• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

EPB (Vlaamse premies) of EPC (Fluviuspremie)?

RonC

Nieuw Lid
Lid geworden
27 apr 2022
Waarderingsscore
3
Punten
8
Hallo,
ik zit in de fase van een keurder te vragen ivm premies maar ik weet niet goed voor welk energielabel ik moet gaan en of dat eigenlijk uitmaakt.

voor de premies van al te verbouwwerken van de overheid vraagt men een EPB-label zag ik.
Maar als ik naar de website van Fluvius ga zie ik daar EPC-labelpremie.

Moet ik ze allebei aanvragen of kan ik met een C ook de andere aanvragen?
De woning is trouwens om zelf in te wonen, ik ga niet verkopen of verhuren (waar C anders sowieso voor nodig was).

Overigens, vanaf volgend jaar zou de Fluvius premie onder die van de overheid vallen heeft men gezegd en zou je meer kunnen kriijgen, heeft men mij gezegd?

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.101
Punten
113
EPB wordt normaal voor het starten van de werken opgemaakt. (is voor de premies voor nieuwbouw)

EPC is bij renovatie om achteraf bv de labelpremie tot 5000€ aan te vragen

RonC

Nieuw Lid
Lid geworden
27 apr 2022
Waarderingsscore
3
Punten
8
EPB wordt normaal voor het starten van de werken opgemaakt. (is voor de premies voor nieuwbouw)

Oké, het was een casco duplex waar ook nog geen nutsvoorzieningen waren die gerenoveerd is en alles laten plaatsen. Dus dan zal het eerder een C zijn denk ik?

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.101
Punten
113

Oké, het was een casco duplex waar ook nog geen nutsvoorzieningen waren die gerenoveerd is en alles laten plaatsen. Dus dan zal het eerder een C zijn denk ik?
Hoe moeten wij dat nu weten.
Casco, dus vernieuwbouw, ? Dan is er een EPB verslag.
EPC moet je laten opmaken. En daar kan het ook al verschillen tussen de ene tov de andere keurder.
Voor de EPC label premie heb je ook een EPC van voor de werken nodig. Maar die mag ook niet te oud zijn.

RonC

Nieuw Lid
Lid geworden
27 apr 2022
Waarderingsscore
3
Punten
8
Het was maar een vraag van iemand met weinig kennis in deze branche. Voel u niet aangevallen

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.101
Punten
113
Als je geen vorige EPC hebt, kan je ook geen label premie aanvragen

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan