• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ervaringen met Covemaeker

REF10554

Actief Lid
Lid geworden
26 sep 2018
Berichten
327
Waarderingsscore
80
Punten
28
Dag iedereen, 

Ik ben nieuw hier op het forum, maar heb hier al erg veel interessante en leerrijke zaken gelezen.
Wij zijn namelijk zelf volop bezig aan de voorbereidende fase van bouwen. We zitten nu samen met de SOD firma Covemaeker die voor ons plannen aan het maken zijn.
De eerste plannen hebben we reeds gezien en waren we al tevreden over. Ze kijken nu om onze opmerkingen in het plan door te voeren en om een prijscalculatie te maken.
 Ikzelf ben een volledige leek en wij huren nu. Dus hebben nog nooit zelf gebouwd of verbouwd. 
Nu was mijn vraag naar ervaringen met de firma Covemaeker? Zijn er hier mensen die reeds met hen gebouwd hebben? Tevreden?
De grond was met bouwverplichting, dus als we in zee gaan ermee moet het met Covemaeker zijn. Vandaar dat ik nog eens wilde polsen.
Waar moeten we zeker op letten als we werken met een SOD firma?
Alvast bedankt! 
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Hier in de regio zet Quackels wel wat woningen. Hoor toch heel veel positieve dingen kleine aanpassingen zonder meerprijs. Iets grotere aan normale prijzen. Team dat steeds beschikbaar is voor service.
In de villa-bouw zijn er ook wel wat. Die zitten uiteraard ook met een kleiner publiek dat er breder voor zit...
 

REF10554

Actief Lid
Lid geworden
26 sep 2018
Berichten
327
Waarderingsscore
80
Punten
28
Hm,geheel foute stelling ben ik het niet mee eens..... Hun doel/werkwijze is van elke SOD hetzelfde,klanten binnenhalen door een zo laag mogelijke prijs te geven met eigenlijk puur een 'achterhaalde' basis uitrusting of bijv minimum aan de opgelegde dikte isolatie.... Wel worden er in de meeste gevallen de standaard basis kwalitatieve materialen geleverd. In hun lage prijs zit ook wel echt de basis en eigenlijk zaken die niet meer van toepassing zijn op de huidige tijd,bijv 2a3 stopcontacten in de slaapkamers/tegels voor de vloeren 45/45 /trap niet gevernist/.... En dan begint het.... klant wil extra stopcontact:75a100e per stopcontact/ andere grote tegels is serieuze meerprijs om ze te plaatsen/trap vernissen +1000€/ WC moet op regenwater ipv stadswater +200€, en ga zo maar door..... Bovenstaande zaken zuig ik niet uit mijn duim, maar is info van mensen die gebouwd hebben met SOD.....
Al die zaken kan je voor je tekent in het lastenboek laten zetten dan heb je een veel correctere prijs. :) Maar je moet er aan denken dan en goed alles voorzien. Alles staat van A tot Z in het lastenboek. Was geloof ik 55 pagina's dik met wat er in die prijs zat. Als je na het tekenen merkt dat er geen screens in het lastenboek staan. Dan is het toch maar logisch als je dat wenst dat ze die aanrekenen denk ik. Als wij vergelijken met andere huizen van dezelfde grote hebben wij zeker een correcte prijs betaald.

Wij lagen ook aan veel meerprijzen maar dat was eigen keuze. Als je massieve parket wil ipv tegels moet je niet klagen dat dit extra zal kosten. Alles is eigen keuze als het extra duurder uitkomt. Niemand vraagt aan u om parket te leggen of om een kelder te vragen als dit niet in het lastenboek staat. Er staat duidelijk in het lastenboek hoeveel stopcontacten je krijgt per kamer. Als je 6 stopcontacten in een bureauruimte wil ipv 2 dan is dat normaal hé dat dit meer kost...Ik ken weinig bouwavonturen van mensen die zeggen, we hadden 600.000 EUR budget en we lagen aan 580.000 EUR. Met of zonder SOD, iedereen komt toch bijna altijd meer uit. Doorgeen het bouwproces begin je andere dingen te willen of heb je extra wensen... Ook de afwerking kost gigantisch veel geld. (gordijnen, schilderen, tuinaanleg, verharding rond je huis, tuinhuis, maatkasten) Die afwerking zal ons nog 100K kosten. Welja de SOD heeft hier niets mee te maken hé. Moet je dan klagen dat het veel extra kost? Nee dat is allemaal eigen smaak en goesting.

Wij klaagden niet van meerprijzen, wij vonden het vooral soms vervelend dat je veel zelf moest zeggen/aanbrengen van ideeën. Zaken waar je niet bij stil stond als klant werd ook niet in vraag gesteld vanuit de SOD. En hoe minder keuzemogelijkheden hoe liever, want kiezen is twijfelen bij particulieren en twijfelen kost tijd en geld voor een SOD.

Wij waren dan wel uitzonderlijk blij hoe snel men problemen aanpakte. Na de voorlopige oplevering waren alle kwaaltjes en gebreken binnen de 4 weken opgelost. Als je met verschillende aannemers werkt kan dat wellicht een pakje langer duren...
 
Laatst bewerkt:

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113

Tussenkomst Moderator

Op vraag van xxx berichten verwijderd.
 
Lid geworden
26 sep 2020
Berichten
25
Waarderingsscore
5
Punten
3
Bedankt alvast voor de tips! Ik lees hier op heel veel topics dat je je eigen architect moet nemen. Nu maakte de SOD firma gratis plannen voor ons via hun eigen architect. Toen wij de eerste plannen zagen leek dit ook een externe architect die in opdracht van de SOD werkt. De getoonde plannen waren zeker geen plannen die ze daar zomaar pasklaar hadden liggen. Het waren dus echt gepersonaliseerde plannen want we vragen specifieke dingen die niet standaard gevraagd worden. Er was daar allemaal rekening mee gehouden en nu zouden ze dus ook weer "gratis" de opmerkingen in het plan integreren.

Dus eigenlijk zijn wij tot nu toe erg tevreden van die architect. Waarom zouden we dan nog zelf een externe zoeken en daar dan ook weer apart voor betalen? Begin je dan al niet met een verzuurde relatie tov de SOD? Dooor zo wantrouwen te tonen?

Misschien een domme vraag in deze eerste fase. Is iedereen dan hier zo meteen "dwarsligger" door hun eigen aangeleverde architect te weigeren?

Alvast bedankt,
Wij hadden ook bij het eerste gesprek een goede indruk van de 'onafhankelijke' architect aangeleverd door de SOD, ook gratis plan gemaakt, goed voorbereid enz. Maar jammer genoeg heeft die na dat eerste plan niet veel moeite meer in ons project gestoken, plan is amper nog aangepast of bekeken geweest behalve door onszelf... Wij hebben dus wel spijt dat we die raad niet gevolgd hebben, omdat we een goed gevoel hadden bij het bedrijf en architect.
En ik moet zeggen dat de mensen op het forum hier ons al meer hebben geholpen dan onze architect en SOD bedrijf.
 
Laatst bewerkt:

REF10554

Actief Lid
Lid geworden
26 sep 2018
Berichten
327
Waarderingsscore
80
Punten
28
Bedankt alvast voor de tips! Ik lees hier op heel veel topics dat je je eigen architect moet nemen. Nu maakte de SOD firma gratis plannen voor ons via hun eigen architect. Toen wij de eerste plannen zagen leek dit ook een externe architect die in opdracht van de SOD werkt. De getoonde plannen waren zeker geen plannen die ze daar zomaar pasklaar hadden liggen. Het waren dus echt gepersonaliseerde plannen want we vragen specifieke dingen die niet standaard gevraagd worden. Er was daar allemaal rekening mee gehouden en nu zouden ze dus ook weer "gratis" de opmerkingen in het plan integreren.

Dus eigenlijk zijn wij tot nu toe erg tevreden van die architect. Waarom zouden we dan nog zelf een externe zoeken en daar dan ook weer apart voor betalen? Begin je dan al niet met een verzuurde relatie tov de SOD? Dooor zo wantrouwen te tonen?

Misschien een domme vraag in deze eerste fase. Is iedereen dan hier zo meteen "dwarsligger" door hun eigen aangeleverde architect te weigeren?

Alvast bedankt,
Wij hadden ook bij het eerste gesprek een goede indruk van de 'onafhankelijke' architect aangeleverd door de SOD, ook gratis plan gemaakt, goed voorbereid enz. Maar jammer genoeg heeft die na dat eerste plan niet veel moeite meer in ons project gestoken, plan is amper nog aangepast of bekeken geweest behalve door onszelf... Wij hebben dus wel spijt dat we die raad niet gevolgd hebben, omdat we een goed gevoel hadden bij het bedrijf en architect.
En ik moet zeggen dat de mensen op het forum hier ons al meer hebben geholpen dan onze architect en SOD bedrijf.
Natuurlijk moeten we dan ook eerlijk zijn en zeggen dat de architect van de SOD wel zeer budgettair was hé :) Hier was dit 6,000 EUR zonder btw voor in ons ogen een perfect plan. Waarom dan nog een andere zoeken en 20.000 EUR betalen. Wij hadden met dit extra budget meer geld om extra's te doen in onze woning. (elk voordeel heeft zijn nadeel zeker :) )
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Bedankt alvast voor de tips! Ik lees hier op heel veel topics dat je je eigen architect moet nemen. Nu maakte de SOD firma gratis plannen voor ons via hun eigen architect. Toen wij de eerste plannen zagen leek dit ook een externe architect die in opdracht van de SOD werkt. De getoonde plannen waren zeker geen plannen die ze daar zomaar pasklaar hadden liggen. Het waren dus echt gepersonaliseerde plannen want we vragen specifieke dingen die niet standaard gevraagd worden. Er was daar allemaal rekening mee gehouden en nu zouden ze dus ook weer "gratis" de opmerkingen in het plan integreren.

Dus eigenlijk zijn wij tot nu toe erg tevreden van die architect. Waarom zouden we dan nog zelf een externe zoeken en daar dan ook weer apart voor betalen? Begin je dan al niet met een verzuurde relatie tov de SOD? Dooor zo wantrouwen te tonen?

Misschien een domme vraag in deze eerste fase. Is iedereen dan hier zo meteen "dwarsligger" door hun eigen aangeleverde architect te weigeren?

Alvast bedankt,
Wij hadden ook bij het eerste gesprek een goede indruk van de 'onafhankelijke' architect aangeleverd door de SOD, ook gratis plan gemaakt, goed voorbereid enz. Maar jammer genoeg heeft die na dat eerste plan niet veel moeite meer in ons project gestoken, plan is amper nog aangepast of bekeken geweest behalve door onszelf... Wij hebben dus wel spijt dat we die raad niet gevolgd hebben, omdat we een goed gevoel hadden bij het bedrijf en architect.
En ik moet zeggen dat de mensen op het forum hier ons al meer hebben geholpen dan onze architect en SOD bedrijf.
Natuurlijk moeten we dan ook eerlijk zijn en zeggen dat de architect van de SOD wel zeer budgettair was hé :) Hier was dit 6,000 EUR zonder btw voor in ons ogen een perfect plan. Waarom dan nog een andere zoeken en 20.000 EUR betalen. Wij hadden met dit extra budget meer geld om extra's te doen in onze woning. (elk voordeel heeft zijn nadeel zeker :) )
Dat houden ze meestal expres zo laag, om de klant te overhalen met "hun" architect te werken.
Een goede architect kan ook meteen een besparing zijn, door offertes correct et beoordelen en af te wegen. Bij ex-collega, kwam hun architect af met een adres om isolatie te kopen. Was een besparing van 1000€ tov de offertes die zij toen zelf hadden opgevraagd...
Ook naar andere keuzes toe heeft die toen voorstellen gedaan, alternatieven gegeven etc...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan