• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Extra uren in regie door 'meetfout'

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Berichten
1.200
Waarderingsscore
13
Punten
38
Graag even jullie advies.

Mijn badkamer wordt geplaatst in regie. Op een bepaalde plaats staat een maatast tussen 2 muren, deze plaats is vooraf opgemeten door de plaatser van de badkamer. In plaats van deze kast mooi op zijn plaats te schuiven, zijn al meer dan een uur (met 2) aan het kloppen en duwen om die kast op zijn plaats te krijgen. De reden: bezetwerk is niet mooi vlak en kast is blijkbaar nogal nipt gemeten.



Aangezien het in regie is, moet ik nu opdraaien voor dat extra uur?

Ps. Er zijn zo nog wel een paar soorgelijke dingen met deze plaatser.
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
invictus66;1976937 wrote:
Graag even jullie advies.

Mijn badkamer wordt geplaatst in regie. Op een bepaalde plaats staat een maatast tussen 2 muren, deze plaats is vooraf opgemeten door de plaatser van de badkamer. In plaats van deze kast mooi op zijn plaats te schuiven, zijn al meer dan een uur (met 2) aan het kloppen en duwen om die kast op zijn plaats te krijgen. De reden: bezetwerk is niet mooi vlak en kast is blijkbaar nogal nipt gemeten.



Aangezien het in regie is, moet ik nu opdraaien voor dat extra uur?

Ps. Er zijn zo nog wel een paar soorgelijke dingen met deze plaatser.

Ja, in regie is volgens de uren die effectief gewerkt zijn, dat kan al eens meevallen maar net zo goed tegenvallen.

Moest het werk nu zo goed zijn meegevallen dat het een uur vroeger klaar was dan gedacht, zou de plaatser dan een uur meer mogen rekenen? Ik denk het niet hé.
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Waarom zou je dat niet moeten betalen? Als je exact wou weten wat je zou moeten betalen had je een vaste prijs moeten afspreken...
 
Lid geworden
27 sep 2012
Berichten
890
Waarderingsscore
2
Punten
0
Ik ben akkoord met "in regie is in regie" als dit gaat over de werken uitvoeren. Daar dient de regieprijs om onverwachte omstandigheden op te vangen. Als dit gaat over eigen fouten ( namelijk foutief opmeten kast) te herstellen, kan ik begrijpen dat TS daar een opmerking over maakt. Nu in dit geval ( 1 uur extra werk) zou ik daar geen gevolg aan geven als je voor de rest tevreden bent van je vakman.

Als die kast nu bv 10cm te groot zou zijn en die moest terug mee naar den atelier en opnieuw verzaagd / hermaakt worden, dan zou ik de uren daarvoor nodig ook niet betalen, en een beetje vakman met eergevoel zou die ook niet factureren ( alé ik toch ni)



mvg de Fille
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
Je had misschien beter ook "in regie" laten pleisteren ... dan was het pleisterwerk misschien recht geweest ...



Sorry ...



't is te hopen dat ze uw kast niet beschadigen met al dat "geweld" ... het moet immers wel proper afgeleverd orden ...



succes



k.b.
 
Lid geworden
27 sep 2012
Berichten
890
Waarderingsscore
2
Punten
0
belangrijk is natuurlijk ook om te weten of de kast voor of na de (nieuwe ? ) plakkerij is opgemeten.





mvg de Fille
 
Lid geworden
31 mrt 2008
Berichten
3.738
Waarderingsscore
1
Punten
0
invictus66;1976937 wrote:
Graag even jullie advies.

Mijn badkamer wordt geplaatst in regie. Op een bepaalde plaats staat een maatast tussen 2 muren, deze plaats is vooraf opgemeten door de plaatser van de badkamer. In plaats van deze kast mooi op zijn plaats te schuiven, zijn al meer dan een uur (met 2) aan het kloppen en duwen om die kast op zijn plaats te krijgen. De reden: bezetwerk is niet mooi vlak en kast is blijkbaar nogal nipt gemeten.



Aangezien het in regie is, moet ik nu opdraaien voor dat extra uur?

Ps. Er zijn zo nog wel een paar soorgelijke dingen met deze plaatser.



En dat is een kast in hout? Die nu dus mooi opgespannen zit tussen uw muren? Waarbij de druk plaatselijk zit, op de plaats waar er een bult in het pleisterwerk zit?



Ik denk dat het probleem niet de "regie" is, maar de vakbekwaamheid van de werkman(nen).



Zo'n kast moet gewoon los tussen die muren kunnen en afgekit worden, zodat kleine bewegingen (uitzetting) mogelijk blijft. Eventueel met een klein aansluitprofiel tussen muur en kast, vooral in geval van slecht pleisterwerk.



Dus ze mogen kiezen: kast hermaken of pleisterwerk affrezen en beide op hun kosten uiteraard. (ervan uitgaande dat opmeting gebeurd is toen pleister al aangebracht was... maar dat is uiteraard de enige manier waarop een echte vakman dat kan/zou doen).



Dus met 2 man die er proberen "in te forceren"? Ik denk het niet...
 

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Berichten
1.200
Waarderingsscore
13
Punten
38
Ze zijn uiteindelijk tot het besef gekomen dat het niet ging lukken. Ze hebben dan maar het bezetwerk een deel weggekapt, toen schoof de kast bijna vanzelf tussen de muren.



Ik wacht af wat er op de factuur zal staan.



Ps. Opening is opgemeten na het het pleisteren.
 
Lid geworden
31 mrt 2008
Berichten
3.738
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ja, denk ook dat het een storm in een glas water is. Maar toch....



Bezetwerk wegkappen is inderdaad voor de hand liggend. Voor die plaatsers dan.

Ik mag hopen dat ze dat niet gans hebben weggekapt, want dat riskeert dan weer uw luchtdichting om zeep te helpen. En daar staan die plaatsers niet bij stil...
 

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Berichten
1.200
Waarderingsscore
13
Punten
38
Regis07;1978084 wrote:
Zouden er ook nog eens foto's gepost worden over het gekapte pleisterwerk.

Maar neen, niets van en dus praten wij terug in het luchtledige.

Foto's dat zal niet lukken, de kast is geplaatst. Het afgekapte pleisterwerk is niet meer zichtbaar.

Quote:
  • Meetfout? Voor mij niet duidelijk op basis van wat wij allen weten.
    Het lijkt me meer een geklaag voor het opkuiswerk van de brokstukjes en het fijn stof.

Geklaag? Sorry als het zo over komt, maar ik vraag gewoon een objectieve mening. De plaatst waar de kast nu staat zag er exact hetzelfde uit bij opmeting als bij plaatsing. Of je het nu een meetfout noemt of niet maakt me niet uit. Het is een feit dat de geleverde maatkast niet paste in de voorziene opening.

Zeker geen geklaag over het opkuiswerk. Ze hebben mijn stofzuiger gevraagd en redelijk goed opgekuist.



Quote:
wat zijn de juiste eisen van de klant en welke afspraken zijn er onderling gemaakt geweest?

Tja, daar ben ik dan misschien een beetje te laks geweest. De manier van aansluiten aan de muur is niet vooraf besproken.
 
Lid geworden
31 mrt 2008
Berichten
3.738
Waarderingsscore
1
Punten
0
invictus66;1978542 wrote:
Regis07;1978084 wrote:
wat zijn de juiste eisen van de klant en welke afspraken zijn er onderling gemaakt geweest?

Tja, daar ben ik dan misschien een beetje te laks geweest. De manier van aansluiten aan de muur is niet vooraf besproken.



Hmm, dat denk ik dan weer niet... daarvoor heb je uiteindelijk vakmannen. Het kan niet de bedoeling zijn dat de kennis van de klant zo ver gaat dat je ook dat nog eens in detail moet afspreken.



Maar "eind goed al goed" lijkt me...
 
Lid geworden
31 mrt 2008
Berichten
3.738
Waarderingsscore
1
Punten
0
Regis07;1978654 wrote:
Het waren zeker vakmensen want de vuiligheid die ze gemaakt hebben, hebben ze ook opgeruimd, gelijk stielmannen.



Alleee Regis, er is toch wel iets meer nodig om jezelf vakman te mogen noemen denk ik he ;)
 

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Berichten
1.200
Waarderingsscore
13
Punten
38
Even updaten.

Factuur ondertussen ontvangen. Alle uren zijn netjes gerekend.

De plaatser ziet alvast geen probleem. Hij heeft de opening vooraan opgemeten en vindt dat hij er verder van uit mag gaan dat de muren recht zijn. Dat de bezetter zijn werk niet goed gedaan heeft is zijn probleem niet. Volgens hem moet ik dan ook maar de extra uren doorschuiven naar de bezetter. (Wat ik voor alle duidelijkheid niet van plan ben)
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
invictus66;1985810 wrote:
Even updaten.

Factuur ondertussen ontvangen. Alle uren zijn netjes gerekend.

De plaatser ziet alvast geen probleem. Hij heeft de opening vooraan opgemeten en vindt dat hij er verder van uit mag gaan dat de muren recht zijn. Dat de bezetter zijn werk niet goed gedaan heeft is zijn probleem niet. Volgens hem moet ik dan ook maar de extra uren doorschuiven naar de bezetter. (Wat ik voor alle duidelijkheid niet van plan ben)



Dus voor je schrijnwerker is een muur altijd recht en vlak.......als hij opmeet dan is breedte en hoogte en diepte overal gelijk.

Waarom noemt hij het dan meubels op maat?......owja omdat hij 122 cm maakt ipv bvb de gebruikelijke 120cm....

Hij heeft een meetfout gedaan en mag blij zijn dat het in regie afgerekend word anders had hij een financiële flater begaan. Nogal zwak om nu de plakker in fout te stellen.....hij meet op in de staat dat de ruimte er staat.



Dus als ik mijn plaklint vertikaal hang in een binnenhoek (voor een aksentmuur te schilderen) dan mag ik veronderstellen dat die hoek ook 100% vertikaal is en pech voor u alst zo niet is en je dan maar 2 kleuren op je wand hebt......anders reken ik u meer en moet je het maar verhalen bij de plakker......waaahahahahaha
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan