• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ervaring WP7-402 STOP OPSTIJGEND VOCHT & Co

Baroby

Lid
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
156
Waarderingsscore
11
Punten
18
We gaan een oude hoeve restaureren en het eerste wat ik ga doen voor we daar onze bankrekening tegenaan gooien is er voor te zorgen dat de muren droog zijn... En blijven. Ik heb zo'n 20 jaar geleden al eens meegeholpen aan het injecteren van vochtige muren. Dat was toen met een waterachtige oplossing die onder druk in de muren werd gespoten. Nu zie ik overal gells opduiken wanneer ik het aan mijn beste vriend Google vraag. Vroeger zaten er veel deugenieten in die markt, nu zie ik ook gerenommeerde merken als Tec7 als speler opduiken. Dat stelt me al een beetje gerust maar ik wou toch eens vragen wat jullie ervaringen zijn met zelf muren droog te leggen. En welk product jullie kunnen aanraden. ( want 1 ding is niet veranderd over de jaren heen blijkbaar: de zot hoge prijszetting!!) thx
 

Michielr_999

Gewaardeerd lid
Lid geworden
17 jan 2021
Berichten
492
Waarderingsscore
316
Punten
63
Bij een oude hoeve denk ik spontaan aan zouten in de muur door het vee dat in de stal heeft gestaan. Bekijk dus zeker eerst waar dat vocht vandaan komt en zoek dan de gepaste oplossing.

Hier goede ervaringen met vochtstore.be, als je het zelf doet dan ben je een pak goedkoper uit.
 

Baroby

Lid
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
156
Waarderingsscore
11
Punten
18
Bij een oude hoeve denk ik spontaan aan zouten in de muur door het vee dat in de stal heeft gestaan. Bekijk dus zeker eerst waar dat vocht vandaan komt en zoek dan de gepaste oplossing.

Hier goede ervaringen met vochtstore.be, als je het zelf doet dan ben je een pak goedkoper uit.
Remmers, dat is het product dat ik toen gebruikt heb ! Welke methode/product heb jij gebruikt als ik vragen mag ?
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
We gaan een oude hoeve restaureren en het eerste wat ik ga doen voor we daar onze bankrekening tegenaan gooien is er voor te zorgen dat de muren droog zijn... En blijven. Ik heb zo'n 20 jaar geleden al eens meegeholpen aan het injecteren van vochtige muren. Dat was toen met een waterachtige oplossing die onder druk in de muren werd gespoten. Nu zie ik overal gells opduiken wanneer ik het aan mijn beste vriend Google vraag. Vroeger zaten er veel deugenieten in die markt, nu zie ik ook gerenommeerde merken als Tec7 als speler opduiken. Dat stelt me al een beetje gerust maar ik wou toch eens vragen wat jullie ervaringen zijn met zelf muren droog te leggen. En welk product jullie kunnen aanraden. ( want 1 ding is niet veranderd over de jaren heen blijkbaar: de zot hoge prijszetting!!) thx
Hoe zo?
je wilt je bankrekening er niet tegen aangooien, maar je gaat wel injecteren?
dat is hetzelfde hoor.
trouwens, is er nu reeds een vochtprobleem of niet?
als je effectief en vochtprobleem wilt aan te pakken, kijk dan naar de OORZAAK en neem die weg.
Dat doe je NOOIT met injectie.
 

Michielr_999

Gewaardeerd lid
Lid geworden
17 jan 2021
Berichten
492
Waarderingsscore
316
Punten
63
Ik heb een kerdidoek geplaatst omdat mijn muren vol zouten zaten door een oude afvoer... Dus idd best oorzaak zoeken als je met vocht zit.
 

Baroby

Lid
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
156
Waarderingsscore
11
Punten
18
We gaan een oude hoeve restaureren en het eerste wat ik ga doen voor we daar onze bankrekening tegenaan gooien is er voor te zorgen dat de muren droog zijn... En blijven. Ik heb zo'n 20 jaar geleden al eens meegeholpen aan het injecteren van vochtige muren. Dat was toen met een waterachtige oplossing die onder druk in de muren werd gespoten. Nu zie ik overal gells opduiken wanneer ik het aan mijn beste vriend Google vraag. Vroeger zaten er veel deugenieten in die markt, nu zie ik ook gerenommeerde merken als Tec7 als speler opduiken. Dat stelt me al een beetje gerust maar ik wou toch eens vragen wat jullie ervaringen zijn met zelf muren droog te leggen. En welk product jullie kunnen aanraden. ( want 1 ding is niet veranderd over de jaren heen blijkbaar: de zot hoge prijszetting!!) thx
Hoe zo?
je wilt je bankrekening er niet tegen aangooien, maar je gaat wel injecteren?
dat is hetzelfde hoor.
trouwens, is er nu reeds een vochtprobleem of niet?
als je effectief en vochtprobleem wilt aan te pakken, kijk dan naar de OORZAAK en neem die weg.
Dat doe je NOOIT met injectie.
er is hier en daar vocht in de muur geraakt door een slechte dakconstructie. Het dak gaat er of dus die problemen lossen we zo wel op. Aangezien de vloer er ook uit gaat is dit het moment om te injecteren. Is het echt nodig ? Mogelijk niet. We gooien onze bankrekening er tegenaan in die zin dat het een prijzige renovatie zal zijn, en aldus zot om dan de muren niet pro-actief te injecteren menen we. Er zal aan de buitenkant ook een drainage worden voorzien etc om toch maar zeker te zijn dat we binnen een paar jaar niet het gevoel hebben in een grot te wonen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan