• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Eurowall platen

Lid geworden
16 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ben eens aant rondzien geweest voor isolatieplaten voor in de

spouwmuur: en aangezien ik geen rockwol of rockwolplaten wil

plaatsen, ben ik uitgekomen op isolatieplaten van EUROWALL?

Zo'n plaat van 7cm heeft een R-waarde van 3,0?

is toch al de moeite of heeft iemand een ander alternatief?? aangezien 7cm het maximum is wat ik kan plaatsen.

grtz

Lid geworden
15 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
en waarom geen rockwool? zijn daar nadelen aan... mijn bouwplannen zijn nog vrij ver af, maar alle info is al meer dan welkom

ah en nog een vraagje. Wat zijn de voor- en nadelen van een volle spuwvulling?

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.172
Punten
113
Sakalu13 wrote:
...spouwvulling dus :oops:

Er staat een knopje edit bij je bericht hé, dus je kan dat ongestoord aanpassen... Nu heeft iedereen het natuurlijk wel al gezien hé :)

Lid geworden
15 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
thanks voor de tip :D

En das ni erg zenne dat iedereen da gezien heeft. Er worden hier wel meer fouten getypt die ietsje erger zijn (dt-fouten enzo) dus I don't mind 8)

maar euhm...iemand antwoordekes op mijn vraag ivm SPOUWvulling? :D

Lid geworden
11 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou ook wel willen weten waarom je geen rotswol neemt? Ikzelf ben ook info aan het zoeken en aangezien ik niet te vinden ben om 15cm spouwisolatie te steken, lijkt rotswol me het beste qua prijs/kwaliteit...

Michel

Lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Als 7cm echt het maximum is, en je plaatst die platen zeer goed, dan zal je niet veel beter vinden denk ik.

Tiele

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
2
Punten
36
@player: ik heb in m'n eerste stuk 10cm rockfit 431 steken, het volgende stuk neem ik ook 15cm. Volle spouw uiteraard. Prijs/kwaliteit vind ik dit echt wel top !

Voordelen van rotswol:

- prijs

- makkelijk correct te plaatsen

- prijs

- dampopen

Nadelen van rotswol:

- niet de beste isolatiewaarde op de markt

- Roddels over uitzakken van de isolatie... voor de lichtste, de rockfit 431 moet je volle spouwvulling gebruiken. Als je mét spouw wil werken (ik zie het nut niet) moet je de duurdere 434 gebruiken.

- Roddels over 'rotsWOL is een spons': Gewoon negeren, het is ROTSwol en neemt géén water op. Als je een stuk rotswol in een emmer stopt zal het onderste stuk na een lange tijd wel zwaarder worden maar het stuk dat niet is ondergedompeld blijft helemaal droog.

Als 7cm inderdaad het maximum is ben je best om een beter isolerend product te gebruiken. Maar je gevelsteen 2cm naar buiten laten komen en je binnenmuur 3cm naar binnen merk je niet van ruimte en je hebt meteen 12cm isolatie welke goedkoper zal zijn dan die 7cm eurowall én beter zal isoleren.

Lid geworden
11 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Alvast bedankt voor je reactie.

Ik zal eens met onze aannemer bellen vanavond en eens horen wat hij ervan zegt...

Maar de puntjes die je aanhaalt, vind ik ook wel logisch.

Thanks, Philippe

Tiele

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
2
Punten
36
Nog effe bijvermelden.. ik heb € 2,64 excl btw /m² betaald voor de rockfit 431 adapt in 5cm dik. Dit maakt dus dat mijn isolatie op 15cm dik me 7,92/m² kost. Kan me iemand een isolatie voorstellen waar je aan € 7,92/m² of minder zit voor een isolatiewaarde van R 4,125 ?

hm.. eigenlijk een beetje off-topic :oops:

Lid geworden
16 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ memphis

ik ga ook eurowall gebruiken van 5cm

omda ik nie breder kan

5 cm en nog een cm luchtspouw

is ook me folie aan zijkanten

8,79 euro/m

Lid geworden
16 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
het zit zo,

ik ken een aantal mensen die gewone rockwoll geplaatst hebben, en

daar is na een 5-tal jaar gebleken dat die inderdaad is afgezakt.......

of dit altijd zo is?? zal wel niet, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar

harde isolatieplaten.

Heb dan al de soorten isolatiewaarden eens met elkaar vergeleken en dan komt de eurowallplaat (in mijn geval 7cm) er het beste uit.

is wel wat duurder, maar isoleert ook beter dan ander materialen van 7cm.

En om nu een volle spouw te plaatsen?? ik denk dat het beter is dat er wat lucht aankan.

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Je krijgt ook nog een 2€/m2 subsidie, isn't it? en 5€ als hij door een firma geplaatst word...

Lid geworden
11 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi Memphis,

Ik ben blijkbaar niet de enigste die aan het kijken is naar de verschillende isolatiemogelijkheden en hun kwaliteiten. :?

Wij beginnen volgend voorjaar te bouwen en zal dan ook eens horen voor die eurowall platen en zeker een cm luchtspouw. Er moet toch ook wat ventilatie in de spouw zitten hé

Lid geworden
16 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
tja, tis een beetje uitzoeken, maar als je maar 1cm luchtspouw hebt,

dan denk ik dat dat toch iets te weinig is, je moet denken

dat er eventuele cementresten in de spouw omlaag vallen.

Voor de spouw is 3cm toch het minimum.

op de website www.waeyaert-vermeersch.be/m/produkten.pdf kun je alle soorten isolatie vergelijken met elkaar.

Lid geworden
16 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als je dan vergelijkt met wat ze tot eind van vorig jaar plaatsten,

een styrofoamplaat van 5-6cm met een R-waarde van 1,7

als je het materiaal rockwollplaat 431 adapt neemt van 10cm,

dan zit je ook maar aan een R-waarde van 2,75

En met die van eurowall van 7cm heb je al een r-waarde van 3,0

of bekijk ik het zo verkeerd??

Lid geworden
15 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
JanL wrote:
Je krijgt ook nog een 2€/m2 subsidie, isn't it? en 5€ als hij door een firma geplaatst word...

Subsidie voor muurisolatie is enkel bij verbouwing vermoed ik, niet bij nieuwbouw, of heb ik het verkeerd?

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
AngeloG wrote:
JanL wrote:

Subsidie voor muurisolatie is enkel bij verbouwing vermoed ik, niet bij nieuwbouw, of heb ik het verkeerd?

Dat vraag ik mij ook af??

Mvg

J&J

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Memphis wrote:
Als je dan vergelijkt met wat ze tot eind van vorig jaar plaatsten,

een styrofoamplaat van 5-6cm met een R-waarde van 1,7

als je het materiaal rockwollplaat 431 adapt neemt van 10cm,

dan zit je ook maar aan een R-waarde van 2,75

En met die van eurowall van 7cm heb je al een r-waarde van 3,0

of bekijk ik het zo verkeerd??

Onze architect heeft ook rotswolplaten voorgeschreven (5cm=> vind ik wel veel te weinig maar daar wordt aan gewerkt).

Volgens hem is het grote voordeel van rotswol dat het kan uitzetten en krimpen. De harde platen leven en kunnen zo na een tijdje uit elkaar schuiven met koudebruggen tot gevolg. Rotswolplaten blijven daarentegen mooi op elkaar aansluiten.

Nogmaals, dit is de mening van de architect. Het staat iedereen vrij om dit te weerleggen. Graag zelfs want ik zou eigenlijk ook liever een harde plaat met betere isolatiewaarde en dus kleinere dikte gebruiken.

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
J&J,

als jouw architect 5cm rotswol plant te gebruiken in je spouw, begaat hij in mijn ogen een regelrechte misdaad. Als je kan, streef naar 15cm. En vergeet uiteraard niet je vloer- en dakisolatie ook goed te plannen.

De keuze tussen harde plaat of (half)zachte plaat is een moeilijke zaak. Beiden hebben voordelen, maar ik ga er niet verder op ingaan.

Het principe is: eerst warmteverliezen beperken, dan pas verwarmen.

Spread the word 8)

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan