Eurowall achter houten gevelbekleding

Lid geworden
4 feb 2013
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Wij beginnen binnenkort met de afwerking van onze gevel in Afromosio en het is nu eigenlijk het ideale moment om die buitengevel nog eens goed te isoleren. Die isolatiewerken zouden we zelf doen, maar ik zit een beetje vast met de keuze van welke isolatie we moeten nemen? We willen 10 cm isolatie tegen de buitengeven schroeven, maar er is blijkbaar een verschil tussen Eurowall en Powerwall. Eurowall is voor spouwmuren, Powerwall voor muren met een gevelbekleding. Prijs van Powerwall is wel x 2 bijna als ik het zo bekijken.

Is die Powerwall effectief wel nodig of kan je het ook oplossen met Eurowall + eventueel iets extra?
Gr

Dieter

Lid geworden
11 feb 2016
Waarderingsscore
1
Punten
0
Powerwall is gemaakt om lange tijd blootgesteld te zijn aan weersomstandigheden. Eurowall is dat niet. 

Wij gaan over enkele maanden exact hetzelfde doen (nieuwbouw) en gaan eurowall gebruiken. Direct na het plaatsen van de Eurowall plaatsen wij dan ook de doek zodat de isolatie beschermd is van de regen. De keren dat ik op werven powerwall zie gebruikt worden is dat omdat ze de plaatsing van de afwerkingslaag (hout, gevelsteen, alu, ...) willen uitstellen. 

Lid geworden
4 feb 2013
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dag Thomas!

Thx voor je antwoord.
Ik had ook al even rondgekeken in onze streek en ik zie inderdaad bijna nergens Powerwall in gebruik. Ik zat ook te denken om er dan een doek over te plaatsen, maar ook daar heb je weer 100 verschillende :) Welke gaan jullie gebruiken?

lennie

Lid
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Druksterkte van powerwall is ook iets hoger dan die van eurowall. Ifv het bevestigingssysteem van je gevelbekleding *kan* dat een invloed hebben.

Lid geworden
11 feb 2016
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wij gebruiken de DELTA-VITAXX S PLUS, dat is voorzien door degene waar we alles kopen van structuurhout. 

Naar druksterkte toe zou dit wel niet mogen uitmaken aangezien je normaal geen druk zet op de isolatie zelf. Het structuurhout zet je namelijk vast met stelschroeven om ze perfect pas te krijgen, Marcovis Eisys in ons geval.

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Waarderingsscore
678
Punten
113
Ik heb onlangs dezelfde vraag nog rechtstreeks aan Recticel gesteld. Dit was hun antwoord:

We raden voor deze toepassing Powerwall aan omwille van de hogere brandveiligheid.

Indien niet belangrijk kan idd Eurowall gebruikt worden, mits het aanbrengen van regenscherm.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan