• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ervaringen met gevelsteen 'Nelissen Blanco'

Lid geworden
6 feb 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi allemaal,

Wij zijn geïnteresseerd in de witte gedompelde gevelsteen 'Nelissen Blanco'.

Via de frabrikant/verdelers hebben we erg weinig referenties kunnen verkregen, simpelweg omdat het een vrij nieuwe steen is.

Heeft er iemand zelf ervaring met deze gevelsteen? Of ken je zo iemand? Laat het achter in de reacties! 

Heel erg bedankt! 
 
Lid geworden
15 nov 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo, ik overweeg de koloro blanco te bestellen. Hebben jullie deze gevelsteen laten plaatsen? Zoja, hie is jullie ervaring hiermee? Een alternatief zou zijn VSD wapper white rainbow. Bij wienerberger zijn de stenen witgebakken en dus wordt er geen coating aangebracht heb ik begrepen. Geen idee of dat daarom beter is…
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
2.995
Waarderingsscore
1.903
Punten
113
Hallo, ik overweeg de koloro blanco te bestellen. Hebben jullie deze gevelsteen laten plaatsen? Zoja, hie is jullie ervaring hiermee? Een alternatief zou zijn VSD wapper white rainbow. Bij wienerberger zijn de stenen witgebakken en dus wordt er geen coating aangebracht heb ik begrepen. Geen idee of dat daarom beter is…
Stenen gekleurd in de massa (dus wit gebakken steen) zijn veeeeeeeel beter dan geschilderde stenen , maar ook merkelijk duurder.
Ik denk echter dat geen echt witte steen zal vinden van de eerste soort. De meeste zijn eerder créme kleur
 
Lid geworden
15 nov 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ja dat klopt! De witgebakken stenen ogen meer gebroken wit dan wit-wit maar zo weet je ook dat de achterliggende gele-roze kleur niet zichtbaar zal zijn van zodra er een hoekje afbrokkelt. Ik ben ondertussen uitgekomen bij Desta. Zij hebben ook witgebakken stenen zoals de polar brick ruw en met een druksterkte van 50 (ipv 25 bij nelissen en 15 bij vandersanden). De wateropzuiging is ook maar 4% tegenover 17% bij nelissen en 10% bij VDS. Ik denk dat mijn keuze gemaakt is. Alleen de prijs afwachten nu ?
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
2.995
Waarderingsscore
1.903
Punten
113
Ja dat klopt! De witgebakken stenen ogen meer gebroken wit dan wit-wit maar zo weet je ook dat de achterliggende gele-roze kleur niet zichtbaar zal zijn van zodra er een hoekje afbrokkelt. Ik ben ondertussen uitgekomen bij Desta. Zij hebben ook witgebakken stenen zoals de polar brick ruw en met een druksterkte van 50 (ipv 25 bij nelissen en 15 bij vandersanden). De wateropzuiging is ook maar 4% tegenover 17% bij nelissen en 10% bij VDS. Ik denk dat mijn keuze gemaakt is. Alleen de prijs afwachten nu ?
1. ben ook benieuwd naar de prijs (geleverd op de werf), zal niet goedkoop zijn vrees ik
2. een druksterkte van 5 is mooi meegenomen, maar is niet echt nodig bij woningbouw
3. zeer weinig zuigende steen>>> aangepaste mortel gebruiken >>>> moeilijker te verwerken>>>>>duurder
 
Lid geworden
18 jan 2022
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo! Welke steen is het nu geworden? Zelf twijfelen wij om de albius van wienerberger te nemen...
 
Lid geworden
15 nov 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik heb na veel wikken en wegen gekozen voor de mora blanco van heylen. Deze heeft een waterabsorptie van 6%, druksterkte 40 en is een strengpers waardoor deze vormvaster is. Die rechte hoeken zijn echt een must bij mij. Deze zit in dezelfde prijscategorie als de wapper white van vandersanden.
 
Lid geworden
18 jan 2022
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hmmm deze is te rechthoekig voor ons. Wij hebben een grote voorgevelbreedte en zouden daarom een meer afgeronde gevelsteen wensen...
 
Lid geworden
15 nov 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Misschien kun je referentiewoningen ouder dan 10jaar opvragen om te zien hoe de kleur verandert met de tijd. Ik zou zelf geen steen kiezen met een hogere waterabsorptie dan 10%
 
Lid geworden
18 jan 2022
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
1
Schermafbeelding 2022-01-18 om 14.18.01.png
Beste, Dus hier is de IW2 heel goed maar de 19% porositieit te hoog?
 
Lid geworden
15 nov 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Die Iw-waarde volgt uit de porositeit. Heylen heeft een lagere porisiteit 6% en dus iw1 wat beter is. 19% is echt niet ideaal volgens mij. Best referenties opvragen van oude woningen
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan