• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

EPB dossier: staving gebruik ytong kimblokken

Kris der bauer

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 aug 2008
Waarderingsscore
12
Punten
38
We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal...

We wonen in onze nieuwbouw, zijn supertevreden (vertel maar eens dat het binnen 22°C is en dat je nog niet eens stookt) en nu bezig met papierwerk: joepie!

Voor onze EPB verslaggever moet ik nog "staven" welke ytong blokken er als kimblok gebruikt zijn... op onze offerte van de aannemer ruwbouw staat gewoon "ytong" vermeld, op de facturen staat ook niet meer dan "bouwwerken uitgevoerd op werf... te ...".

Is het voldoende "staving" dat ik de aannemeer een document laat opmaken met het type ytong blokken? (of zelf opmaak en door de aannemer laat ondertekenen).

Ik neem aan dat het C4/500's gaan zijn maar de dikte is natuurlijk relevant voor de isolatiewaarde. Iemand ervaring mee? (foto's van de plaatsing van de blokken zijn reeds overgemaakt aan de EPB verslaggever, het is niet de bedoeling te foeffelen of wat dan ook)

Wat wil de verslaggever net weten? Louter de dikte? Of het exacte model?

"Van ytong-blokken zijn verschillende soorten. Graag ontvangen wij hiervan staving die u voorhanden heeft."
(dit nadat ik verschillende foto's had getoond van de aanzetten, waarop ook duidelijk te zien is dat ze even breed zijn als de dragende snelbouwers erboven).

Ik bedacht me trouwens wat er rond de ytong nog XPS werd aangebracht (voor die XPS werd nog betonsteen gezet om hogerop isolatie + crepi te ondersteunen, ook hier zijn voldoende foto's ter staving beschikbaar, maar goed, ook hier ga ik de aannemer voor moeten "lastigvallen").

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan