• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Energiedeskundige voor EPB certificaat veranderen?

RonC

Nieuw Lid
Lid geworden
27 apr 2022
Waarderingsscore
4
Punten
8
Ik wil graag mijn premies aanvragen omdat het zeer dringend is, ik heb in mei ongeveer de energiedeskundige gecontacteerd om het tijdelijk EPB verslag en de gebreken te vervolledigen en te komen kijken. De eerste weken zei hij dat het druk was, 2 maanden geleden zei hij dat hij ermee bezig is en bijna klaar en nu krijg ik geen gehoor meer.

Ik moet in actie schieten of binnenkort ben ik de klos.. kan ik met dat tijdelijk verslag iemand anders inhuren of moet deze persoon omdat ik de opdracht gaf het doen?

Volgens mij kan je geen tijdelijk verslag indienen. Als je het verslag indient staat het vast. Een EPC daarentegen kan je wel opnieuw laten maken

Er is een verschil tussen een energie'deskundige' en een verslaggever.
Zoals BnB2 al aanhaalde; een EPB verslag kan je moeilijk tot niet aanpassen eens is ingediend. Boetes nadien betalen wel als je niet kan voldoen.
Dat eeepeeceeken kan men wel aanpassen.

Zoals BnB2 al aanhaalde; een EPB verslag kan je moeilijk tot niet aanpassen eens is ingediend. Boetes nadien betalen wel als je niet kan voldoen.
Oké,
maar op wat ik heb van de koper staat ‘EPB tussentijds verslag.’ en het is deze verslaggever die dit in de tijd gemaakt had die niets meer laat weten. Met dat tussentijds kan ik wel iemand anders aanstellen voor een definitief te maken?

Oké,
maar op wat ik heb van de koper staat ‘EPB tussentijds verslag.’ en het is deze verslaggever die dit in de tijd gemaakt had die niets meer laat weten. Met dat tussentijds kan ik wel iemand anders aanstellen voor een definitief te maken?
In het ergste geval kan je klacht neerleggen bij het VEA.
Ik zou nogmaals proberen, ze moeten dat in orde brengen.
De EPB verslaggever die ik moest aanstellen voor mijn achterbouw heeft prima zijn werk gedaan, jammer dat niet iedereen z'n beroep ernstig neemt.

En ik denk niet dat je zomaar kan veranderen van verslaggever, maar dat weet ik niet. Je kan hem voor zijn door meteen contact op te nemen met het Veka,...

je spreekt over een 'EPB tussentijds verslag'. Dit wordt opgesteld bij overdracht van aangifte plichtige, bvb bij casco verkoop. Indien dit hier het geval is kan je wel een nieuwe EPB verslaggever aanstellen.

je spreekt over een 'EPB tussentijds verslag'. Dit wordt opgesteld bij overdracht van aangifte plichtige, bvb bij casco verkoop. Indien dit hier het geval is kan je wel een nieuwe EPB verslaggever aanstellen.
Klopt zo eentje is het! Oké, dan probeet ik zoiets. Bedankt.

Ik wilde hier nog even op terugkomen..
Na 2 weken proberen (ook door de verkoper van het pand), de verslaggever geeft niet meer thuis, nergens maar is precies wel nog actief. Jammer, ik heb contact genomen met andere en deze zeiden dat het mogelijk is om een nieuw op te stellen als ze alle gegevens hebben.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan