Ervaringen gezocht met impregneren van gepolierde beton oprit

Lid geworden
2 mei 2017
Waarderingsscore
0
Punten
1
Goeiemorgen!

Ondertussen net een jaar geleden hebben wij onze oprit laten aanleggen, dit in gepolierde beton (gekleurd in de massa).
Nu na een jaar denken we eraan om deze te laten afwerken/impregneren. Ondertussen offertes gevraagd bij een paar firma's, die telkens op een verschillende manier tewerk gaan, alsook verschillende producten gebruiken (als laatste laag, de vlekstop).

Ene firma schuurt tot korrel 200, andere firma schuurt in twee stappen 800 - 1800, lijkt mij een enorm verschil tussen beiden?

Vervolgens een silicaatimpregnering (betonimpregnatie)

Als laatste laag de vlekstop werkt ene firma met RC 809ag van Reynchemie NV en de andere met vlekstop ProtectPlus, mensen die deze producten gebruiken? (kan blijkbaar ook simpel zelf gedaan worden)

Zijn er mensen die ervaringen hebben met het impregneren van hun oprit/terras? Als ik rondzoek kom ik enkel ervaringen tegen van afwerkingen van binnen vloeren, nergens ervaringen te vinden i.v.m. het impregneren van gepolierde opritten/terrassen.

Anderzijds mensen die reeds gewerkt hebben met de firma's Floor Protect, Betocare of Floorcure?

Prijzen voor 70m² lopen tegenaan de 1500 euro btw incl.

Zouden jullie deze bewerkingen aanraden of de oprit gewoon zo laten?

wawadadakawa

Actief Lid
Lid geworden
15 jul 2011
Waarderingsscore
30
Punten
28
De eerste vraag is waarom wil je impregneren. Is er iets dat je momenteel stoort? Heb je schrik van iets dat in de toekomst kan tegenvallen? Als we jou motivatie weten waarom je dit overweegt kan misschien iemand advies geven

Lid geworden
2 mei 2017
Waarderingsscore
0
Punten
1
Reden waarom ik dit wil laten uitvoeren is om de beton oprit langer te beschermen tegen de zure regen en dergelijke. Oppervlak versterken, zodat deze minder brut zou worden met de jaren (dat is toch wat ze mij wijsmaken ...). Alsook zodat de oprit minder gevoelig is voor vlekken (eventueel eens een druppel olie die vanuit de auto zou lekken)

Momenteel stoort mij niet direct iets aan de oprit, enig wat ik voorlopig minder vind is dat er rap vlekken ontstaan door natte bladeren die eens blijven liggen enz, zonder behandeling lijkt het mij duidelijk dat er enkel maar meer vlekken zullen bijkomen?

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
2.810
Punten
113
Of je hat laat doen of niet, is toch je eigen keuze.
Persoonlijk zou ik niet geven om de invloeden die gaan inwerken.
Vlekken komen en gaan. Heb je bv ook bij natuursteen.

Bovenaan