• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

extra info over een chauffage

Lid geworden
25 jan 2014
Berichten
278
Waarderingsscore
0
Punten
0
In mijn woonkamer moeten er tijdelijk nieuwe chauffages geplaatst worden.

Waarom tijdelijk, omdat het binnen enkele jaren toch allemaal afgebroken wordt.



Nu is mijn pa toevallig beetje verantwoordelijk voor de afbraak van een school.

Tenminste er komt een firma heel de school afbreken en ik mocht ff rondlopen om te kijken wat ik eventueel kon gebruiken voor het plat gesmeten wordt.



Daar hangen 2 heel erg grote chauffages,

maar we hebben er totaal geen idee van welke chauffages het zijn en hoe krachtig die eigenlijk wel zijn.



Ik heb in bijlage een foto toegevoegd (hopelijk lukt het)

de chauffage wordt natuurlijk in een andere kleurtje gestoken.



Hoogst waarschijnlijk is het een heel moeilijke vraag zonder extra info,

maar iemand een idee van de waarde en rendement van zo'n chauffage?



volgens de berekening heeft mijn woonkamer zo'n 7000 W nodig,

zouden 2 zo'n chauffages genoeg zijn?
 

Bijlagen

  • chauffage_0.jpg
    chauffage_0.jpg
    36,2 KB · Weergaven: 0
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
Truike;1981705 wrote:
Daar hangen 2 heel erg grote chauffages,

maar we hebben er totaal geen idee van welke chauffages het zijn en hoe krachtig die eigenlijk wel zijn.
Afmetingen van deze "radiatoren"?

Fabrikant?
 
Lid geworden
25 jan 2014
Berichten
278
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gery;1981707 wrote:
Truike;1981705 wrote:
Daar hangen 2 heel erg grote chauffages,

maar we hebben er totaal geen idee van welke chauffages het zijn en hoe krachtig die eigenlijk wel zijn.
Afmetingen van deze "radiatoren"?

Fabrikant?



fabrikant hebben we geen info over, anders hadden we inderdaad zelf in die richting kunnen zoeken.

afmetingen 1m20 op 2m ongeveer
 
Lid geworden
25 jan 2014
Berichten
278
Waarderingsscore
0
Punten
0
op 2de hands kwam ik een vasco tegen,

daar lijkt hij op, maar die vasco heeft dubbele rij (al kan het natuurlijk een enkele vasco zijn misschien, als die al bestaan)
 
Lid geworden
25 jan 2014
Berichten
278
Waarderingsscore
0
Punten
0
zou het een Quinn kunnen zijn?
 
Lid geworden
28 mrt 2007
Berichten
360
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik denk wel dat twee van die bakbeesten op hoge temperatuur (70 graden of meer) een woonkamer gaan warm krijgen. Sterker nog, ik denk dat eentje genoeg gaat zijn. Is het zo'n zware ijzeren? Toen wij ons huis kochten stonden daar oude radiatoren in met minder afgifteoppervlak als deze moet hebben, die kregen ook een ruimte (heel) warm die volgens de meeste vuistregels 8000+ watt nodig zou hebben...
 
Lid geworden
25 jan 2014
Berichten
278
Waarderingsscore
0
Punten
0
joske_vermeulen;1981726 wrote:
Ik denk wel dat twee van die bakbeesten op hoge temperatuur (70 graden of meer) een woonkamer gaan warm krijgen. Sterker nog, ik denk dat eentje genoeg gaat zijn. Is het zo'n zware ijzeren? Toen wij ons huis kochten stonden daar oude radiatoren in met minder afgifteoppervlak als deze moet hebben, die kregen ook een ruimte (heel) warm die volgens de meeste vuistregels 8000+ watt nodig zou hebben...



ik weet het niet, als ik dan op de site kijk van Quinn (en op 1 of andere manier zegt die naam me iets, dus misschien hing er wel een sticker op van hen)

dan is een verwarming met die hoogte, enkele rij toch niet zo hoog in watt



het probleem is, ik kan die dingen gratis hebben.... vervoer... geen probleem, maar het geld dat er je erin stopt om ze te spuiten en het plaatsen is toch wel wat moeite
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan