerd werd door een Nederlander die vijf uur moest rijden om tot bij mij te geraken. En daar sta je dan als particulier. Ga je een proces beginnen tegen die winkel? Die zetel heeft sindsdien nooit meer goed gezeten, maar begin er maar aan om een nieuwe te krijgen.

Ander voorbeeld: radiotoren gekocht. Na twee jaar een klein lek. Ook rechtstreeks tot de fabricant moeten wenden. Die winkels trekken hun geen fluit meer aan of je probleem goed opgelost wordt. Hier wel zeer snel en perfect geholpen geweest door de fabricant.

Da's een ander punt hé ... gelijk hebben en gelijk krijgen gaat hier niet zo makkelijk.

Daarvoor is het gerecht te traag en te duur.

Anderzijds ben je vaak meer met de garantie van de fabrikant dan van de winkel / aannemer.

- Ergens half de jaren '90 was bij m'n ouders thuis de Sony video defect. Toen al raadde de winkel aan direct contact op te nemen met Sony.

Recenter dan:

- keukenkraan (Grohe) lekte na enkele weken -> keukenboer gebeld -> die bellen Grohe op -> technieker van Grohe woont blijkbaar op 500m van ons -> technieker kwam snel nog even na z'n dagtaak langs, bleek een onderdeel niet geplaatst te zijn door plaatsers keukenboer...

- defect aan vaatwas -> had toen al prul met de keukenboer voor andere zaken -> direct Whirlpool gecontacteerd -> zijn 3x terug geweest maar toch onder garantie (geen euro gekost) hersteld. Had ik telkens nog eens contact moeten opnemen met de keukenwinkel die op hun beurt dan Whirlpool moesten verwittigen,...

- Op mijn omvormer (SMA) van de zonnepanelen heb ik extra garantie van de fabrikant. Als mijn installateur voor de garantie moest instaan en die stopt er mee volgend jaar dan sta ik daar schoon. Kan ik beter SMA contacteren.

- Enz.

Nu, ik ben wel van mening dat een winkel / installateur de service mag bieden die garantiezaken op te volgen. Maar het verschil tussen vroeger en nu is dat winkels hun eigen hersteldienst hadden. Nu mogen ze dat vaak geeneens (of hebben ze dure kwalificaties nodig).

Vaak gaat het inderdaad sneller om de fabrikant rechtstreeks aan te spreken.

Maar niet altijd en 't is in die situaties dat de verkoper eigenlijk zou moeten ingrijpen.

Of van die bedrijven die maar 1 jaar op elektronica geven ... je winkel/leverancier moet door europese regelgeving daar 2 jaar op bieden. Vaak proberen ze je dan ook naar de fabrikant te sturen en voor de rest kop in't zand te steken.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan