• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

En toen vroeg ik, zachtjes fluisterend in haar oor ...

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
... ik zeg : schatje, wat doede gij het liefst van heel de wereld ?

En wete wat ze zei ??







Wie weet het antwoord hierop ?? :p



Al het bovenstaande om jullie hulp in te roepen.

Bovenstaande is een voorbeeld van hoe Vlaamse muziek toch niet platcommercieel en toch wel goed kan zijn.

Ik zoek er nog zo twee waarvan ik alleen maar één zinnetje ken en verder niks, wie helpt me aan de titel, uitvoerder, of zelfs nog beter mp3 ??

Pas op ik wil het best kopen hoor, maar 't is Vlaams en van midden jaren 90 dus de kans dat dit nog ergens te koop aangeboden wordt is héél klein.



Fragment 1 : e kostuum is altijd goe

Fragment 2 : ik speel piano op haar ribbenkast



Dan heb ik nog eentje, niet Vlaamstalig, uit 1984. Ik herinner me een paar flarden van een tekst die ik nooit echt gekend heb (of goed verstaan heb want Internet bestond toen nog niet) dus hier en daar kan ik er wel flagrant tegen zitten. :oops:



Fragment 3 : Is that you ? (waarschijnlijk de titel)

calling from your satellite

someday shall your name return on a wall

someday I was promised you've had enough

now I'm sorry

reminds me you're gone



Thx !!
 

monalisa

Zeer Actief lid
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
7.633
Waarderingsscore
5
Punten
38
Is dat eerste niet 'Vel tegen Vel' van 'Boerenzonen op Speed'?



Ik herkende het, het zat ergens in mijn hoofd, ben beginnen googlen, maar vond het niet, en toen sprong dat ineens in mijn hoofd. :) Nu es googlen met titel en uitvoerder of ik juist zit... :)
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Bingo !! :shock: :shock: :shock:

monalisa jouw muzieksmaak cirkelt op eenzame hoogten ! :)

Ik hoop dat de rest van m'n fragmenten ook zo snel gevonden worden.



Mag ik van "The boerenzonen op speed" verder ook nog hun prachtig mooie "Vliegtuig" aanraden ? :)
 

monalisa

Zeer Actief lid
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
7.633
Waarderingsscore
5
Punten
38
Jep, dat Vliegtuig was ook nog door m'n kop aan het zweven.



'k Begin me wel een beetje oud te voelen als ik google naar het jaar van die single... :-S Nog een dik jaar until nieuwe voordeur... :-S en da's niet de deur van m'n huis want die is al vernieuwd.
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Bouwjaar 69 ??

Ik 68, dit jaar al een nieuwe voordeur :(
 

monalisa

Zeer Actief lid
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
7.633
Waarderingsscore
5
Punten
38
Hela zeg, maak me niet ineens tien jaar ouder hè! Ja, ik had al goeie muzieksmaak in mijn tienerjaren. :-D
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Oooops :oops:

'k Zal 't nooit meer doen ! 8)



Woohoo !

Ik denk dat het die "Think of one" wel zal zijn, nu alleen nog de mp3/vinyl/CD vinden.



En die twee andere fragmenten natuurlijk ! :)

BTW, feel free to hijack this topic : heb je ook dat zinnetje in je hoofd zitten van lang geleden... laat het ons weten.
 

jansenius

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
5.230
Waarderingsscore
2
Punten
38
Ja zeg, die Boerenzonen en hun Vel tegen Vel... ik zie nog zooo een hilarische tv-uitzending (BRT) met hen life waar ze dat zingen en staan te dollen met een doodgegeneerde Chantal Dewaele als presentatrice... een pakkend tv-moment :lol: (PS over mijn bouwjaar zeg ik maar niks dan... met al die jeugd hier :wink: ).
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Serieus ? :)

Lol !! :p



Ik zou niet weten hoe ze eruit zien. Heb beide liedjes leren kennen op StuBru en was als aan de grond genageld, bij Vliegtuig door het synthesizerke, en bij Vel tegen Vel door de tekst en de ... euh ... herkenbaarheid van de situatie ! 8)



Voor de die hards, er is ook nog een versie van Vel tegen Vel vanuit *haar* standpunt bekeken, en dit gezongen door de Vlaamse nachtegaal Isabelle A :wink: , een slepende monotome versie met diepe basgitaar. Heeft ons Isabelle toch nog iets goed gezongen in haar leven ! ;)
 

monalisa

Zeer Actief lid
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
7.633
Waarderingsscore
5
Punten
38
Ik heb die Boerenzonen op Speed denk ik wel es in 't echt gezien. Ik geloof op een carnavalswagen in Beringen, of op de kermis in Beringen ofzoiets... Een verre vage herinnering...



Op een of andere manier associeer ik 'Vel tegen Vel' ook met 'De Ideale Penis' van 'de Lama's'... Zal uit dezelfde periode geweest zijn zeker? :lol: :wink:
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dienen zanger woont in de straat van mijn schoonouders in Oud-Heverlee. In een echt low-budget huis. Interessant om eens te zien hoe ze sommige dingen hebben opgelost. Maar oei, we raken on-topic in den off-topic. :lol:
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.672
Waarderingsscore
0
Punten
0
Eind de jaren '90 was ik een van de organisators van een jaarlijks festivalletje, één van de groepen die wij toen gehad hebben was "de boerenzonen op speed", was super.
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
jansenius wrote:
(PS over mijn bouwjaar zeg ik maar niks dan... met al die jeugd hier :wink: ).

Jeugd? Snotneuzen zijn het!

Jansenius, ik durf wedden dat mijn bouwjaar nog lang van voor dat van u is ...
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
't Is straf. Als ik "Boerenzonen op speed" intik in iTunes slaat mijn iTunes tilt.
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Vel tegen vel en vliegtuig van Boerenzonen op speed werd indertijd nogal veel gedraaid op StuBru.
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
Ik ben al vreselijk lang op zoek naar deze:



Mad in Belgium 1



Cassette Compilatie - 1986

Mad



Sigmund Und Sein Freund - Expert

La Muerte - Hashassin (live)

Mensen Blaffen - Sexy

The Misz - Fear

palais des bauzard - In the grassfield

pan pan at the monico - Sisters in red

O Veux - What's the use

The Neon Judgement - Concrete (live)

The Klinik - Power of passion

experto credo roberto - Evelien

european trance - Love of destruction

Vita Noctis - Expose

The Politics of Experience - Sanity power

Secret Life - Mitches

THE sacred - Runaround babe

The Mudgang - Daltons





Iemand enig idee?
 

jansenius

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
5.230
Waarderingsscore
2
Punten
38
MyriamC wrote:
jansenius wrote:
(PS over mijn bouwjaar zeg ik maar niks dan... met al die jeugd hier :wink: ).

Jeugd? Snotneuzen zijn het!

Jansenius, ik durf wedden dat mijn bouwjaar nog lang van voor dat van u is ...



ik ben van het jaar van marnix van glassmetal, een uitstekend wijnjaar, en het tweede vatikaans concilie was nog in volle gang ... (maar die laatste tijdsaanduiding zet ik er enkel bij om u te jennen :lol: )
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
jansenius wrote:
ik ben van het jaar van marnix van glassmetal, een uitstekend wijnjaar, en het tweede vatikaans concilie was nog in volle gang ... (maar die laatste tijdsaanduiding zet ik er enkel bij om u te jennen :lol: )

Dan had ik het dus bij het rechte eind. Het jaar dat ik geboren werd deden ze nog niet aan goede of slechte wijnjaren. :( :?
 

jansenius

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
5.230
Waarderingsscore
2
Punten
38
MyriamC wrote:
jansenius wrote:
ik ben van het jaar van marnix van glassmetal, een uitstekend wijnjaar, en het tweede vatikaans concilie was nog in volle gang ... (maar die laatste tijdsaanduiding zet ik er enkel bij om u te jennen :lol: )

Dan had ik het dus bij het rechte eind. Het jaar dat ik geboren werd deden ze nog niet aan goede of slechte wijnjaren. :( :?



jamajamajama :x .... hef dan toch eens een tip van de sluier ... :x ...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan