• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Eurowall platen

Lid geworden
16 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ben eens aant rondzien geweest voor isolatieplaten voor in de

spouwmuur: en aangezien ik geen rockwol of rockwolplaten wil

plaatsen, ben ik uitgekomen op isolatieplaten van EUROWALL?

Zo'n plaat van 7cm heeft een R-waarde van 3,0?

is toch al de moeite of heeft iemand een ander alternatief?? aangezien 7cm het maximum is wat ik kan plaatsen.

grtz

Lid geworden
11 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
J&J,

Bij ons hetzelfde. Architect heeft ons een aantal voorkeurmaterialen opgesomd en ook 5 of 8 cm rockwool of EPS platen.

Je kan je dus wel voorstellen hoe ik verschoot als men hier over 10 à 15 cm begint te spreken :shock:

Na ons gesprek met de aannemer vertelde hij ons dat hij meestal met rotswol werkt omdat die inderdaad meegeeft en beter zou zijn dan platen die schuiven (ik ben ook maar een leek en laat me dus ook maar informeren...)

Nu, als die isolatiewaarde van die eurowall platen zoveel hoger ligt + minder ruimte inneemt, denk ik dat ik hierover toch nog eens even moet nadenken.

TBC :)

Tiele

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
2
Punten
36
Een voordeel van rotswol tegenover die vaste platen is trouwens dat die dampopen zijn hé.. Misschien is het niet direct van toepassing of echt mogelijk maar ik vraag me me soms af of het 'vocht' dat tussen de muur en de isolatie (condens wegens niet goed aansluiten ?) beland.. heeft dit geen kans op schimmels ?

Ik bouw in een nogal laag gelegen gebied,.. nu heb ik de vloerplaat wel al een dikke 30cm hoger geplaatst dan de straat maar als er ooit een overstroming zou komen denk ik niet veel schade te krijgen. Leem op de muren en rotswol welke ná de wateropname langs beide kanten zou kunnen verdampen.

Schiet me niet dood als ik hier BS aan het verkondigen ben hé :oops:

J&J

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
player

ik weet precies wat je bedoeld. Ik sloeg ook achterover toen ik hier over isolatie begon te lezen. Ik had nochtans duidelijk gemaakt aan de architect dat isolatie het laatste is waarop ik wil besparen en ik had toch de indruk dat hij hiermee volledig akkoord was.

Maar ik heb donderdag een eerste vergadering met de architect en de aannemer. Ik zal voorstellen om minimum 13cm rotswolplaat te steken in een volle spouw. Als dit niet zou gaan omwille van de extra kosten voor funderingen of omwille van de bouwvoorschriften (we hebben onze bouwvergunning al gekregen) zal ik voorstellen om toch harde platen te gebruiken en heel goed opletten bij de plaatsing ervan.

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
J&J

Quote:
Als dit niet zou gaan omwille van de extra kosten voor funderingen of omwille van de bouwvoorschriften (we hebben onze bouwvergunning al gekregen) zal ik voorstellen om toch harde platen te gebruiken en heel goed opletten bij de plaatsing ervan.

Héééééééél goed opletten zou ik zeggen, of zélf doen. Secuur en traag werkje, maar wel belangrijk. Stop maar eens aan een werf waar ze harde platen aan het 'plaatsen' zijn, of moet ik zeggen tegen het binnenblad kletsen?

Ik ga het in ieder geval zelf doen, m'n 90mm PIR 8)

Brick

Lid
Lid geworden
24 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Kunnen de kenners onder jullie misschien even de kritieke punten/handige tips opgeven waar men moet op letten bij het plaatsen van harde platen. Welke zijn de betere technieken?

Lid geworden
11 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vandaag stond in het extra magazine krantje van het belang van limburg een artikel over isolatie.

Bij de nuttige weetjes...

De investering om van 5cm naar 10 cm gevelisolatie te gaan zou absoluut niet rendabel zijn. De extra kosten zouden maw op te lange termijn terugverdient worden.

Heeft nog iemand dit gelezen?!

Lid geworden
15 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Er wordt in ons apeland telkens gezegd dat we moeten isoleren.

MAAR hoe dat moet gebeuren daar is naar te raden...

En dat is volgens mij even belangrijk.

Angelo

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.165
Punten
113
player wrote:
Vandaag stond in het extra magazine krantje van het belang van limburg een artikel over isolatie.

Bij de nuttige weetjes...

De investering om van 5cm naar 10 cm gevelisolatie te gaan zou absoluut niet rendabel zijn. De extra kosten zouden maw op te lange termijn terugverdient worden.

Heeft nog iemand dit gelezen?!

Het gaat ook niet altijd om het terugverdieneffect hé... Je moet ook eens proberen een beetje aan ons milieu te denken. Ik ga niet zeggen dat je alles in functie van het milieu moet doen, maar alleen maar isoleren omdat de portemonnee er beter van wordt...

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan