• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

EPDM - Diba rond ramen

Lid geworden
5 nov 2020
Waarderingsscore
13
Punten
18
Beste bouwers,

Wij zijn bezig met de bouw van een tuinhuis/poolhouse/werkruimte... De opties voor de toekomst zijn nog te bepalen.

Onze ruwbouw staat en onze ramen zijn ook al aanwezig (standaard ramen PVC).
We hebben 3cm speling gelaten aan elke kant voor de plaatsing.

De muuropbouw zal gesloten zijn, XPS platen van 5cm met steenstrips. Rond de dagkanten wordt een isolatieplaat van 2cm voorzien zodat de steenstrips de aansluiting maakt met het raamprofiel (deze richting wordt met een zwelband voorzien).

Nu vroeg ik me af of we best ook een EPDM-rand voorzien rond de ramen voor vocht? Voorzie je die dan doorheen de hele diepte van het raamprofiel?
Aan de binnenkant zag ik al dat ze Soudal (roze kleefband) gebruiken.
Deze zou dan het vocht van de steen scheiden van het raamprofiel.

1 raam zal wel met een luchtspouw geplaatst worden (houten afwerking). Hier lijkt me dit zeker wel interessanter!

Alvast bedankt

Bijlagen

• IMG_20240720_084443.jpg
    IMG_20240720_084443.jpg
    153 KB · Weergaven: 25
  • IMG_20240720_084436.jpg
    IMG_20240720_084436.jpg
    167 KB · Weergaven: 25
  • IMG_20240720_084407.jpg
    IMG_20240720_084407.jpg
    78,5 KB · Weergaven: 25

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan