Feedback 1e voorontwerp - Nieuwbouw woning

• Tags architect kelder nieuwbouw trappen woning
  • Lid geworden
    12 jan 2024
    Waarderingsscore
    6
    Punten
    3
    Beste,

Sinds kort hebben we onze eerste voorontwerp gekregen van de architect, graag had ik jullie visie / mening ivm de layout.
    Kwestie van alle zaken goed te bekijken en niet zomaar OK te zeggen.
    Enkele opmerkingen die wijzelf hadden :
    - Indeling kelder aanpassen
    - Winkel iets minder raam (omwille van meer plaats nodig voor kasten en wandrekken)
    - Berging misschien wat aan de kleine kant..., willen nog graag een douche cabin voorzien.
    - Binnen komen via de keuken (Weten niet zeker of we dit storend vinden Ja / Nee)
    - trap in gang vs trap in leefruimte laten uitkomen. (Weten we niet heel goed of we dit storen vinden)
    - Boven geen raam in de gang (wel dakkoepels maar niet meteen fan van)
    - Toiler verplaatsen, daar 1 groot raam maken
    - slaapkamer 2 / 3 iets minder breed waardoor slaapkamer 1 iets groter kan.

Alvast bedankt voor jullie feedback ;)

Bijlagen

Zo op het eerste zicht:
    - van 's morgens al warme winkel met al dat glas op het zuid-oosten
    - 4 deuren passeren tussen de handelsruimte en de stockage voor de winkel

- bureau is misschien ook aan de kleine kant?
    - die kelderindeling is gevoelsmatig ook wat raar, ge moet altijd 3 deuren door om in de ruimte rechtsboven te geraken

Proficiat met je bouwplannen. Nog een beetje feedback:
    - Het schuifraam in de zithoek zou ik niet voorzien. Volgens mij ga je nooit langs daar naar buiten gaan als vlak ernaast een overdekt terras met schuifraam vanuit de leefkeuken is. Indien je de schuiifdeur in de zithoek wel veel openzet verpest een eventueel vliegenschuifraam verder het zicht. Ook de bediening in het hoekje vlak aan het TV-meubel vind ik niet praktisch.
    - De insprong voor de keukenkasten in de bijkeuken en bureau zou ik ook niet doen. Voor mij zou de keuken groot genoeg zijn en krijg je een praktischere rechthoekige bijkeuken en bureau.
    - Een trap van 1m breed vind ik een mooie maat, maar dan kom je in de nachthal met je wasmand en die is dan 'maar' 90cm breed.

Weet niet of je effectief een losstaand bad en dan zo gaat plaatsen, maar dat is praktisch gezien heel onhandig. Het hoekje achter het bad bereiken om te poetsen.

slaapkamer 2 heeft geen raam naar de tuin toe, dat zou ik wel opteren.

Overhitting winkel zeker te bekijken.
    Bureau is echt heel klein. Je kan je niet eens uitrekken of wat naar achter leunen…
    Ik zou gewoon minder deuren en muren in de kelder zetten? Waarom eigenlijk deuren…
    Als het vooral stockage is, maak de indeling dan met rekken waarop je je spullen kan stapelen.

ik zie vooral gigantisch veel m² opgaan aan bergruimte, dressing, bijkeuken, zolder, kelder, wasruimte maar dan bijvoorbeeld echt een mini bureautje... onze leefruimtes zitten beetje gelijkaardig in elkaar. Aangezien we veel meer tijd in de keuken spenderen dan in de zitruimte zou ik de keuken naar de zitruimte brengen. Niets zo heerlijk als eten in je tuin met veel ramen en zicht op je tuin

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan