eurowall als isolatie spouwmuur

• Tags bouwmaterialen isolatie isolatiemateriaal ruwbouw
  • Lid geworden
    13 mrt 2006
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    0
    Hallo,

aangezien wij binnenkort met onze ruwbouw beginnen, moet er stilaan een keuze gemaakt worden qua isolatie. In dit forum las ik al verschillende oplossingen, van zeer goed isolerend (en heel duur), tot minder isolerend (en heel goedkoop). Een kennis van ons vermelde Eurothane Eurowall als zeer goed isolerend, deze is dan ook bijna 2 maal zo duur als bv. Styrofoam XPS.

Kan iemand mij zeggen wat de beste keuze zou zijn, 4 of 5 cm Eurowall enerzijds, of 2*5cm Styrofoam anderzijds? Wij zouden zowiezo voor harde platen kiezen, aangezien deze mijns inziens toch net iets gemakkelijker werken.

Bedankt,

Tom.

Tom,

Eurowall (PUR) : lambda=0,023 (W/m.K)

styrofoam (XPS): lambda=0,030 (W/m.K)

(zie www.butgb.be)

of die Eurowall isoleert dus ongeveer 25 % beter. Of dat zijn prijs waar is, laat ik aan jou over. Naar dikte toe, kan ik alleen maar aanraden voor 2x5cm XPS te nemen: zal dus bij 100% beter isoleren dan je 5cm Eurowall (door de positieve effecten van het overlappen van 2 lagen).

Of harde platen handiger zijn, daar zal je hier evenveel tegenstanders vinden als voorstanders. In ieder geval als je je isolatie juist wenst te plaatsen (zonder kieren, harde platen eventueel aftapen), zal het steeds wel wat werk vragen.

Walter

2 lagen isolatie, ok goed een wel, maar dan mogen er ook niet 2 maal zoveel luchtspleten zijn tussen de isolaties hé...

Angelo

AngeloG wrote:
    2 lagen isolatie, ok goed een wel, maar dan mogen er ook niet 2 maal zoveel luchtspleten zijn tussen de isolaties hé...

Angelo

harde platen zijn vlak dus spleten tussen de lagen zijn niet direct een probleem

Ik heb ook gekozen voor eurowall, dan wel 2 keer 4cm. Is wat duurder maar toch de betere isolatiewaarde.

Voor de helft van die prijs stop je dubbel zoveel rotswol 431 in volle spouw.

Als je 2 x 5 cm XPS neemt, komt dat ongeveer overeen met 7,5 cm eurowall. XPS 5 cm kost ongeveer 5.12€ en eurowall 6 cm 10,47€.

Die 6 cm is trouwens de maxiumum dikte, terwijl XPS tot 10 cm gaat.

Ik heb 2 x 5 cm XPS genomen, isoleert dus beter voor een nog betere prijs.

Zijn er nog extra "toolkes" die moeten aangekocht worden om de Eurowall spouwisolatie te plaatsen?

Of wordt dit meegeleverd met de platen...

Angelo

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan