• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ervaringen aankoop keuken

Lid geworden
24 mrt 2016
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zijn er mensen die ervaring hebben met: De Keukenbouwer , Dovy, ACK Keukens of Mape?
Bij de eerste 2 zijn we al langs geweest.  
De laatste twee willen we dit weekend doen.
Prijzen hebben we nog niet gekregen.
Zaterdag gaan we terug bij Dovy, tegen dan zou alles uitgetekend zijn.
Op 4/4 terug naar De Keukenbouwer.
Bij Dovy zou de volledige verdere uitwerking en opvolging door dezelfde persoon gebeuren.
We zijn er deftig ontvangen, goede uitleg, verkoper nam uitgebreid de tijd om naar onze wensen te luisteren.
Bij De Keukenbouwer hadden we ook wel een goed gevoel maar zijn er verschillende tussenpersonen.
Daar  zag ik wel volledig mijn gedacht.

Wat is jullie ervaring naar service en ook dienst na verkoop, kwaliteit, ... bij een van bovenstaande winkels?
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
Bij mij krijg je de schetsen die ik maak aan jullie eettafel ook niet. Of je moet ze betalen.... En dan nog.
Wij noemen dat intellectuele en artistiek eigendomsrecht.
Met a. w. je koopt niet de eigendom van een ontwerp/schets maar het gebruiksrecht.
Iemand in de tuin , keuken living of speelhofbranche die zijn ontwerpkes of schetsen zomaar meegeeft, vind ik al zeer verdacht want die werkt met knip en plakwerk.
Ook zo naar een of andere keukenbouwer geweest voor onze keuken, schets en 3 d op 10 minuten , schoon heel schoon. Enkel klopte de hoogte van de ruimte niet, een ijskast stond zo dat we er door konden maar man had wel een stuk weggelaten van een tegenliggende muur en oja de kast ging niet open.
Maar we hadden een heeeeel schoon ontwerp en een hele schone 3D .... alleen het klopte vn geen reet.
 
Laatst bewerkt:

wouterk

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
717
Waarderingsscore
195
Punten
43
Onderussen bij Foca en Dovy geweest.
Bij Foca hadden ze standaard kasten van een Italiaans en Duits merk of de mogelijkheid om eigen maatwerk te laten maken. 2u bezig geweest, ruwe schets van grondplan op papier om ons idee te noteren. Verdere bespreking volgt een week of 2 later.

Zelfde bij Dovy, tekening van grondplan gemaakt. 2u geluisterd en mogelijkheden besproken met ons. Vervolg gesprek met eerste ontwerp binnen 2tal weken.
 

chaccamacca

Actief Lid
Lid geworden
15 jan 2015
Berichten
351
Waarderingsscore
56
Punten
28
De eerste keukenbouwer waar ik ben geweest heeft mij de plannen van de nieuwe keuken per e-mail opgestuurd.
Ik had een mooie schets van de nieuwe keuken en toch heb ik een andere keukenbouwer(DSM) genomen.
Ik denk dat de eerste keukenbouwer gegokt heeft en verloren.
Ofwel is dat een service naar de klant toe.
 

ktheyss

Actief Lid
Lid geworden
5 jul 2018
Berichten
186
Waarderingsscore
96
Punten
28
Wij hebben ook wel verschillende keukenbouwers afgegaan.
- DSM : als eerste gedaan, maar hoogst onaangename ervaring. Eigenlijk niet netjes dat je moet beslissen die dag om in te tekenen voor hun korting. Gelet op de ervaringen nadien is het geven van een prijs tijdens het bezoek zonder deftige offerte zottespel
- Augustijns : schets gekregen + duidelijke offerte + goed avies
- DeSchutter : : schets gekregen + duidelijke offerte + goed avies
- VanGils : schets gekregen + duidelijke offerte + goed avies
- DeJong : schets gekregen + duidelijke offerte + goed avies
 

Mary_Jane

Nieuw Lid
Lid geworden
3 jun 2020
Berichten
72
Waarderingsscore
23
Punten
8
ik ben momenteel ook aan het kijken voor een nieuwe keuken. Begrijpelijk krijg je niet overal de tekeningen mee, maar het begrijpen van een offerte wordt je als leek nu ook niet helemaal gemakkelijk gemaakt zonder tekening. Volgens mij is de tekening de basis voor de offerte, maar pas als ik de offerte teken krijg ik de tekening... Stel dat er iets niet correct getekend is en aangepast moet worden, dan mag je hopen dat je niet ineens met een heel andere prijsstelling te maken krijgt.

Eigenlijk zoals @lukanar ook schrijft: de tekening was niet juist, maar als je offerte hierop is gebaseerd, dan kun je toch lastig een goede vergelijking maken?

Wellicht een andere vraag: hoe vergelijk je nu de offertes correct met elkaar? of anders gesteld: hoe gedetailleerd moet een offerte zijn? Wat zijn de belangrijkste punten waar jullie op gelet hebben om te kiezen voor een bepaalde keukenbouwer?
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
Awel dat is heel simpel op te lossen.
Je betaalt de ontwerpstudie van je keuken, interieur, tuin , huis of winkelcentra.
Alleen is het precies heel raar om dat nu juist voor te stellen aan een badkamer marchand of een keukenbouwer. Dat hebben ze nog nooit gehoord dat de klanten betalen voor een ontwerpstudie van...
Nochtans is de enigste manier om op basis van een ontwerp prijzen aan te vragen en te vergelijken.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
ik ben momenteel ook aan het kijken voor een nieuwe keuken. Begrijpelijk krijg je niet overal de tekeningen mee, maar het begrijpen van een offerte wordt je als leek nu ook niet helemaal gemakkelijk gemaakt zonder tekening. Volgens mij is de tekening de basis voor de offerte, maar pas als ik de offerte teken krijg ik de tekening... Stel dat er iets niet correct getekend is en aangepast moet worden, dan mag je hopen dat je niet ineens met een heel andere prijsstelling te maken krijgt.

Eigenlijk zoals @lukanar ook schrijft: de tekening was niet juist, maar als je offerte hierop is gebaseerd, dan kun je toch lastig een goede vergelijking maken?

Wellicht een andere vraag: hoe vergelijk je nu de offertes correct met elkaar? of anders gesteld: hoe gedetailleerd moet een offerte zijn? Wat zijn de belangrijkste punten waar jullie op gelet hebben om te kiezen voor een bepaalde keukenbouwer?
Mogelijk. Omdat ook materialen moeilijk kan vergelijken. De ene vezelplaat is de andere niet. Kijk bv die van IKEA, die planken van 100 cm buigen direct door.
Maar ook de kwaliteit van de ene laminaat is niet hetzelfde als een andere.
Dan is er ook nog beslag..
De kleinere keukenbouwer kan je daar meestal veel meer info en keuze in geven.
 

Kwakkel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
1.323
Waarderingsscore
379
Punten
83
Wij hebben ook wel verschillende keukenbouwers afgegaan.
- DSM : als eerste gedaan, maar hoogst onaangename ervaring. Eigenlijk niet netjes dat je moet beslissen die dag om in te tekenen voor hun korting. Gelet op de ervaringen nadien is het geven van een prijs tijdens het bezoek zonder deftige offerte zottespel
- Augustijns : schets gekregen + duidelijke offerte + goed avies
- DeSchutter : : schets gekregen + duidelijke offerte + goed avies
- VanGils : schets gekregen + duidelijke offerte + goed avies
- DeJong : schets gekregen + duidelijke offerte + goed avies
En wie is het geworden? :)
 

invis

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jan 2018
Berichten
996
Waarderingsscore
539
Punten
93
ik ben momenteel ook aan het kijken voor een nieuwe keuken. Begrijpelijk krijg je niet overal de tekeningen mee, maar het begrijpen van een offerte wordt je als leek nu ook niet helemaal gemakkelijk gemaakt zonder tekening. Volgens mij is de tekening de basis voor de offerte, maar pas als ik de offerte teken krijg ik de tekening... Stel dat er iets niet correct getekend is en aangepast moet worden, dan mag je hopen dat je niet ineens met een heel andere prijsstelling te maken krijgt.

Eigenlijk zoals @lukanar ook schrijft: de tekening was niet juist, maar als je offerte hierop is gebaseerd, dan kun je toch lastig een goede vergelijking maken?

Wellicht een andere vraag: hoe vergelijk je nu de offertes correct met elkaar? of anders gesteld: hoe gedetailleerd moet een offerte zijn? Wat zijn de belangrijkste punten waar jullie op gelet hebben om te kiezen voor een bepaalde keukenbouwer?
Voor ons moest de klik er vooral zijn. "geloven" in het ontwerp en de mens voor u (wat gevaarlijk is want die maakt/ínstalleert msshn niet de keuken). Een goed gevoel hebben bij het ontwerp: "hebben ze geluisterd".

Of ze dan spaanderplaat van 17 of 18mm gebruiken of beslag van blum of hettich zal mij eigenlijk worst wezen. Als die klik/vertrouwen er is dan hoort het voor mij erbij dat ze dat in een kwaliteitsvolle uitvoering doen. Wat heb je met een keukenbouwer die dikker/zwaarder/sterker hout gebruikt maar het dan als een prutser monteert?

Wij zijn ook enkel met gewone keukenbouwers gaan praten, geen ketens. Misschien ook wel in het duurdere segment. Uiteindelijk iemand gekozen die samen met zijn team keukens zet/maakt. Iemand die we via via aangeraden gekregen hebben. Niet eens een grote naam. De "grote" namen waar wij zijn mee gaan praten vielen af tov deze. Bij deze was de "verkoper" ook de uitvoerder. En je merkte aan alles dat hij echt meedacht / meerwaarde bood bij de conversatie. En bij de uitvoering is dat ook gebleken.
 

ktheyss

Actief Lid
Lid geworden
5 jul 2018
Berichten
186
Waarderingsscore
96
Punten
28
Wij hebben ook wel verschillende keukenbouwers afgegaan.
- DSM : als eerste gedaan, maar hoogst onaangename ervaring. Eigenlijk niet netjes dat je moet beslissen die dag om in te tekenen voor hun korting. Gelet op de ervaringen nadien is het geven van een prijs tijdens het bezoek zonder deftige offerte zottespel
- Augustijns : schets gekregen + duidelijke offerte + goed avies
- DeSchutter : : schets gekregen + duidelijke offerte + goed avies
- VanGils : schets gekregen + duidelijke offerte + goed avies
- DeJong : schets gekregen + duidelijke offerte + goed avies
En wie is het geworden? :)

Nog WIP :)
Maar gaat nog moeilijk worden, budget gewijs is DeSchutter het interessant en Augustijns het minste, maar je moet ook zien wat je terug krijgt uiteraard. Over elk vd laatste 4 kan ik veel positiefs zeggen, en eigenlijk weinig negatief. Ze zijn gewoon verschillend op vele vlakken, maar dat is normaal en kan je goed afwegen.
 

ljo13

Zeer Actief lid
Lid geworden
27 jun 2018
Berichten
259
Waarderingsscore
129
Punten
43
Ik kreeg daar een veel persoonlijkere aanpak, geen goochelen met kortingen of acties, rechtoe rechtaan.

Dus beslist om daarmee in zee te gaan. Volgende week komen ze leveren en plaatsen

Exact dit!

Niet iedereen is fan van die aanpak maar voor mij is dat ook de reden om wel/niet voor een bedrijf te kiezen. Wat is dat toch met eerst een mega hoge prijs zetten en dan met kortingen smijten? Werkt dat echt? Zijn er nu mensen die daar intrappen?

Ik heb laatst nu wel twee vrienden die beiden héél content waren van Vandenborre kitchen. Zelfde situatie. Meteen de juiste prijs, geen kortingen, gewoon rechttoe rechtaan meteen waar het op stond. Beiden hebben daar dan ook getekend. Al zal het in hun geval ook wel weer toevallig de verkoper geweest zijn die zorgde voor "de klik". Mijn ervaring bij Kvik was dezelfde maar een goeie verkoper blijft toch echt wel goud waard.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
Werkt dat echt? Zijn er nu mensen die daar intrappen?
dat werkt echt, daar zijn echt mensen die daar intrappen :(. En zo kan dat blijven doorgaan.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Werkt dat echt? Zijn er nu mensen die daar intrappen?
dat werkt echt, daar zijn echt mensen die daar intrappen :(. En zo kan dat blijven doorgaan.
Idd, zo is dat met al die dingen
telefoontjes van Microsoft of de bank
(grotere) verpakkingen voozien van een label "voordeel" of "multipack" maar toch per stuk meer kosten dan de kleinere verpakkingen.
Huismerk koekjes aan lagere prijs per pak, maar er 50 gram minder in steken dan de "echte" om zo te doen lijken of ze echt een stuk goedkoper zijn, terwijl dat in werkelijkheid maar een klein beetje is.
En zo werkt dat in het groot ook

Kijk maar eens hoeveel er bij een SOD of projectontwikkelaar tekenen voor het project van hun leven op basis van wat simpele cijfers en de woorden : nu tekenen, je kan gerust achteraf nog dingen wijzigen.
Of druk zetten want de gronden vliegen de deur uit meer vraag dan aanbod (maar ze doen er nog 5k af voor uw schoon ogen ;-))
 

_remi_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jul 2020
Berichten
1.253
Waarderingsscore
667
Punten
113
Ik vroeg onlangs online een offerte aan voor een sectionale poort in Afrormosia. Op die offerte stond een korting van maar liefst 25%. Toen ik vroeg waarom ik deze korting kreeg, kon men niet antwoorden. Mensen die mij zomaar 25% korting geven wantrouw ik ten zeerste. Zelfs met de korting af, waren ze nog steeds de duurste met kop en schouders.
 

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
"A ja ma ja, als het normaal zoveel meer kost moet het wel goeie marchandise zijn hé, je zou moeten zot zijn om het niet te doen als je dat kan krijgen voor niet veel meer dan die goedkope brol van elders."
Ja, zo 'denken' sommige mensen... :rolleyes:
 

invis

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jan 2018
Berichten
996
Waarderingsscore
539
Punten
93
Het is soms wel subtieler dan "als u vandaag tekent krijgt u x percent korting". Goeie (slinkse?) verkopers spelen op u gevoel, de situatie, etc etc en lappen er dan iets bij als van: we hebben net een koppel gehad die belde en gaat scheiden enzo kunnen we op de planning wat vooruitschuiven, maar dan moet je wel deze week (ze zegen niet "nu") beslissen. Als je dan gesproken hebt over "uwen bouw" en "hoe lang alles duurt". Dan klinkt dat als muziek in u oren eh.

Net zoals mensen die u opbellen van de bank of Microsoft. Soms komen die heel geloofwaardig over. Die technieken zijn tegenwoordig vrij vernuftig.. Het is niet altijd iemand die er uit ziet als een prins van Nigeria die aan u voordeur staat met de keuze om ff mee te gaan en 10.000.000 te krijgen.

Mijn beste tip aan mensen: nooit, maar dan ook nooit tekenen terwijl je bij de verkopende partij zit. Geen enkele partij gaat een bestelbon weigeren die je thuis tekent en hen terug bezorgt. Hetzij digitaal, hetzij binnensteken. Dan heb je even tijd om de roze wolk te doorprikken.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
Microsoft helpdesk , wij hebben gemerkt dat u een aanval hebt gehad van malware , open de computer blablabla.
Ik stel dan meestal de vraag: beste vriend weet jouw moeder wat jij nu probeert te doen? Zou ze dit goedkeuren?
ijzige stilte
Sorry sir.
Hangt op.
 
Lid geworden
2 apr 2017
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik ben bij de Keukenbouwer gegaan in Diest. Mooie toonzaal en daar onze smaak gevonden. Elke verkoper dat we hebben gezien was echt wel een verkoper. In de keukenbouwer is dat niet anders, maar er was wel wat onderhandelmarge.

Moest er daar nog iemand gaan bestellen, laat maar weten. Ze hebben nog tot einde maand een ambassadeursactie lopen. Als ik je doorverwijs voor je een bestelbon opmaakt, dan krijgen we beiden een keukentoestel van SMEG.

Natuurlijk eerst alles goed onderhandelen en dan is dit weer iets extra.
 

ThierryVerhaegen

Actief Lid
Lid geworden
23 nov 2017
Berichten
456
Waarderingsscore
25
Punten
28
Ik kreeg daar een veel persoonlijkere aanpak, geen goochelen met kortingen of acties, rechtoe rechtaan.

Dus beslist om daarmee in zee te gaan. Volgende week komen ze leveren en plaatsen

Exact dit!

Niet iedereen is fan van die aanpak maar voor mij is dat ook de reden om wel/niet voor een bedrijf te kiezen. Wat is dat toch met eerst een mega hoge prijs zetten en dan met kortingen smijten? Werkt dat echt? Zijn er nu mensen die daar intrappen?

Ik heb laatst nu wel twee vrienden die beiden héél content waren van Vandenborre kitchen. Zelfde situatie. Meteen de juiste prijs, geen kortingen, gewoon rechttoe rechtaan meteen waar het op stond. Beiden hebben daar dan ook getekend. Al zal het in hun geval ook wel weer toevallig de verkoper geweest zijn die zorgde voor "de klik". Mijn ervaring bij Kvik was dezelfde maar een goeie verkoper blijft toch echt wel goud waard.
klopt volledig. De kleine zelfstandige zei direct, dit zijn de catalogusprijzen, ik kan u overal 30% op geven. Dat is mijn offerte te nemen of te laten. Bij kvik belden ze me elke 2 dagen op en ging er wel iets van de prijs af, of hadden ze weer een speciale actie waar ik een keukentoestel voor kreeg, maar natuurlijk als ik binnen de 2-3dagen besliste. DSM was daar ruim de ergste in. (en raar maar waar de kleine zelfstandige was kwa prijs vergelijkbaar met al die grote ketens dat met acties en zo goochelden)

En die praktijken werken idd, ik hoor maar al te vaak mensen die bij zo een keten zijn langsgeweest en trots verkondigen dat ze 'onderhandelt' hebben tot er 30-40-50% van de totaalprijs af is gegaan. DSM is van 34000 naar 17000 gezakt toen ik daar zat (zonder zeveren). Sorry maar dat geeft mij eerder wantrouwen als vertrouwen, want dan is uwe originele prijs pure diefstal.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Ik ben bij de Keukenbouwer gegaan in Diest. Mooie toonzaal en daar onze smaak gevonden. Elke verkoper dat we hebben gezien was echt wel een verkoper. In de keukenbouwer is dat niet anders, maar er was wel wat onderhandelmarge.

Moest er daar nog iemand gaan bestellen, laat maar weten. Ze hebben nog tot einde maand een ambassadeursactie lopen. Als ik je doorverwijs voor je een bestelbon opmaakt, dan krijgen we beiden een keukentoestel van SMEG.

Natuurlijk eerst alles goed onderhandelen en dan is dit weer iets extra.
Die keukenrobot had je ook meteen van de prijs kunnen onderhandelen. Want die is gewoon mee in de prijs berekend.
Degene waar je 5 toestellen gratis krijgt, daar kost een keuken zonder die toestellen meer dan op een ander met de toestellen ...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan