Fixeren/Stofvrij maken van oude bakstenen

• Tags DIY isolatie muren
  • Lid geworden
    27 apr 2016
    Waarderingsscore
    4
    Punten
    3
    Hoi,

Vraagje ivm het fixeren of stofvrij maken van een oude gestripte bakstenen muur...

Ik heb al het oude (zeer zanderige) beplaksel van mijn muren gehaald en zou die nu graag fixeren/stofvrij maken.

Bedoeling is om er dan Accorub matten tegen te hangen om burengeluid wat tegen te gaan.
    Accorub, voorzetwand met geluidsisolatie, OSB, gyproc, alles ontkoppeld... the works.

Ik heb in ons huidig appartement accorub matten bevestigd met Rectavit Fast Forward. Werkt perfect, maar dat was tegen een gladde wand.
    Dus eventueel ga ik nu Rectavit Easy Fix gebruiken wegens ruwe bakstenen.

Maar, de bakstenen zijn nog redelijk stoffig... Afspoelen met water is natuurlijk een optie, maar het gaat stoffig blijven. En dus hechting beïnvloeden.

Welke producten bestaan er en welke zijn het beste om de muur te fixeren?
    Ik heb hier al Compactune gevonden, maar het is me niet echt duidelijk wat dan?
    Of Knauf Grondeermiddel, Stuc-Primer?

thx

Voor deze toepassing is compakuna de allergoedkoopste. 1 deel compaktuna op 4 delen water. Goed mengen. Vernevelen met een plantenspuit. Klaar.
    Vernevelen is makkelijkst op ongelijke muren. Wel een masker opzetten. Je wil geen compaktuna in je longen.
    Alles afplakken zodat je geen compaktuna op ramen en dergelijke hebt. Vlekken gaan ook nooit meer uit je kleren.
    Verdunde compactuna na gebruik NOOIT terug in de bus gieten. Dat gaat schimmelen.
    Compaktuna en water mengen vooraf in een emmertje, niet in je plantenspuit.

Compaktuna super hechtend??? Dat is weer een uitleg die er geen is... nog nooit van gehoord.. marketing-marketing...
    Kijk even op de website van Compaktuna zelf: https://www.compaktuna.be/nl/producten/hulpstoffen
    De gewone compaktuna dus.

Ja, deze kan je daarvoor gebruiken.
    2 dingetjes: 1/koop dat niet bij de Gamma, die prijs die in je link staat is verschrikkelijk duur. Ik betaal dat bij de bouwhandel 35€ in plaats van de 42€ die jij gevonden hebt. 2/Hoeveel heb je nodig, rekening houdend met dat je dat sterk verdunt en dat je met een bus van 5 liter in totaal 25 liter gebruiksklaar product maakt? Want dat wordt ook verkocht in bussen van 1 liter.

Tip: als ik dat vernevel, zet ik altijd een emmer proper water met een spons naast me. Als ik dan toch ergens iets vuil maak, kan dat ineens gespoeld/afgewassen worden met overvloedig water zodat je geen blijvende vlekken hebt.

Ja, de "gewone" compaktuna... Het was me niet helemaal duidelijk welke dat dan is.

Dat van die Gamma link vind ik niet eens op de Compaktuna website.

Verschrikkelijk duur in Gamma is ook relatief natuurlijk. €35 in je bouwhandel tov €42 in Gamma... Wat koopt een mens tegenwoordig nog voor €7 :)
    Gamma is om de hoek, time is ook money.

Vlekken maak ik me geen zorgen over aangezien alles momenteel toch in ruwbouw staat is.

Knauf diepgrond primer is ook zeer goed om wanden te fixeren.
    Aanbrengen met blokborstel of rol.
    Ongeveer 10m2 per liter.
    Maar op ruwe baksteen zal het wel dubbel verbruiken, vermoed ik. Tenzij het snelbouw is.

Baksteen mag ook behandeld worden met Knauf grondeermiddel die ook nog mag verdund worden met leidingwater (dus geen put- of bronwater).

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
    Aangemaakt door
    Laatste reactie
    Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan