• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

Ervaring M Wood Building Bilzen

Vraagsteller64

Actief Lid
Lid geworden
2 dec 2020
Waarderingsscore
48
Punten
28
Referenties vragen, zal toch niet het eerste huis zijn?

Ja idd, ik heb wat adressen gekregen en ga eens langs gaan

En niet alleen kijken., doe uw stoute schoenen aan en praat met de bewoners!

Jaja dat was ik sowieso van plan, maar ik dacht, je weet nooit dat iemand hier opt forum er al mee samen gewerkt heeft :)

De foto's van HSB op hun website lijken van het web geplukt (Amerikaanse technieken, muuropbouw die we hier doorgaans niet hanteren). Misschien hebben ze er toch niet zo veel ervaring mee? Let dus niet alleen op tevredenheid van andere klanten en de prijs, maar ook op wat je krijgt.

De 1e referentie waar ik ben langs geweest, wist de bouwheer niet over welke aannemer/bedrijf ik sprak...
De desbetreffende aannemer heeft toen blijkbaar gewoon heel even als werkman gewerkt voor de aannemer die de effective bouw van dat huis heeft gedaan..

De 1e referentie waar ik ben langs geweest, wist de bouwheer niet over welke aannemer/bedrijf ik sprak...
De desbetreffende aannemer heeft toen blijkbaar gewoon heel even als werkman gewerkt voor de aannemer die de effective bouw van dat huis heeft gedaan..
Kan hij meteen klacht indienen wegens niet naleven GDPR :giggle:

Volgens btw nummer enkel nacebel code voor dakwerken sinds 2020.

Op zijn naam vind je ook niet veel.

Dan nog een referentie doorgeven die niet van u is, ik zou er al niet veel vertrouwen meer in hebben.

dat de onderneming of (indien zelfstandige) ondernemer in kwestie achterstallen heeft bij de fiscus of sociale zekerheid en dat je alleen rechtsgeldig kan betalen (ten belopen van die achterstallen) in handen van de administratie

(en voor iemand begint te schermen met privacy: dit zijn allemaal openbare en dus publieke databases én het zegt uiteraard niets over de vakkennis van de persoon of onderneming in kwestie - het zou wel een goede reden zijn om verder nazicht te doen en financieel voorzichtig te zijn)

Laatst bewerkt:
Klopt. Hebben met 1 aannemer die ook achterstallen heeft, afgesproken om te werken zonder voorschotten maar met facturatie volgens vordering van de werken. Alle vertrouwen in zijn deskundigheid, maar zo hebben we wat zekerheid mocht hij alsnog failliet gaan.

Het is inderdaad geen absolute showstopper dat een aannemer sociale/fiscale schulden heeft, wel een punt van aandacht.
Het kan om een futiliteit gaan.
Het kan ook om echte schulden gaan. Dan kan de aannemer doorwerken (fiscus en sociale zekerheid zien dat zelfs graag, anders worden die schulden nooit betaald), maar je weet wel dat deze aannemer waarschijnlijk een verhoogd risico op faling heeft.

Het is wel uiterst belangrijk dit te checken voor het betalen van een factuur als je niet als particulier maar als zelfstandige of firma de facturen betaalt. Het heet niet voor niets "check inhoudingsplicht" (de rest mag je googelen). Particuliere klanten moeten echter niets inhouden op het factuur, wees gerust.

Nadat het eerste adres dat ik heb bezocht niet correct was (zie boven), overweeg ik het niet meer.
Maar idd, het was vooral de prijs die beduidend lager was… maar dat is op zich ook wel verdacht natuurlijk

Particuliere klanten moeten echter niets inhouden op het factuur, wees gerust.
moh dat wist ik niet ? ik heb het 1x voorgehad voor een klein werkje en heb toen wel ingehouden en doorgestort naar overheid en die aannemer heeft daar niets van gezegd. ik check nu bij de werf ok altijd alles, maar dat is dus niet nodig ? Goed om weten

Particuliere klanten moeten echter niets inhouden op het factuur, wees gerust.
moh dat wist ik niet ? ik heb het 1x voorgehad voor een klein werkje en heb toen wel ingehouden en doorgestort naar overheid en die aannemer heeft daar niets van gezegd. ik check nu bij de werf ok altijd alles, maar dat is dus niet nodig ? Goed om weten
Wist inderdaad ook niet dat dat niet verplicht is voor particulieren?
(de aannemer in kwestie dus ook niet...)

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan