• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ervaringen zonnepanelen + thuisbatterij

Lid geworden
20 mei 2019
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
1
Beste,

Graag had ik zonnepanelen laten installeren + warmtepomp, echter raden de meeste een thuisbatterij aan i.p.v. een warmtepomp qua rendement.
Zijn er mensen die al (gedurende langere tijd) ervaring hebben met een zonnepanelen + thuisbatterij opstelling?
Zo ja, is een thuisbatterij effectief nog niet rendabel zoals je op veel plaatsen leest?
Onze woning is zo goed als volledig zuiders gericht en verbruiken het meeste van 19u tot 1u 's nachts, waarbij een thuisbatterij mij wel logisch lijkt.
Huidige offertes raden een 12tal panelen van 390w aan + thuisbatterij van 10kWh, waarbij ik mij afvroeg of dit wel effectief genoeg is om dagelijks de batterij te kunnen opladen?

Bedankt
 

doddel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 apr 2006
Berichten
1.895
Waarderingsscore
280
Punten
83
heeft een thuisbatterij een impact op je brandverzekering?
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
maar ik zou het wel aangeven aan je verzekering. Hier wordt regelmatig de verzekeringsagent gevraagd om langs te komen, en om te kijken of alles nog verzekerd is. Hoe meer er op geschreven is, hoe liever ik het heb.
Vrienden van ons hun huis is afgebrand, en voor alles, maar ook voor alles heeft hij moeten discussiëren omdat het 20 jaar geleden was dat de makelaar nog langsgekomen was. Resultaat: 75% van de kosten werden vergoed, de rest was uit eigen zak te betalen :(
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Momenteel zal dat nog geen rol spelen voor je verzekering. Het aantal schadegevallen zal nog te klein zijn om te zien in de cijfers.
Aangeven doe je best wel, want je brengt gewoon meer waarde in je huis binnen. (Zoals ne zetel van 30.000 euro kopen, dat is geld van uw spaarboekje in uw inboedel gestoken)

Moest nu binnen enkele jaren blijken dat die batterijen na X-jaar allemaal in brand vliegen en het huis afbranden zullen de verzekeringen wel een aanpassing doorvoeren in hun voorwaarden.
 

Jensvdw

Gewaardeerd lid
Lid geworden
17 aug 2018
Berichten
626
Waarderingsscore
383
Punten
63
maar ik zou het wel aangeven aan je verzekering. Hier wordt regelmatig de verzekeringsagent gevraagd om langs te komen, en om te kijken of alles nog verzekerd is. Hoe meer er op geschreven is, hoe liever ik het heb.
Vrienden van ons hun huis is afgebrand, en voor alles, maar ook voor alles heeft hij moeten discussiëren omdat het 20 jaar geleden was dat de makelaar nog langsgekomen was. Resultaat: 75% van de kosten werden vergoed, de rest was uit eigen zak te betalen :(
Je wil niet weten hoeveel mensen er onderverzekerd zijn. Ik heb eens iemand gehad en haar woning was geschat op 360 000 euro. Verzekerd bedrag in haar woningpolis was 195 000 euro (nooit aangepast na verbouwingen etc.). Ze had er geen flauw benul van.
Of hoeveel mensen de waarde van hun inboedel onderschatten...

Ik vind sowieso verzekeringen met een vooraf bepaald gedekt bedrag niet goed. Je kan beter verzekeringen afsluiten met een heropbouwwaarde en dan zit je niet met aanpassingen van bedragen. Uiteraard is dan het evaluatierooster wel heel erg belangrijk om correct in te vullen.
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
Je wil niet weten hoeveel mensen er onderverzekerd zijn. Ik heb eens iemand gehad en haar woning was geschat op 360 000 euro. Verzekerd bedrag in haar woningpolis was 195 000 euro (nooit aangepast na verbouwingen etc.). Ze had er geen flauw benul van.
Zou hun KI aangepast zijn na die verbouwingen? ?
 

Jensvdw

Gewaardeerd lid
Lid geworden
17 aug 2018
Berichten
626
Waarderingsscore
383
Punten
63
Je wil niet weten hoeveel mensen er onderverzekerd zijn. Ik heb eens iemand gehad en haar woning was geschat op 360 000 euro. Verzekerd bedrag in haar woningpolis was 195 000 euro (nooit aangepast na verbouwingen etc.). Ze had er geen flauw benul van.
Zou hun KI aangepast zijn na die verbouwingen? ?
Nog zoiets, ja. ?‍♂️
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan