• Update forum

Op 31-01-2023 is er een update uitgevoerd op het forum. Mocht er na deze update iets niet werken, of indien er iets grafisch niet correct wordt weergegeven, gelieve dit dan te melden in het topic functionele verbeteringen voor het forum . Dan bekijken we en passen we het zo snel mogelijk aan.

Ervaring hoogrendementsglas tov dubbel glas

RNO

Lid geworden
9 feb 2014
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen wie hun dubbel glas hebben laten vervangen door hoogrendementsglas. dit wil zeggen met een u waarde van 1 of 1,1
Ik ben dit van plan maar wil de aluminiumkozijnen bewaren dus enkel het glas. De bedoeling is om ook warmte meer vast te houden zodat ik de radiator of airco maar kort moet aanzetten. Heeft iemand ervaring met het verschil met dubbel glas? Alvast bedankt!

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.501
Punten
113
Oud dubbel glas zit op 2,8 tov 1,0 .
Is dus factor 3 bijna.
Maar ander punt is de isolatiewaarde van oude alu-ramen en hoe luchtdicht die zijn ingewerkt. Hoe goed zijn de dichtingen ?

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
2.181
Punten
113
Het verschil is bijna een factor 3 in energieverlies, dus dat is toch een no brainer?
wat houdt je tegen?

RNO

Lid geworden
9 feb 2014
Waarderingsscore
0
Punten
1
Is dus factor 3 bijna.
Maar ander punt is de isolatiewaarde van oude alu-ramen en hoe luchtdicht die zijn ingewerkt. Hoe goed zijn de dichtingen ?
Geen idee, de ramen stonden er in toen we het huis kochten.

RNO

Lid geworden
9 feb 2014
Waarderingsscore
0
Punten
1
Het verschil is bijna een factor 3 in energieverlies, dus dat is toch een no brainer?
wat houdt je tegen?
Mijn vraag is eigenlijk, als ik in het verleden de verwarming uit zette, was de warmte ook snel weg. Ik wou weten of dit nu een groot verschil is

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.501
Punten
113
wat houdt je tegen?
Mijn vraag is eigenlijk, als ik in het verleden de verwarming uit zette, was de warmte ook snel weg. Ik wou weten of dit nu een groot verschil is
Je ramen zijn normaal.geziwnnje zwakte punt. Het verlies door het glas gaat bijna 3keer minder zijn..
Maar ik zou de gehele isolatieschil eens bekijken. Luchtlekken aanpakken.

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
3.237
Punten
113
Met zo’n oud glas heb je erg veel kans dat de kozijnen niet thermisch ontkoppeld zijn en dat je die alsnog moet vervangen.
Ook eens na-isolatie van de spouw laten bekijken. Dat kost beperkt en heeft veel effect.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.533
Punten
113
Is dus factor 3 bijna.
Geen idee, de ramen stonden er in toen we het huis kochten.
Je kan toch kijken?
zijn ze oud
voel je tocht
of een foto posten, Vb binnenkant van opengaand raam

RNO

Lid geworden
9 feb 2014
Waarderingsscore
0
Punten
1
20221008_173024.jpg20221008_173016.jpg20221008_172951.jpghierbij enkele fotos van de profielen deze raam gaat wel naar de veranda maar het zijn allemaal dezelfde

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
1.527
Punten
113
Ramen, allée, glas in de ramen aanpakken is 1 ding... Maar warmteverlies gaat niet alleen door het glas natuurlijk... Met enkel dat glas aan te pakken ga je een beetje minder verlies hebben, maar de volledige schil aanpakken gaat veel meer resultaat hebben...

ebe

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 jan 2015
Waarderingsscore
153
Punten
43
Ik heb lang geleden zeer oud dubbel glas (jaren '60) vervangen door 1.1 glas in de bestaande houten ramen. Bij mij was het verschil zéér goed merkbaar. Ik moet wel zeggen dat ik ook grote raamoppervlakken heb. Ik zou niet twijfelen in elk geval.

• Leuk
Waarderingen: art
Bovenaan