• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ervaring Velux installateurs

Fitz

Actief Lid
Lid geworden
30 mrt 2021
Waarderingsscore
69
Punten
28
Hallo,

Wij willen 2 extra dakramen plaatsen op zolder en zagen op de website van Velux dat je kan beroep doen op erkende Velux plaatsers. Na het invullen van het formulier namen enkele aannemers contact met ons op voor een offerte op te stellen.
Ik ging ervan uit dat Velux een eigen plaatsingservice had maar dat was dus niet.

Nu is mijn vraag of iemand al ervaringen heeft met een erkende velux installateur, zowel positief als negatief? Als ik vroeg naar referenties bleef men vaag..

99% van de dakwerkers plaatsen velux. Een erkende velux installateur word je enkel als je dit aangeeft aan velux.
Beter plaatselijke dakwerkers aanspreken voor een offerte .
Velux zelf heeft geen plaatsingsservice, je kan ze wel bereiken voor vragen

Heerlijk om zoiets te lezen. Is ook een leuk potentieel verdien model voor Velux. Om een erkenningslabel te krijgen moet je x betalen en dan voldoe je. Dit wordt dan weer doorberekend aan de klant maar die is gelukkig omdat hij ervanuit gaat dat nu alles top is.
Dat daarlangs zowat elke dak- schrijn- en klusjeswerker Velux ramen op een correctemanier plaatst daar gaan we aan voorbij.

Ik verbaas me altijd dat het zo makkelijk is om geld te verdienen door dingen die totaal langs de "technische" kwestie zijn. Het lot van de techneut, we leggen het uit, hebben de meest briljante oplossingen, maar kunnen het niet vermarkten...

Wendt u tot een dakwerker of schrijnwerker in de buurt en die mensen gaan u naar volle tevredenheid helpen.

Referenties is met GDPR eigenlijk iets moeilijk om te kunnen geven.
Ze mogen geen gegevens van klanten doorgeven aan anderen.

• Leuk
Waarderingen: BnB2
Heerlijk om zoiets te lezen. Is ook een leuk potentieel verdien model voor Velux. Om een erkenningslabel te krijgen moet je x betalen en dan voldoe je. Dit wordt dan weer doorberekend aan de klant maar die is gelukkig omdat hij ervanuit gaat dat nu alles top is.
Dat daarlangs zowat elke dak- schrijn- en klusjeswerker Velux ramen op een correctemanier plaatst daar gaan we aan voorbij.

Ik verbaas me altijd dat het zo makkelijk is om geld te verdienen door dingen die totaal langs de "technische" kwestie zijn. Het lot van de techneut, we leggen het uit, hebben de meest briljante oplossingen, maar kunnen het niet vermarkten...

Wendt u tot een dakwerker of schrijnwerker in de buurt en die mensen gaan u naar volle tevredenheid helpen.
Toen ik de aanvraag deed ging ik ervan uit dat Velux een eigen plaatsingservice kreeg, totdat ik daarna van verschillende aannemers telefoon kreeg.. :) Zal hier eens een dakwerker contacteren.

Iemand die toevallig goeie ervaring heeft met een dakwerker regio Geel-Mol-Balen-Meerhout-Lommel? Weet niet of namen gedeeld mogen worden volgens de forumregels, maar je mag het ook altijd doorgeven via pm :)

• Leuk
Waarderingen: BnB2
Doorgeven zonder toestemming natuurlijk niet, maar onze ventilatieman, die ons ventilatiesysteem D heeft geplaatst, belde ons een keer op omdat mensen uit ons dorp op zoek waren naar referenties. Wij hebben gezegd dat ze onze gegevens mochten doorgeven en die mensen zijn bij ons langs geweest om eens te komen kijken.
Op die manier kan het wel en ik denk dat als een aannemer goed en proper werk levert, dat de meeste mensen het niet erg vinden om eens een telefoontje te krijgen. Moet natuurlijk niet iedere maand zijn :)

Als we referenties vragen krijgen we die meestal wel (na toestemming van de klant zelf)

Doorgeven zonder toestemming natuurlijk niet, maar onze ventilatieman, die ons ventilatiesysteem D heeft geplaatst, belde ons een keer op omdat mensen uit ons dorp op zoek waren naar referenties. Wij hebben gezegd dat ze onze gegevens mochten doorgeven en die mensen zijn bij ons langs geweest om eens te komen kijken.
Op die manier kan het wel en ik denk dat als een aannemer goed en proper werk levert, dat de meeste mensen het niet erg vinden om eens een telefoontje te krijgen. Moet natuurlijk niet iedere maand zijn :)

Als we referenties vragen krijgen we die meestal wel (na toestemming van de klant zelf)
Idem

enkele dingen om op te letten:

- Wil je velux-en die in het midden scharnieren of een ander merk dakramen dat bovenaan scharniert. Beiden hebben voor en nadelen. Met scharnieren in het midden is het bijvoorbeeld moeilijker om een vliegenraam te plaatsen.
- Hier zijn de veluxen voor en achteraan het huis niet even hoog geplaatst. Stoort niet echt maar is vreemd.
- Kijk goed hoe je ze wilt centreren in de kamer. Meestal worden die aan 1 kant tegen een bestaande balk geplaatst en wordt de rest verstevigd.

• Leuk
Waarderingen: Fitz

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan