• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ervaring keukens Krëfel, Ixina, Vandenborre,... (regio kust)

elise86

Nieuw Lid
Lid geworden
12 okt 2021
Berichten
31
Waarderingsscore
5
Punten
8
Hallo,

Wij gaan verbouwen en daarbij onder andere een nieuwe keuken installeren, regio West-Vlaanderen. We zoeken een keuken van goede prijs/kwaliteit, geen luxe. Heeft er iemand ervaring met de kwaliteit van Vandenborre Keukens, Ixina, Krëfel (of andere suggesties)?

Hierbij wat meer info over ons project. Ons budget is max. 10.000 euro. Qua stijl gaan we voor een witte greeploze keuken. De keuken is L-vormig en bestaat uit een wand van 3 meter met bovenkasten en een korte wand van 1m75 met één kolomkast. Doordat de toestellen al veel ruimte innemen, hebben we slechts plaats voor één onderkast met lades.

Bij Vandenborre kwamen we uit op een vrij gunstige prijs uit en kregen we veel uitleg. Doordat ze redelijk nieuw zijn in de keukenwereld, weet ik niet goed wat te verwachten van de kwaliteit. Bij Ixina en Krëfel hebben we nog een afspraak gepland. Over Ixina lees ik online wat gemengde reacties, die ook afhankelijk lijken te zijn van winkel tot winkel. Wij zouden bij Ixina in Oostende gaan, maar daar heb ik nog geen ervaringen over gevonden. We zijn ook al bij Dovy Keukens langsgeweest, maar dat was een stuk boven ons budget (dubbel zo duur als Vandenborre). De kwaliteit van Dovy leek ons wel zeer goed en de keuken was ook helemaal naar onze smaak.
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
Kvik hebben wij een jaar of 7 staan, redelijk tevreden over kwaliteit en zeer zeker over de kosteloze naservice bij kleine gebreken. Maar dat hangt zoals bij veel ketens af van de locatie.
Laden zijn heel duur ten opzichte van kastjes, maar wel zo gemakkelijk.
Ik (als DIY'er) haal kasten zelf meestal bij ikea of hubo(quiz), laat dan ergens anders tabletten maken in natuursteen of hout of... en pas hier en daar wat fronten of zijpanelen aan, andere zelf gezochte frontjes of inrichting, eigen toestellen ergens halen.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.698
Punten
113
Qua toestellen, kan ik alleen maar hetzelfde meegeven als Caroto. Zeker in NL zijn er wel wat die eindereeksen opkopen waar je dan zeer mooie kortingen op kan krijgen.
Zelf bij budgetplan alles gekocht. Ook nog korting verkregen over het geheel aan toestellen.
 

elise86

Nieuw Lid
Lid geworden
12 okt 2021
Berichten
31
Waarderingsscore
5
Punten
8
Bedankt voor jullie reacties. Zelf de toestellen of de keuken installeren is voor mij jammer genoeg niet haalbaar. Ik heb totaal geen ervaring daarmee en ik kan ook geen koelkast of diepvriezer vervoeren.

Ikea is geen optie, omdat er daar geen geschikte hoekkast is. Met de korte wand zijn we nogal beperkt qua mogelijkheden. Ik zag ook dat Ikea bij ons ook niet voordeliger uitkwam dan Vandenborre, en daar waren er wel veel meer mogelijkheden qua kasten.
 
Lid geworden
15 nov 2020
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Wij hebben nu 4 jaar een keuken van Eggo en zijn hier heel tevreden over. Voor onze nieuwbouw zijn we ook terug bij hen geweest. Maar zoals eerder aangehaald kan de ervaring verschillen van locatie tot locatie.
 

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Berichten
2.036
Waarderingsscore
779
Punten
113
Wij hebben nu 4 jaar een keuken van Eggo en zijn hier heel tevreden over. Voor onze nieuwbouw zijn we ook terug bij hen geweest. Maar zoals eerder aangehaald kan de ervaring verschillen van locatie tot locatie.

Wij hebben er ook eentje van Eggo (sinds een jaartje) en erg tevreden over zowel de kwaliteit en de plaatsing. Enige minpuntje is dat ze 100% willen voor plaatsing gebeurd is. Dat vind ik altijd een beetje vreemd en normaal doe ik dat nooit.
 

elise86

Nieuw Lid
Lid geworden
12 okt 2021
Berichten
31
Waarderingsscore
5
Punten
8
Dankjewel voor de suggesties! Inderdaad wel vreemd dat ze al 100% willen voor de plaatsing, maar wel fijn te horen dat jullie beide tevreden zijn over Eggo.
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.017
Waarderingsscore
1.933
Punten
113
Het merendeel van die merken werken met franchisenemers (Kvik, Grando, Reddy, Ixina, Mobalpa, VandenBorre..........)dus alles hangt af van de winkel die je bezoekt en de medewerker die u aantreft.
Bij mij is het 100 % betaling direct NA (correcte) plaatsing, en geen seconde eerder.
Met degene die mijn voorwaarden niet aanvaard werk ik niet samen.
 

Thundernimf

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 mei 2013
Berichten
287
Waarderingsscore
112
Punten
43
Wij hebben twee keren een keuken van Krefel laten plaatsen met de Batibouwkorting (gratis plaatsing). Dit was steeds voor €5000 toestellen incluis. De eerste keuken gaat ondertussen 10 jaar mee, de tweede vijf. Van beiden nog steeds tevreden, zowel van het opstellen van het plan, het nakomen van de afspraken en de kwaliteit/prijs. Ik moet wel toegeven dat het afhankelijk is van winkel tot winkel. Wij hadden een goed gevoel bij onze verkoper en die heeft in de opvolging steeds bewezen dat gevoel waard te zijn. In een andere Krefel-winkel zouden we nooit van zen leven hebben gekocht gezien hoe we daar werden behandeld. :D
 

jevc

Lid
Lid geworden
18 feb 2013
Berichten
516
Waarderingsscore
11
Punten
18
Onze keuken komt van Ixina en staat er ondertussen 7 jaar, installatie hebben we zelf gedaan. Eigenlijk heel tevreden van de prijs/kwaliteit.
Hier vroegen ze ook een groot voorschot maar na spreken met de filiaalverantwoordelijke is dit serieus verminderd. Mijn ervaring is dat er meestal wel kan onderhandeld worden over het voorschot, is ons toch al regelmatig gelukt om deze te verminderen.
 

invis

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jan 2018
Berichten
996
Waarderingsscore
539
Punten
93
Het merendeel van die merken werken met franchisenemers (Kvik, Grando, Reddy, Ixina, Mobalpa, VandenBorre..........)dus alles hangt af van de winkel die je bezoekt en de medewerker die u aantreft.
Bij mij is het 100 % betaling direct NA (correcte) plaatsing, en geen seconde eerder.
Met degene die mijn voorwaarden niet aanvaard werk ik niet samen.
Wij zijn hier ook "snelle" betalers. Vind dat ook maar meer dan normaal. Ik ben allergisch van voorschotten, maar heb wel begrip voor een partij die dat vraagt. Simpel weg zeggen: "dan werken we niet samen" klinkt mooi, maar in de praktijk.. Na een zoektocht van x weken over y partijen en dan eindelijk gevonden hebben wat je zocht, alles OK, en dan daarop zeggen, no thanks, we zoeken verder....

Voor elke persoon die vlot/correct betaald zijn er 5 die het maanden laten aanslepen. De persoon die je een product of dienst levert is natuurlijk ook geen bank. Het zijn natuurlijk die dat het laten aanslepen om te betalen die het verzieken voor iedereen.
 

elise86

Nieuw Lid
Lid geworden
12 okt 2021
Berichten
31
Waarderingsscore
5
Punten
8
Bedankt voor de reacties!

Mag ik vragen bij welke filialen van Krëfel, Eggo en Ixina jullie geweest zijn? Ik lees dat er grote verschillen van het ene tot het andere filiaal zijn.

@invis: Ik begrijp zeker dat men een voorschot vraagt, maar ik hou dat toch liever beperkt. Ik iemand die het hele voorschot is kwijtgespeeld doordat het bedrijf failliet is gegaan na betaling van het voorschot en voor de plaatsing van de keuken.
 

Thundernimf

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 mei 2013
Berichten
287
Waarderingsscore
112
Punten
43
Bedankt voor de reacties!

Mag ik vragen bij welke filialen van Krëfel, Eggo en Ixina jullie geweest zijn? Ik lees dat er grote verschillen van het ene tot het andere filiaal zijn.

@invis: Ik begrijp zeker dat men een voorschot vraagt, maar ik hou dat toch liever beperkt. Ik iemand die het hele voorschot is kwijtgespeeld doordat het bedrijf failliet is gegaan na betaling van het voorschot en voor de plaatsing van de keuken.
Wilrijk
 
Lid geworden
15 nov 2020
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Bedankt voor de reacties!

Mag ik vragen bij welke filialen van Krëfel, Eggo en Ixina jullie geweest zijn? Ik lees dat er grote verschillen van het ene tot het andere filiaal zijn.

@invis: Ik begrijp zeker dat men een voorschot vraagt, maar ik hou dat toch liever beperkt. Ik iemand die het hele voorschot is kwijtgespeeld doordat het bedrijf failliet is gegaan na betaling van het voorschot en voor de plaatsing van de keuken.
Bij Eggo in Aalst (wat niet echt in de regio van de kust is ?)
 

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Berichten
2.036
Waarderingsscore
779
Punten
113
Eggo Hasselt
 

elise86

Nieuw Lid
Lid geworden
12 okt 2021
Berichten
31
Waarderingsscore
5
Punten
8
Dank jullie wel voor de reacties. Ik had niet gezien dat hier nog antwoorden waren verschenen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan