• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Enkelpolige schakelaar draadloos

Lid geworden
20 aug 2016
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo, in ons huis staat er een veelgebruikte schakelaar (verlichting trap) op een onlogische en lastige plaats. Omdat de draden allemaal ingebouwd zitten in de muren en het plafond, dacht ik deze te vervangen door een draadloze schakelaar die ik kan plaatsen waar ik wil. Helaas blijkt nu dat deze schakelaar een enkelpolige is. Is er een manier om deze toch nog draadloos te maken of niet?
Alvast bedankt!
 

BCelektrotechniek

Zeer Actief lid
Lid geworden
20 mei 2007
Berichten
920
Waarderingsscore
112
Punten
43
onder andere slimme schakelaar van Niko. De huidige schakelaar vervang je door een slimme schakelaar en je plaatst er 1 of meerdere draadloze bij.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Hallo, in ons huis staat er een veelgebruikte schakelaar (verlichting trap) op een onlogische en lastige plaats. Omdat de draden allemaal ingebouwd zitten in de muren en het plafond, dacht ik deze te vervangen door een draadloze schakelaar die ik kan plaatsen waar ik wil. Helaas blijkt nu dat deze schakelaar een enkelpolige is. Is er een manier om deze toch nog draadloos te maken of niet?
Alvast bedankt!
Je wil de schakelaar op een compleet andere plek. Dus wat maakt het uit det je schakelaar enkelpolig is ?
Je kan daar een ontvanger in de plaats steken.
Of je verbindt door en ja kan een smart-lamp steken.
Of een lamp met bewegingssensor
 

boran

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 aug 2007
Berichten
1.416
Waarderingsscore
254
Punten
83
Ik denk dat de TS bedoelt dat hij op de plaats van de schakelaar geen eletriciteit heeft. Enkel een te onderbreken fase.

Bijgevolg moet de module die hij daar plaatst op batterij of zo iets zijn.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Ik denk dat de TS bedoelt dat hij op de plaats van de schakelaar geen eletriciteit heeft. Enkel een te onderbreken fase.

Bijgevolg moet de module die hij daar plaatst op batterij of zo iets zijn.
Als je module aan lamp kan steken, dan is het enkel de schakelaar overbruggen.
Anders idd even kijken of je een extra N kan trekken tussen lamp en schakelaar.
 

svendb

Nieuw Lid
Lid geworden
14 mrt 2015
Berichten
37
Waarderingsscore
12
Punten
8
Je kan ook de Philips Hue Wandschakelaarsmodule gebruiken.... Je moet dan wel ook een hub hebben en hue lampen (of ander merk). Werkt handig en je kan dan ook dimmen en functies toevoegen door 2x clicken, etc.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan