enkele schakelaar aansluiten.

Lid geworden
25 okt 2024
Waarderingsscore
5
Punten
3
Dit is een enkele schakelaar met een wiptoets die in de living is ,en het licht in de gang aandoet foto 1.
De andere dubbele schakelaar staat in de gang en bediend het licht boven op 1ste en 2 de verdieping (linkerkant schakelaar)
en de rechterkant schakelaar bediend het licht in de gang .Deze oudere schakelaar was vroeger met wiptoetsen(schakelaar gang) maar is vervangen door dit model foto2 en geen heeft geen wiptoetsen meer.In de gang had ik eerst een wisselschakelaar geplaatst maar deze werkte niet omdat er een relais in de zekeringskast zit foto3.
Welk binnenwerk (voor living)moet ik kopen van niko en hoe aan te sluiten,ik dacht aan dit binnenwerk foto4.

Bedankt op voor hand voor de hulp.
Mvg Marc

Bijlagen

• SAM_0034.JPG
    SAM_0034.JPG
    76,1 KB · Weergaven: 7
  • SAM_0042.JPG
    SAM_0042.JPG
    113,2 KB · Weergaven: 7
  • SAM_0048.JPG
    SAM_0048.JPG
    83,8 KB · Weergaven: 7
  • SAM_0045.JPG
    SAM_0045.JPG
    175,6 KB · Weergaven: 7
Hoeveel berichten ga je nog starten over je schakelaars?
Zou je geen elektriekere laten komen die de situatie ter plaatse bekijkt want je uitleg is zeer moeilijk te begrijpen wegen de verkeerde termen die je door elkaar gebruikt.
Schakelaar, wiptoets ?? , en relais?
Vermoedelijk bedoel je een drukknop en een teleruptor?

Heb de berichten apart gedaan omdat ik vond dat de eerste post niet duidelijk en onoverzichtelijk was sry hoor.
De juiste termen ken ik natuurlijk niet,maar dacht met foto s te plaatsen dat dit iets duidelijker moest zijn.
Dus drukknop en teleruptor foto s hebben hun nut toch gehad:D

Je kunt beter een type nummer van de onderdelen geven, het is op een foto niet altijd te zien wat het juiste type is.

Ik heb het stuk gaan halen afgebeeld op foto 4, bruin op l en blauw op 1 alles werkt zoals het moet.
Bedankt in ieder geval voor de moeite Janus👍👍👍

alleen het onderste deel was niet meer voorradig

Bijlagen

• SAM_0062.JPG
    SAM_0062.JPG
    109,9 KB · Weergaven: 5
  • SAM_0067.JPG
    SAM_0067.JPG
    58,7 KB · Weergaven: 5
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan