• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Financiële compensatie

Lid geworden
1 sep 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo , verleden jaar september zijn wij ins ons nieuwbouw app getrokken. Onze vloer is in de living en keuken een 90*90 met 2 mm voeg en de rest 60*60 met 3 mm voeg , totale opp 115 m2 . Kleur antraciete tegels en antraciete voeg , mapei ultra color nr 114. Bij de eerste poging om op te leveren in juni was de vloer zo vuil met enorm veel lijm en voegresten dat ik weigerde op te leveren. Er zijn dan twee kuisploegen geweest waarvan de laatse volledig machinaal maar ze kregen de vloer niet proper. Uiteindelijk beslist de tegelaar het zelf te doen. Hij heeft 20 in elke kamer 1 a 2 bussen cementsluierverwijderaar puur erover gekapt , 4 dagen laten trekken om het dan op te dweilen. Resultaat vloer proper maar antrcaciete voegen waren bijna wit uitgelagen. Expert erbij en zijn voorstel was om de voegen in te kleuren met mapei fuga fresca. Iedereen akkoord en data werden afgesproken. Toen ik ‘s avonds na het werk ging kijken naar het resultaat bleek dat ze het niet ingeschilderd hadden , omdat de werkmannen dit nog nooit hadden gedaan en hebben ze op eigen houtje beslist om de voegen uit te krabben en terug op te voegen. Bij oplevering zag alles er netjes uit en beslist om te verhuizen. Het probleem is echter dat na de opstart van de vloerverwarming er steeds kleine stukjes voeg , de toplaag eruit kwamen omdat ze de oorspronkelijke voeg niet diep genoeg verwijderd hebben max 2a 3 mm. Vandaag is bijna alle toplaag van de voegen eruit en zitten we met voegen die overal veel te diep zijn. Na vele ontmoetingen met experten en dergelijke willen ze een financiele compensatie regelen omdat het risico om de volledige voegdiepte te verwijderen en bijgevolg tegels te beschadigen die nota bene niet meer verkrijgbaar zijn volgens hun te groot is. Nu is mijn vraag wat ik kan eisen want ik blijf wel met de gebakken peren zitten. Mijn enig oplossing , denk ik , zou zijn van een gietvloer erover te gieten. Harry
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.035
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Eens navragen wat het zou kosten om alles in elastische kitvoeg te doen? Speciale kit voor vloeren, ook in antraciet te verkrijgen (is dat niet van de braven of zo?). Dan kunnen ze nog kiezen om het zelf te doen (gigentisch veel afplakwerk?) of om jou dat bedrag te geven en andere uitvoerder te zoeken…
 
Lid geworden
1 sep 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dan zou het al mat antraciet moeten zijn , en volgens mij ga je de aansluitingen lees hoekpunten nooit echt proper kunnen afwerken. Maar stel dat dit bijvoorbeeld 2500€ zou kosten zou ik deze som integraal kunnen voorstellen als compensatie. De vraag blijft wat is redelijk tov de uiteindelijke oplossing waar we mee kunne leven.
 

I.V.

Zeer Actief lid
Lid geworden
1 jul 2011
Berichten
962
Waarderingsscore
170
Punten
43
Eens navragen wat het zou kosten om alles in elastische kitvoeg te doen? Speciale kit voor vloeren, ook in antraciet te verkrijgen (is dat niet van de braven of zo?). Dan kunnen ze nog kiezen om het zelf te doen (gigentisch veel afplakwerk?) of om jou dat bedrag te geven en andere uitvoerder te zoeken…

Zal die kitvoeg na x-aantal jaar dan ook niet moeten hernomen worden?

Geen idee of je een compensatie zal kunnen krijgen die een gietvloer volledig zal kunnen bekostigen.
Heb je hiervoor al een aannemer gecontacteerd om je een offerte te bezorgen?
Eens je de kostprijs kent, kan je proberen om dat bedrag (of een zo groot mogelijk percentage er van) los te krijgen van de vloerder. Wat zegt je expert?
Hoeveel betaalde je voor de vloer die er nu ligt?

Los daarvan... cementsluierverwijderaar 4 dagen 'laten trekken'...
 
Lid geworden
1 sep 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Offerte voor een gietvloer hebben we maar ik had niet verwacht dat dit zo prijzig zou zijn. 12000€ !!! Voor deze vloer was het totaalbedrag 10000€ alles inclusief , tegels legwerk en plinten.
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.489
Waarderingsscore
971
Punten
113
Eens navragen wat het zou kosten om alles in elastische kitvoeg te doen? Speciale kit voor vloeren, ook in antraciet te verkrijgen (is dat niet van de braven of zo?). Dan kunnen ze nog kiezen om het zelf te doen (gigentisch veel afplakwerk?) of om jou dat bedrag te geven en andere uitvoerder te zoeken…

Zal die kitvoeg na x-aantal jaar dan ook niet moeten hernomen worden?

Geen idee of je een compensatie zal kunnen krijgen die een gietvloer volledig zal kunnen bekostigen.
Heb je hiervoor al een aannemer gecontacteerd om je een offerte te bezorgen?
Eens je de kostprijs kent, kan je proberen om dat bedrag (of een zo groot mogelijk percentage er van) los te krijgen van de vloerder. Wat zegt je expert?
Hoeveel betaalde je voor de vloer die er nu ligt?

Los daarvan... cementsluierverwijderaar 4 dagen 'laten trekken'...
Je ziet het hem zo denken "ah ja, die cementsluierverwijderaar ligt daar nog te weken, toch maar eens gaan opkuisen"
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.591
Waarderingsscore
246
Punten
63
Vermoed al door experts bekeken maar is het echt niet mogelijk om nog 2 mm extra manueel uit te krabben en dan toch op te voegen met veel aandacht voor juiste superflexibel goed hechtend voegsel, primer, ondergrond,…?
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
Vermoed al door experts bekeken maar is het echt niet mogelijk om nog 2 mm extra manueel uit te krabben en dan toch op te voegen met veel aandacht voor juiste superflexibel goed hechtend voegsel, primer, ondergrond,J

Kan zeker, maar in werkuren en met het nodige precisiewerk vereist voor een perfect resultaat gaat dat duurder uitkomen. En welke aannemer gaat dat komen doen met garantie op perfectie? no one
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan