• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ervaringen Sondeermeester BV

Lid geworden
5 feb 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Beste leden,

Ik heb een sondering besteld bij firma Sondeermeester BV.
Echter hij is niet komen opdagen op de afgesproken datum (lag al een maand vast).
Telefonisch is hij niet bereikbaar en voorlopig ook geen respons op mail.

Heeft er iemand recent nog een sondering besteld/uitgevoerd gekregen via hem?

Alvast bedankt.

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
3.230
Punten
113
Het is een eenmanszaak, dus als die wat voor heeft (ziekte, ongeval, vakantie) is er geen back-up.
Wanneer was je datum, en hoe lang probeer je hem te bereiken?

Lid geworden
5 feb 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Het is een eenmanszaak, dus als die wat voor heeft (ziekte, ongeval, vakantie) is er geen back-up.
Wanneer was je datum, en hoe lang probeer je hem te bereiken?
Klopt. Het is maar enkele dagen + weekend geleden. Maar wat mij verontrust is dat zijn GSM onmiddellijk de boodschap geeft "Welkom op het Proximus netwerk, de abonnee kan je oproep niet beantwoorden..." Geen voicemail dus...
Zijn jaarrekeningen vertonen niets eigenaardigs. Maar ook hier weet je niet alles mee natuurlijk.

Vakantie lijkt me niet, hij heeft nml. zelf de datum vastgelegd.
Ziekte zo ernstig dat je niets kan laten weten (of iemand anders in jouw plaats), of een ongeval.. Het kan altijd natuurlijk.
Daarom dat ik hier eens pols of iemand recent nog enige vorm van contact gehad heeft met de firma.

Hoe dan ook is het best vervelend als er helemaal geen communicatie is. Een andere firma bestellen kost nog eens 3 weken wachttijd, en als sondeermeester zelf dan toch beslist om op te dagen ineens zit ik met twee facturen.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.078
Punten
113
Weet niet hoe ver het van jou is, anders kan je er eens langsgaan.

Lid geworden
9 aug 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Bij mij is hijzelf niet komen opdagen op de afspraak, maar iemand die hij toen in dienst had. Die vertelde dat het verslag een 2 weken op zich kon laten wachten. Echter na 4 weken had ik nog niets gehad, dus ben ik beginnen mailen en vervolgens beginnen bellen. Op een bepaald moment belde ik tot 7 keer per dag, maar ik kreeg hem nooit aan de lijn. Plotseling na 5 weken, kreeg ik het verslag gemaild (met de factuur uiteraard). Ik zou er niet meer mee samenwerken, enkel en alleen al door de slechte communicatie.

Lid geworden
5 feb 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Bij mij is hijzelf niet komen opdagen op de afspraak, maar iemand die hij toen in dienst had. Die vertelde dat het verslag een 2 weken op zich kon laten wachten. Echter na 4 weken had ik nog niets gehad, dus ben ik beginnen mailen en vervolgens beginnen bellen. Op een bepaald moment belde ik tot 7 keer per dag, maar ik kreeg hem nooit aan de lijn. Plotseling na 5 weken, kreeg ik het verslag gemaild (met de factuur uiteraard). Ik zou er niet meer mee samenwerken, enkel en alleen al door de slechte communicatie.
Stevige beproeving van je geduld zo te zien...
Toch ook geen reclame voor de onderneming deze manier van werken.

Ik denk dat ik hem maar in gebreke stel en een nieuwe sondeerder zoek...

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.969
Punten
113
3 jaar geleden heeft die bij ons gesondeerd. Snelle vlotte communicatie, uitgevoerd werk volgens afspraken. Was er toen wreed content van.
Tijden veranderen.

_remi_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jul 2020
Waarderingsscore
714
Punten
113
Ik heb zelfde ervaring in 2020 gehad als @Caroto en @layho1: alleen maar positief.

• Leuk
Waarderingen: Nivh

BnB2

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2023
Waarderingsscore
659
Punten
113
Wat leven we toch in mooie tijden, man komt afspraak niet na "oh ik denk dat ik hem maar in gebreke ga stellen". Misschien heeft de man wel een melding gekregen van paliatieve kanker...

Zolang je geen schade geleden hebt is er toch niets aan de hand. Wil je niet meer schrijf je aangetekend een brief waarin je hem aangeeft de opdracht te willen schrappen omdat enz...

Stel daarna een nieuw sondeerder aan. Mensen zijn tegenwoordig van mening dat alles maar moet verlopen zoals een bestelling op al die webshops van tegenwoordig.

gvo

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 okt 2014
Waarderingsscore
636
Punten
93
Wat leven we toch in mooie tijden, man komt afspraak niet na "oh ik denk dat ik hem maar in gebreke ga stellen". Misschien heeft de man wel een melding gekregen van paliatieve kanker...

Zolang je geen schade geleden hebt is er toch niets aan de hand. Wil je niet meer schrijf je aangetekend een brief waarin je hem aangeeft de opdracht te willen schrappen omdat enz...

Stel daarna een nieuw sondeerder aan. Mensen zijn tegenwoordig van mening dat alles maar moet verlopen zoals een bestelling op al die webshops van tegenwoordig.
Ja goed, maar ook als er iets ernstigs is, mag je toch verwachten dat hij op een maand de tijd vindt om iets te laten weten, nee ?

• Leuk
Lid geworden
5 feb 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1

Het aangetekend schrijven waar je naar verwijst is ook een ingebrekestelling dus ik begrijp de toon van je reactie niet. Je vindt dat ik overdrijf maar je raadt het wel aan?

Wat je wil zeggen met je webshop vergelijking is me ook niet duidelijk. Is het hebben van de verwachting dat een bevestigde afspraak ook effectief uitgevoerd wordt of dat men verwittiging bij vertraging al leven in die "mooie tijd" van u?

Naar zijn persoonlijke situatie en de reden van zijn totaal gebrek aan communicatie kunnen we alleen maar speculeren. Het zijn ook mijn zaken niet en wens hem alleen maar het beste toe. Het feit is dat er een bindende afspraak gemaakt werd die niet nagekomen is zonder zicht op een uitvoering noch enige vorm van communicatie hierover.

Al het redelijke om in contact te komen met hem is geprobeerd.
Dit is de enige optie om hem aan te manen zijn overeenkomst alsnog uit te voeren binnen redelijke termijn of het contract te ontbinden. Ik ga echt niet het risico nemen om met twee facturen te eindigen (of een schadeclaim van misgelopen winsten).

Laatst bewerkt:

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
1.101
Punten
113

Das normaal, toch? Alle begrip voor persoonlijk leed, maar als je ts dan iemand anders aanstelt (en daar extra moet op wachten) en plots komt meneer toch af, dan gaat die ook geen begrip tonen en mag je twee facturen betalen.

Sorry, maar communicatie is gratis, waarom het dan niet goed doen? Iemand die u zeven keer belt op een dag en dan niet meer oppakken? Een simpele ‘sorry, het is te druk, het zal 5 weken duren’ lost alles op.

• Leuk

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.078
Punten
113

Dat is toch ook een ingebrekestelling.
Waarom zou je schade moeten hebben ?
Een ingebrekestelling is net om op een normale manier rechtsgeldig een overeenkomst te bereiken (zekerheid). Hoeft daarom niet met vergoedingen.

En schade is in vele opzichten iets.
Bv Als je grondwerker niet komt opdagen , en alles wordt verzet, komen de agendas van de andere aannemers in gedrang. Hierdoor nog meer vertraging.
Meer huur die betaald moet worden, prijzen die kunnen stijgen.

Dat wordt allemaal "vergeten".

Mis als bouwheer maar eens een afspraak met je aannemer ...

• Leuk

BnB2

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2023
Waarderingsscore
659
Punten
113
de toon van je reactie nie
De toon is dat er geen toon is. Ik heb net dezelfde fout gemaakt als diegene die jij nu maakt mbt mijn post. De toon van "ik denk dat ik hem maar in gebreke stel" kwam voor mij verkeerd over vandaar de reactie.

Het ging mij niet om de ingebrekestelling "as such" maar de manier hoe het werd gecommuniceerd. Zoals altijd in geschreven communicatie mist deze emotie en worden er dingen gelezen die er misschien niet zijn.

Verder vind ik het wel jou zaken hoe zijn emotionele of gezondheidstechnische zaken invloed hebben op zijn werk en dus jou contract. En daarover lees ik dezelfde "vreemde" toon in je reactie en ik maak nu waaschijnlijk weer dezelfde fout door te zeggen dat deze niet aangenaam is maar waarschijnlijk ligt dit geheel aan mij.

Vandaar ook mijn reactie als zijnde "niet zeuren maar poetsen" (ja, ik kom teveel in NL) en het contract eenvoudig opzeggen.

Oh ja de vergelijking met webshops: De samenleving is verwend door nu te bestellen en morgen te krijgen, dat ze vergeten zijn dat er soms wel is gewacht moet worden.

Verder geheel "all my mistake".

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Waarderingsscore
1.466
Punten
113
de toon van je reactie nie
...

Verder vind ik het wel jouW zaken hoe zijn emotionele of gezondheidstechnische zaken invloed hebben op zijn werk en dus jouW contract. En daarover lees ik dezelfde "vreemde" toon in je reactie en ik maak nu waarschijnlijk weer dezelfde fout door te zeggen dat deze niet aangenaam is maar waarschijnlijk ligt dit geheel aan mij.
...

Oh ja de vergelijking met webshops: De samenleving is verwend door nu te bestellen en morgen te krijgen, dat ze vergeten zijn dat er soms wel is gewacht moet worden.

Verder geheel "all my mistake".
Vind ik in dit verhaal klinkklare onzin, TS heeft een vastgelegde datum dat deze kerel de sondering zou komen uitvoeren. Het vergelijk met een webshop gaat niet op: TS is waarschijnlijk al een hele poos aan het wachten.

Ik kan ervan meespreken:
- Voorbeeld 1: offerte raam, niet druk, volgende week heb je ze. Na zes weken nog eens gebeld, uitvluchten maar binnen de 2 dagen zou ik ze hebben: ik ben nog altijd wachtende, ruim maanden later maar er staat ondertussen al een raam in. Maar deze firma heeft ze niet meer moeten maken + plaatsen.
- Voorbeeld 2: huisnummer met de waterjet uit laten snijden: 2 weekjes en het is gereed. 6 of 7 weken later eens gaan polsen: Ja, onze Kevin gaat het volgende maandag uitsnijden. Nog eens 3 (het kunnen er ook 4 zijn) weken later: het USB-stickje met het bestand, de plannen en de marmer/ blauwe steen liggen nog steeds op dezelfde plaats aan de balie als waar ik ze ruim 10 weken geleden achter gelaten heb... Ik heb het gerief terug meegenomen en ze de week nadien elders laten uitsnijden.
En zo kan ik nog wat voorvallen aanhalen.

Wel, dat zij al enkele zelfstandigen waar ik regelmatig aankocht of werken door liet uitvoeren, nu niet meer. Ik vind dat men dikwijls laks, zeer laks omspringt met levertermijnen en klanten. Als "De sondeermeester" TS op de hoogte zou gebracht hebben dat hij door omstandigheden niet op de afgesproken datum kan komen, dan was het wellicht een ander verhaal. Maar zelfs dat wordt verzaakt (misschien omdat hij niet in de mogelijkheid is, misschien uit laksheid). Laksheid en nonchalance zullen nog menig zaak op de fles laten gaan.

BnB2

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2023
Waarderingsscore
659
Punten
113
Vind ik in dit verhaal klinkklare onzin, TS heeft een vastgelegde datum dat deze kerel de sondering zou komen uitvoeren. Het vergelijk met een webshop gaat niet op: TS is waarschijnlijk al een hele poos aan het wachten
ref: interpretatie geschreven teksten, ref toon ...

My mistake

6 weken wachten. Ze zeggen dat ik een prijs verdien voor wachten (was op een overheid +- 2 jaar, kan je toch niets aan veranderen) maar een aannemer?

Dit zijn allemaal onredelijke termijnen en dan mag er ook kort op de bal worden gespeeld. Als je na + 12 weken en meermaalse aanmaningen (ik doe er sowieso maar 2) met uw prul bij mij aankomt mag je hem terug meenemen...

Lid geworden
18 jun 2020
Waarderingsscore
1
Punten
3
Ook mee samengewerkt mid 2022. Communicatie was idd redelijk stroef, respons op email was meestal binnen de week. In principe zouden we het rapport 1 week na uitvoering krijgen, dit zijn er uiteindelijk een dikke 2 weken geworden.

Telefonisch is deze quasi niet bereikbaar (heb er nooit mee gesproken in ieder geval). Toen we een week na de testen nog niets ontvangen hadden (en ik het rapport dringend nodig had als input voor de stabiliteitsstudie) heb ik dagelijks verschillende keren gebeld en nooit geen antwoord. Een week later stak het rapport plots in de mail met excuses voor de vertraging.

De eigenlijke testen zijn uitgevoerd door een "technieker", geen idee of dit een werknemer of onderaannemer was.

Maar goed, uiteindelijk wel geleverd zoals overeengekomen en van de enkele offertes die we ontvingen waren ze veruit de goedkoopste.

• Leuk
Lid geworden
22 nov 2021
Waarderingsscore
2
Punten
3
We hebben ook samengewerkt voor sondering en het plaatsen van een peilbuis. We hebben geen enkel probleem ondervonden. Helaas werd de peilbuis beschadigd tijdens het maaien van het terrein kort na de installatie (onze fout), maar deze werd vervangen zonder extra kosten. Ik ben erg tevreden met hun service.

• Leuk
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan