• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Fisc voordeel op dubbele beglazing en dakisolatie afgeschaft

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
zit er al tijdje aan te komen... was gewoon kwestie van tijd, maja het blijft schandalig!



die korte termijn visie van die mannen, kondig dan aan dat dit in 2015 ALLES afgeschaft wordt, niet zo van jaar op jaar drastische zaken doorvoeren. Dat wekt enkel ergernis bij vele mensen...
 

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
Ik denk dat ze niet anders kunnen, de federale begroting moet immers sluiten en nu nog meer dan anders. Nu de rentekosten oplopen en belastinginkomsten dalen moet de overheid bezuinigen en dan worden eerst de zaken geschrapt die het minste pijn doen.
 

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
9.754
Waarderingsscore
8
Punten
38
Kris77 wrote:
die korte termijn visie van die mannen

Voor hun doen is het best moedig: Half 2012 gaan we ze al afrekenen op hun daden. Dat het daarbij gemeenteraadsverkiezingen zijn ipv federaal, daar maken wij als burger toch amper een onderscheid in. 8)



Dus, we gaan nog steeds "goed boos" zijn dan en dan kunnen we weer massaaal foert gaan stemmen. :lol:



Voor die ene keer dat ze eens drastisch iets durven afschaffen ipv trage uitdoving, is het weer niet goed Kris? ;-)
 
Lid geworden
21 jul 2008
Berichten
170
Waarderingsscore
0
Punten
16
ik heb maandag een afspraak bij de bank voor onze groene lening voor de zonnepanelen

voor het nu natuurlijk een beetje snel te laten gaan . moet ik dan al direct de factuur vragen aan onze instalateur of kan ik al met de offerte daar naar toe.

deze kan de panelen de de week erop al opgooien dus daar ben ik nog op tijd mee ?

maar bij de bank wil ik het ook natuuurlijk wat vooruit laten gaan nu ze alles afschaffen
 

macfall

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 dec 2008
Berichten
5.094
Waarderingsscore
0
Punten
36
fitnessboy wrote:
ik heb maandag een afspraak bij de bank voor onze groene lening voor de zonnepanelen

voor het nu natuurlijk een beetje snel te laten gaan . moet ik dan al direct de factuur vragen aan onze instalateur of kan ik al met de offerte daar naar toe.

deze kan de panelen de de week erop al opgooien dus daar ben ik nog op tijd mee ?

maar bij de bank wil ik het ook natuuurlijk wat vooruit laten gaan nu ze alles afschaffen



ik zou wachten met die investeringen en zien wat de marktprijs doet voor 2012
 
Lid geworden
21 jul 2008
Berichten
170
Waarderingsscore
0
Punten
16
:idea: dit is natuurlijk ook mogelijk ja



ze zullen wel gaan zakken

zolas die omvormers wat nu nog zoveel kosten
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
fitnessboy wrote:
ik heb maandag een afspraak bij de bank voor onze groene lening voor de zonnepanelen

voor het nu natuurlijk een beetje snel te laten gaan . moet ik dan al direct de factuur vragen aan onze instalateur of kan ik al met de offerte daar naar toe.

deze kan de panelen de de week erop al opgooien dus daar ben ik nog op tijd mee ?

maar bij de bank wil ik het ook natuuurlijk wat vooruit laten gaan nu ze alles afschaffen



Ik denk dat je alles zéér, zéér snel zal moeten in orde hebben.

- groene lening moet tijdig in orde geraken

- installateur moet tijdig kunnen installeren

- keuring moet tijdig lukken

- volgens de huidige gegevens moet je contract voor je PV-installatie van VOOR 28-11-2011 zijn! (zal wel te regelen zijn)

- volgens de huidige gegevens moet alles DIT jaar (2011) betaald zijn





Maar los daarvan vraag ik me af of de regering rekening houdt met de talloze failissementen en werkloosheidsuitkeringen die zullen volgen na deze maatregel. Voor de particulieren blijft de impact eigenlijk nog beperkt. Maar aannemers/leveranciers van isolatie, beglazing, PV-systemen,.... zullen zwarte sneeuw zien (ipv. een witte kerst)
 

macfall

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 dec 2008
Berichten
5.094
Waarderingsscore
0
Punten
36
Nevermore wrote:
Maar los daarvan vraag ik me af of de regering rekening houdt met de talloze failissementen en werkloosheidsuitkeringen die zullen volgen na deze maatregel. Voor de particulieren blijft de impact eigenlijk nog beperkt. Maar aannemers/leveranciers van isolatie, beglazing, PV-systemen,.... zullen zwarte sneeuw zien (ipv. een witte kerst)



Yeps, das het laatste drukkingsmiddel maar de meesten zullen hun job van voor de zonnepanelenboom wel terug opnemen.
 
Lid geworden
5 jul 2010
Berichten
674
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zo wilden wij eigenlijk op ons nieuwbouwtje ook zonnepanelen leggen, met de fiscale aftrek zouden we deze op 2 à 3 jaar hebben terug verdient. Wat dus nu waarschijnlijk niet het geval zal zijn.



De panelen kunnen pas in het voorjaar 2012 gelegd worden.

Zouden er firma's zijn die hun facturen en keuringsattesten anti-dateren naar dit jaar? Zodat we toch nog van de belastingsvoordeel kunnen profiteren?
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Factuur alleen is niet voldoende (trouwens, dan ben je al bezig met fraude als je facturen gaat antidateren)



De klant MOET betaald hebben! Anders geldt de fiscale aftrek niet meer (toch zoals de zaken er nu voor staan).
 

ushkar

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
2.035
Waarderingsscore
105
Punten
63
fimra's: heeeeeeeeel misschien met een voorschotfactuur ofzo.

keuring: no way!
 
Lid geworden
7 okt 2009
Berichten
503
Waarderingsscore
0
Punten
0
Verandert er iets voor mensen met een nieuwbouw?



Als ik me niet vergis krijgen wij sowieso geen subsidie voor beglazing en dakisolatie, toch?



Hoe zit het met de tussenkomst wanneer een bepaald E-peil bereikt wordt? Premies voor passiefhuis (830x10) en nulenergiewoing (1660x10)? Verdwijnt dat ook allemaal?



Groeten,



E.
 
Lid geworden
31 mrt 2011
Berichten
165
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het is gewoon weer kort door de bocht zoals we gewoon zijn van onze politici. Ze hebben er blijkbaar niet bij stilgestaan dat de groene hype heel veel werkgelegenheid met zich heeft meegebracht. Maar als alle premies vervallen, dan zullen veel mensen zich niet langer geroepen voelen om de meerkosten te betalen voor het milieu, want de terugverdientijd wordt alleen maar langer. Gevolg: o.a. heel veel van die 'nieuwe bedrijven' (opgericht in de laatste jaren, zoals bv voor zonnepanelen) zullen failliet gaan. Wat houdt de staat er dan nog van over? Of misschien moeten ze zelfs bijleggen. Geweldig plan... :roll:
 

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
3.954
Waarderingsscore
2
Punten
0
HappyDuck wrote:
Het is gewoon weer kort door de bocht zoals we gewoon zijn van onze politici. Ze hebben er blijkbaar niet bij stilgestaan dat de groene hype heel veel werkgelegenheid met zich heeft meegebracht. Maar als alle premies vervallen, dan zullen veel mensen zich niet langer geroepen voelen om de meerkosten te betalen voor het milieu, want de terugverdientijd wordt alleen maar langer. Gevolg: o.a. heel veel van die 'nieuwe bedrijven' (opgericht in de laatste jaren, zoals bv voor zonnepanelen) zullen failliet gaan. Wat houdt de staat er dan nog van over? Of misschien moeten ze zelfs bijleggen. Geweldig plan... :roll:



Werkgelegenheid die alleen gebaseerd is op subsidies is niet gezond en is geen efficiënte besteding van overheidsgeld. De activiteit moet op zichzelf economisch rendabel zijn, los van subsidies.



De laatste 10 jaar zijn de zonnepaneel- en warmtepomp-installatiebedrijven als paddestoelen uit de grond geschoten. Deze hebben op korte tijd bijzonder goede - gouden - zaken gedaan. De bedrijfjes die op een verstandige manier hun groei hebben ontwikkeld, zullen heus wel het wegvallen van de subsidies overleven.



Ben bijzonder benieuwd wat dit voor prijzen van o.a. zonnepanelen gaat betekenen. Als deze nu fors zakken, dan is de afschaffing van die subsidies een goede zaak.
 

macfall

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 dec 2008
Berichten
5.094
Waarderingsscore
0
Punten
36
VVS wrote:
Werkgelegenheid die alleen gebaseerd is op subsidies is niet gezond en is geen efficiënte besteding van overheidsgeld. De activiteit moet op zichzelf economisch rendabel zijn, los van subsidies.



Je bedoelt het goed natuurlijk maar je moet het ook breder bekijken natuurlijk, wat is de netto maatschappelijke kost (incl. de opbrengst door minder vervuiling). Dus economisch rendabel is meer dan het op het eerste zicht een geldelijk optelsommetje van reële kasstromen.
 
Lid geworden
30 aug 2006
Berichten
355
Waarderingsscore
0
Punten
0
Weet er iemand of de prijs van zonnepanelen dan merkelijk goedkoper is in Nederland of Duitsland ?

Daar zijn immers momenteel geen of beperkte subsidies meer.
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.592
Waarderingsscore
246
Punten
63
Gewone basiseconomie: Neem de subsidies weg en prijzen zullen snel dalen. Kijk maar naar de prijzen van de omringende landen. Ik denk dat 75% van de subsidies rechtstreeks in zakken van de leveranciers ging. Die zullen het voelen. De goei zullen overleven en de charlatans,....die kunnen gaan rentenieren.
 
Lid geworden
5 jul 2010
Berichten
674
Waarderingsscore
0
Punten
0
Of de prijzen nu zakken of niet, zonder de belastingaftrek blijft je terug verdien tijd gewoon te lang.
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.592
Waarderingsscore
246
Punten
63
Een extra stimulans voor de fabrikanten om een deel van de winst van de laatste jaren te investeren in betaalbare technieken die zonder overheidssubsidie rendabel zijn.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan