Energie wordt de komende maanden nog duurder.
https://radio2.be/de-inspecteur/vid...aar-zelfs-nog-duurder-uit-dan-gevreesd-wat-nu
https://radio2.be/de-inspecteur/vid...aar-zelfs-nog-duurder-uit-dan-gevreesd-wat-nu
Aangezien ik nooit anti EV nieuws geloof zonder de onderliggende studie beoordeeld te hebben kan ik hier niks mee. De betreffende studie is:En binnen een paar jaar maken al die fabrieken natuurlijk batterijen met gebruikte luiers als grondstof.
Enig probleem is nog de schaarsheid van batterijen. Gelukkig wordt op dit moment voor tientallen miljarden aan batterijfabrieken gebouwd over de hele wereld waardoor de beschikbaarheid en betaalbaarheid van batterijopslag de 2e helft van dit decennium geen bottleneck meer is.
Velen onder ons die hun gezond verstand gebruiken kenden volgende conclusie al :
Studie: rij voor klimaat zo lang mogelijk met verbrandingsmotor
Toyota is dan ook de meest gebruikte wagen in de werelddelen waar EV nog niet voor morgen isAangezien ik nooit anti EV nieuws geloof zonder de onderliggende studie beoordeeld te hebben kan ik hier niks mee. De betreffende studie is:En binnen een paar jaar maken al die fabrieken natuurlijk batterijen met gebruikte luiers als grondstof.
Enig probleem is nog de schaarsheid van batterijen. Gelukkig wordt op dit moment voor tientallen miljarden aan batterijfabrieken gebouwd over de hele wereld waardoor de beschikbaarheid en betaalbaarheid van batterijopslag de 2e helft van dit decennium geen bottleneck meer is.
Velen onder ons die hun gezond verstand gebruiken kenden volgende conclusie al :
Studie: rij voor klimaat zo lang mogelijk met verbrandingsmotor
A generalized framework for analyzing car lifetime effects on stock, flow, and carbon footprint https://doi.org/10.1111/jiec.13190
Ik heb geen toegang tot de studie dus ik kan niet verifiëren welke aannames gehanteerd zijn.
Omdat van alle fout EV studies de CO2 emissies gepaard bij batterijproductie schromelijk overdreven wordt, de levensduur van de accu geminimaliseerd wordt en de stroommix smeriger wordt voorgesteld dan dat die is, mag je dus nooit zomaar een willekeurig berichtje in de media zomaar geloven.
Als je dan ook nog bedenkt dat Toyota uit Japan geen haast heeft met EV's en te trots is om de waterstofauto op te heffen is de kans aanwezig dat Toyota heeft bijgedragen aan de studie.
Overigens voorspel ik dat in 2025 al 30% van de nieuwe auto's elektrisch zijn omdat ze een lagere TCO hebben. De groei wordt alleen maar geremd door productiecapaciteit van EV's en batterijen want alle EV's hebben lange wachtlijsten.
ik hoor nochtans het omgekeerde... de redenering die mij werd gegeven (zonder bronnen of data, dus puur van horen vertellen):Die studie (of beter gezegd dat artikel) is geen anti-EV artikel maar iets dat algemeen geweten is. Namelijk dat het voor het milieu beter is om een bestaande auto op te rijden tot het einde van zijn leven dan hem sneller van de weg te halen om hem te vervangen met een nieuw gebouwde EV.
Daarom dat ik zei "sneller van de weg te halen", als ze blijven rijden in het buitenland zie ik dat niet als van de weg halen. Van de weg halen voor mij is naar de sloper gaan.ik hoor nochtans het omgekeerde... de redenering die mij werd gegeven (zonder bronnen of data, dus puur van horen vertellen):Die studie (of beter gezegd dat artikel) is geen anti-EV artikel maar iets dat algemeen geweten is. Namelijk dat het voor het milieu beter is om een bestaande auto op te rijden tot het einde van zijn leven dan hem sneller van de weg te halen om hem te vervangen met een nieuw gebouwde EV.
"onze auto's worden geëxporteerd naar het buitenland (3e wereld) waar dan nog vervuilendere auto's worden vervangen door onze iets minder vervuilende modellen. Die impact meegenomen is het (voor zij die het kunnen betalen) beter om sneller te vernieuwen"
Maar ongetwijfeld zoals bij veel zaken: afhankelijk van wat je meetelt en wat je achterwege laat, zijn beide kanten te "bewijzen".
maar dat gebeurt dus blijkbaar zelden. Verkoop in't buitenland is nog te lucratiefDaarom dat ik zei "sneller van de weg te halen", als ze blijven rijden in het buitenland zie ik dat niet als van de weg halen. Van de weg halen voor mij is naar de sloper gaan.ik hoor nochtans het omgekeerde... de redenering die mij werd gegeven (zonder bronnen of data, dus puur van horen vertellen):Die studie (of beter gezegd dat artikel) is geen anti-EV artikel maar iets dat algemeen geweten is. Namelijk dat het voor het milieu beter is om een bestaande auto op te rijden tot het einde van zijn leven dan hem sneller van de weg te halen om hem te vervangen met een nieuw gebouwde EV.
"onze auto's worden geëxporteerd naar het buitenland (3e wereld) waar dan nog vervuilendere auto's worden vervangen door onze iets minder vervuilende modellen. Die impact meegenomen is het (voor zij die het kunnen betalen) beter om sneller te vernieuwen"
Maar ongetwijfeld zoals bij veel zaken: afhankelijk van wat je meetelt en wat je achterwege laat, zijn beide kanten te "bewijzen".
Niet gezien dat dit al vermeld was.De prijs slaagt op van gas maar dan wel gascentrales bijbouwen.
Zou 1m3 gas opgestookt in een gascentrale die dan op zijn beurd een gemiddelde warmtepomp voedt, evenveel of meer kw produceren dan een gascondensatieketel die rechtstreeks werkt.
Elektriciteitcentrales die met stoom werken diend het condensaat terug afgekoeld te worden om dat duur behandeld water te hergebruiken.
Dat is al een verlies.
Het transformeren naar hoog en laagspanning dat minstens 1 keer gebeurd dat maakt ook verlies.
Als ze nu de gasprijzen laten stijgen is dit om het geld uit onze zakken te halen. Gas genoeg op de wereld. Werd vroeger zelfs afgegast en direct verbrand.
Toyota heeft al JAREN een EV o.a. RAV4 bijna uitsluitend voor CaliforniëToyota is dan ook de meest gebruikte wagen in de werelddelen waar EV nog niet voor morgen isAangezien ik nooit anti EV nieuws geloof zonder de onderliggende studie beoordeeld te hebben kan ik hier niks mee. De betreffende studie is:En binnen een paar jaar maken al die fabrieken natuurlijk batterijen met gebruikte luiers als grondstof.
Enig probleem is nog de schaarsheid van batterijen. Gelukkig wordt op dit moment voor tientallen miljarden aan batterijfabrieken gebouwd over de hele wereld waardoor de beschikbaarheid en betaalbaarheid van batterijopslag de 2e helft van dit decennium geen bottleneck meer is.
Velen onder ons die hun gezond verstand gebruiken kenden volgende conclusie al :
Studie: rij voor klimaat zo lang mogelijk met verbrandingsmotor
A generalized framework for analyzing car lifetime effects on stock, flow, and carbon footprint https://doi.org/10.1111/jiec.13190
Ik heb geen toegang tot de studie dus ik kan niet verifiëren welke aannames gehanteerd zijn.
Omdat van alle fout EV studies de CO2 emissies gepaard bij batterijproductie schromelijk overdreven wordt, de levensduur van de accu geminimaliseerd wordt en de stroommix smeriger wordt voorgesteld dan dat die is, mag je dus nooit zomaar een willekeurig berichtje in de media zomaar geloven.
Als je dan ook nog bedenkt dat Toyota uit Japan geen haast heeft met EV's en te trots is om de waterstofauto op te heffen is de kans aanwezig dat Toyota heeft bijgedragen aan de studie.
Overigens voorspel ik dat in 2025 al 30% van de nieuwe auto's elektrisch zijn omdat ze een lagere TCO hebben. De groei wordt alleen maar geremd door productiecapaciteit van EV's en batterijen want alle EV's hebben lange wachtlijsten.
Het gaat over het aantal Toyota's in Afrika en Zuid-Amerika.Toyota heeft al JAREN een EV o.a. RAV4 bijna uitsluitend voor CaliforniëToyota is dan ook de meest gebruikte wagen in de werelddelen waar EV nog niet voor morgen isAangezien ik nooit anti EV nieuws geloof zonder de onderliggende studie beoordeeld te hebben kan ik hier niks mee. De betreffende studie is:En binnen een paar jaar maken al die fabrieken natuurlijk batterijen met gebruikte luiers als grondstof.
Enig probleem is nog de schaarsheid van batterijen. Gelukkig wordt op dit moment voor tientallen miljarden aan batterijfabrieken gebouwd over de hele wereld waardoor de beschikbaarheid en betaalbaarheid van batterijopslag de 2e helft van dit decennium geen bottleneck meer is.
Velen onder ons die hun gezond verstand gebruiken kenden volgende conclusie al :
Studie: rij voor klimaat zo lang mogelijk met verbrandingsmotor
A generalized framework for analyzing car lifetime effects on stock, flow, and carbon footprint https://doi.org/10.1111/jiec.13190
Ik heb geen toegang tot de studie dus ik kan niet verifiëren welke aannames gehanteerd zijn.
Omdat van alle fout EV studies de CO2 emissies gepaard bij batterijproductie schromelijk overdreven wordt, de levensduur van de accu geminimaliseerd wordt en de stroommix smeriger wordt voorgesteld dan dat die is, mag je dus nooit zomaar een willekeurig berichtje in de media zomaar geloven.
Als je dan ook nog bedenkt dat Toyota uit Japan geen haast heeft met EV's en te trots is om de waterstofauto op te heffen is de kans aanwezig dat Toyota heeft bijgedragen aan de studie.
Overigens voorspel ik dat in 2025 al 30% van de nieuwe auto's elektrisch zijn omdat ze een lagere TCO hebben. De groei wordt alleen maar geremd door productiecapaciteit van EV's en batterijen want alle EV's hebben lange wachtlijsten.
niet beschikbaar in EU
momenteel zal er geen enkle "voordelig" staan.Waar volgen jullie de gasprijzen/koersen?
IK zou ook een van dezer dagen van leverancier moeten veranderen en ik wil het contract aangaan wanneer de koers voordelig staat, dus wil een beetje opvolgen.
Waar volgen jullie de gasprijzen/koersen?
IK zou ook een van dezer dagen van leverancier moeten veranderen en ik wil het contract aangaan wanneer de koers voordelig staat, dus wil een beetje opvolgen.
Mijn vaststelling (moet nu ook over..) is dat ze 'maandtarieven' hanteren en geen dagtarieven. Markt / handelsprijs is dan ook nog eens niet noodzakelijk 1 op 1 met de tarieven.Waar volgen jullie de gasprijzen/koersen?
IK zou ook een van dezer dagen van leverancier moeten veranderen en ik wil het contract aangaan wanneer de koers voordelig staat, dus wil een beetje opvolgen.