Wij zijn op zoek naar een grasmaaier en we zien veel dat er een mulching functie op zit, ik heb dit al opgezocht, maar vraag me af wie dit gebruikt, en of dit wel nuttig/voordelen bied? Wie gebruikt de mulching functie of wie vangt nog steeds zijn gras op en waarom? Alle antwoorden welkom. Opp. van gazon is +- 1000m².
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ervaring gevraagd rond de "mulching" functie op grasmaaiers.
ik heb een honda met zo een kit op,en vind wel dat je een zware motor moet hebben op je grasmachine dan(duurdere klasse) want ik merk wel dat dit veel meer energie vraagt aan je grasmachine.Maar muchingkit in kombinatie met een goede grasmaaier is echt heel goed vind ik.Je mag wel niet te lang wachten dan om je gras af te rijden,maar is zo een luxe dat je gewoon altijd kan blijven rijden zonder te stoppen voor je bak leeg te maken.
als uw gras te lang is, kunt ge van die 'lappen' aaneengekoekt afgereden gras krijgen. Op tijd afrijden dus, of de hoogte aanpassen en een paar keer na elkaar afrijden op steeds lagere hoogte.
Ik spaar toch veel tijd vergeleken met mijn buren die telkens moeten stoppen om hun bak leeg te kappen
Ik spaar toch veel tijd vergeleken met mijn buren die telkens moeten stoppen om hun bak leeg te kappen
Sinds kort heb ik een maaier met mulching, daarvoor gewoon met bak. Is een hemelsbreed verschil. Ferm gemakkelijk en veel sneller dan steeds bak moeten legen. Zoals reeds gezegd mag het gras niet te lang staan.
Hoe het met de chemische kant zit (is het wel ok om uw gazon steeds te "bemesten" met grasmaaisel), daar heb ik geen idee van. Iemand?
Hoe het met de chemische kant zit (is het wel ok om uw gazon steeds te "bemesten" met grasmaaisel), daar heb ik geen idee van. Iemand?
Yep altijd mulchen => Toro blinkt uit in mulchers (patented) anderen hebben het wel maar volgens sommigen toch niet het niveau wat Toro maaiers halen.
ik heb nu Toro recycler zelftrekkende maaier overgenomen van mijn vader. Hij heeft zelf een groter model zitmaaier ook van Toro. Ie heeft ook wel wat meer oppervlakte te maaien ermee.
Dus ja, hier altijd mulchen al jaren lang, nee nooit gras oprapen.
ik heb nu Toro recycler zelftrekkende maaier overgenomen van mijn vader. Hij heeft zelf een groter model zitmaaier ook van Toro. Ie heeft ook wel wat meer oppervlakte te maaien ermee.
Dus ja, hier altijd mulchen al jaren lang, nee nooit gras oprapen.
Ik heb een Honda waar standaard een mulching kit opzit (twee messen). Zoals hier gezegd moet je wel zeker snel je gras afrijden, anders ligt het hele huis vol gras. En dat is wat ons probleem: onze gazon groeide dit seizoen op zeven dag te veel om nog goed te kunnen mulchen.
Voor wat het waard is, ik rijd ongeveer 900 m2 af. Met opvangen duurt dat ongeveer 60 min als het goed droog staat. Mulchen duurt ongeveer 45 min. Ik heb na het mulchen wel wat meer werk om de onderkant mooi proper te krijgen.
En lukanar heeft hier ooit eens een mooie uitleg over mulchen gegeven: http://bouwinfo.be/forum/threads/179105-Aanloop-groepsaankoop-robotmaaier/page4
Voor wat het waard is, ik rijd ongeveer 900 m2 af. Met opvangen duurt dat ongeveer 60 min als het goed droog staat. Mulchen duurt ongeveer 45 min. Ik heb na het mulchen wel wat meer werk om de onderkant mooi proper te krijgen.
En lukanar heeft hier ooit eens een mooie uitleg over mulchen gegeven: http://bouwinfo.be/forum/threads/179105-Aanloop-groepsaankoop-robotmaaier/page4
- Lid geworden
- 19 jul 2009
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
Voor ons geen mulching meer! Het gaat inderdaad sneller dan opvangen, maar in het sezoen moet je wel 2x per week maaien om het nog deftig te kunnen mulchen. Het grootste nadeel vonden we de snippers gras die we overal in het huis vonden. Het klopt dat je moet maaien als het gras droog is. Maar de volgende morgen zijn de snippers niet verdwenen en blijven ze door de dauw aan de schoenen plakken. Wij zweren bij een zitmaaier met opvang (en mulching) al wordt dit laatste enkel gebruikt om af en toe te mesten.
Hangt hier af van de goesting. Aangezien ik mijn gras niet te vaak af doe (teller staat op 6 keer dit jaar, is mulching meestal niet mogelijk). Ik vang op met de bak en kieper het afval bij de kippen die het snel laten composteren
tjay
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 21 jun 2011
- Waarderingsscore
- 23
- Punten
- 38
Bak leegkappen -> koop u een paar tuinzakken die je op het parcours zet, dan is je bak leegkappen op 20 seconden gebeurt (ipv en hele trip naar uw mesthoop of remorque te moeten doen).
Mulching hangt ook af van de onderlaag: hier met een zandleem laag lijkt het me geen goed plan, de grond is hier al keihard en weinig waterdoorlatend, om er dan zo een laagje mulch over te leggen dat de drainage ook weer beinvloedt...
Mulching hangt ook af van de onderlaag: hier met een zandleem laag lijkt het me geen goed plan, de grond is hier al keihard en weinig waterdoorlatend, om er dan zo een laagje mulch over te leggen dat de drainage ook weer beinvloedt...