• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Extra zekeringkast

Lid geworden
7 okt 2009
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik heb in mijn huis twee zekeringkasten staan, dus één grote en dan in de keuken één voor alle keukentoestellen en nog een verlichting en enkele stopcontacten.
Nu is mijn vraag, we hebben een nieuwe ruimte bij of ik van de zekeringkast in de keuken nog een kast mag bijzetten? Zo ja, is het aftakken dan voor de hoofdschakelaar in deze kast of na (welke dikte van draad). In de nieuwe kast zou ik ook een hoofdschakelaar plaatsen is enkel maar voor een automaat voor verlichting en twee voor stopcontacten waarvan eentje die dient voor een zonnebank, en de andere ongeveer zes stopcontacten.

Twee foto's van de situatie nu.Screenshot_2023-10-18-09-02-41-950_com.adobe.reader.jpgScreenshot_2023-10-18-09-02-22-432_com.adobe.reader.jpg

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
2.218
Punten
113
Dat mag, je kunt aftakken voor of na de hoofdschakelaar, het meest logische is er voor, de dikte hangt af van de automaat voor de kabel.

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Waarderingsscore
1.531
Punten
113
Zou dan wel ineens in dat nieuwe bord een differentieel van 30mA plaatsen en dan u automaten daarachter. Dan voldoet je al aan nieuw arei met dat bord.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan