• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ervaring Deceuninck aluminium ramen

Lid geworden
12 feb 2021
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Iemand ervaring met aluminium ramen van Deceuninck? Ik kan hier zeer weinig over terug vinden online.

Meer bepaald zijn we aan het kijken naar hun Decalu 88 standard profiel. Als ik het goed begrijp zijn bij deceuninck nog niet lang bezig met aluminium profielen en heb hierdoor mijn twijfels over de kwaliteit.

Alvast bedankt.

Mvg, Laurens
 

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
Een goeie vriend van mij is niet-zelfstandig schrijnwerker die intussen al heel wat jaren werkt voor een firma die uitsluitend Deceuninck ramen en deuren doet. Hij heeft zelf geen belang om het merk aan te raden (ik trouwens ook niet), de firma heeft werk genoeg en de coronacrisis was de eerste keer in jaren dat hij op dop werd gezet. Hij is ook een zeer behulpzame gast die met veel plezier zijn vrienden en kennissen helpt bij zelfbouw en renovaties en daarbij dus ook al veel andere merken van schrijnwerk heeft gezien en zelf mee heeft gewerkt. In zijn eigen huis dat hij momenteel aan het verbouwen en uitbreiden is steekt er tegenwoordig Deceuninck schrijnwerk ondanks hij op dat vlak geen verplichtingen heeft tegenover zijn baas en het plaatsen zelf heeft gedaan buiten zijn uren. Hij is gepassioneerd door zijn job, en volgt de ontwikkelingen goed op, en hoewel hij zelf geen fan is van aluminium heb ik doorheen de jaren van hem wel de indruk gekregen dat Deceuninck niet zomaar een product op de markt gooit waarvan men niet zeker is dat het goed is. De fabrikanten kijken tegenwoordig ook wel flink naar elkaar hé, 't is niet omdat een merk laat begonnen is met een product dat ze daarom per sé een achterstand hebben.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Als je twijfelt aan een product, wat zou dan de trigger zijn om toch verder te bekijken ? Zijn ze zoveel goedkoper dan de andere offertes ?
Zelf geen eraring mee, enkel met Schuco en daar ben ik zeer tevreden over
 

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
Nog een kleine toevoeging: informeer u vooral ook naar de schrijnwerker waar je mee in zee wilt gaan. Het beste profiel op de markt kan door een prutser omgetoverd worden tot een raam dat op niets trekt, een goeie schrijnwerker die zijn naam hoog te houden heeft zal sowieso geen rommel verkopen. De laatste zal u ook gemakkelijker van dienst zijn mochten er ooit toch problemen ontstaan, de eerstgenoemde slag is vaak onbereikbaar voor commentaar en oplossingen van zodra de factuur betaald is...
 

brj

Nieuw Lid
Lid geworden
2 feb 2017
Berichten
56
Waarderingsscore
24
Punten
8
Decalu is een joint venture tussen So Easy System uit Polen en Deceuninck. In België zijn er niet veel constructeurs die dit verwerken, maar ze zijn er wel. Ik zou moest ik jou zijn dus eerst eens uitpluizen waar dit gemaakt wordt, en op basis daarvan jouw keuze verder bepalen.

Meer info terug te vinden op:

 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan