Elektrische vloerverwarming toilet/badkamer

papui

Lid
Lid geworden
16 jan 2013
Waarderingsscore
4
Punten
18
Goedenmorgend,

een tijdje geleden heb ik een topic gestart om wandverwarming te voorzien in onze badkamer/aparte toiletruimte. Het verdict was dat dit niet zo gunstig is in ons geval.
Nu heb ik me georienteerd in elektrische vloerverwarming droogbouw. Dus een installatie die op de bestaande vloer komt net onder de voorzien laminaat.

Nu kreeg ik van de firma te horen waar ik het systeem heb aangekocht dat dit niet geschikt is voor een vochtige ruimte omdat het systeem niet geaard is.
Dit kan ik uiteraard begrijpen maar zou ik op de een of andere manier toch het systeem geaard kunnen krijgen?

Momenteel was het de bedoeling om de bestaande vloer uit te breken en te isoleren met drukvaste isolatie (veel vloeropbouw is er niet hebben we gemerkt dus opnieuw chappen met islolatie gaat niet). Op de isolatie komt dan de vloerverwarming die blijkbaar niet geaard is. Hierbovenop weer een PU dampwerende folie van 1mm om het vocht van de verwarming weg te houden en dan daarop de laminaat.

Krijg ik in deze opbouw met één of andere tactiek/techniek toch het systeem geaard? Of gaat dit onmogelijk lukken?

Met vriendelijke groet.

turboke

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jul 2012
Waarderingsscore
395
Punten
83
Is infraroodpaneel aan plafond of wand geen betere oplossing dan?
Efficiënter denk ik, en juist wel gemaakt voor vochtige ruimtes.

jm188

Gewaardeerd lid
Lid geworden
25 jul 2017
Waarderingsscore
464
Punten
63
Is infraroodpaneel aan plafond of wand geen betere oplossing dan?
Efficiënter denk ik, en juist wel gemaakt voor vochtige ruimtes.
veel sneller warm gevoel ook denk ik, moet geen vloer opwarmen, dus je moet het minder lang aanzetten

papui

Lid
Lid geworden
16 jan 2013
Waarderingsscore
4
Punten
18
Zou ook kunnen. Alleen is de vrouw des huizes meer fan van de elektrische vloerverwarming.
Is esthetisch ook wel wat mooier vind ik zelf daarom dat ik eerst alle opties afga voor de vloerverwarming.

papui

Lid
Lid geworden
16 jan 2013
Waarderingsscore
4
Punten
18
En de vloerverwarming dient eigenlijk ook maar alleen de laminaat op te warmen uiteindelijk. Hij ligt bovenop de welfsels en chappe. Dus opwarmtijd zou ook reuze moeten meevallen.

turboke

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jul 2012
Waarderingsscore
395
Punten
83
Zou ook kunnen. Alleen is de vrouw des huizes meer fan van de elektrische vloerverwarming.
Is esthetisch ook wel wat mooier vind ik zelf daarom dat ik eerst alle opties afga voor de vloerverwarming.
Maar als de constructeur zegt dat dit niet veilig is voor vochtige ruimtes, is dit toch bekeken en afgeschoten?
Je kan nog andere constructeurs proberen, ik heb geen idee hoeveel firma's elektrische vloerverwarming aanbieden.

papui

Lid
Lid geworden
16 jan 2013
Waarderingsscore
4
Punten
18
Daarnet nog een reply gekregen van de leverancier en omdat het om een aparte toilet gaat zou dit systeem wel kunnen. Voorwaarde is wel dat de PU folie die bovenop het systeem komt goed aansluit en de vloer goed aangesloten tegen de muren gelegd dient te worden.

De PU folie goed laten aansluiten moet geen probleem vormen; deze kan langs alle kanten een stuk tegen de muur gelegd worden.
De vloer goed laten aansluiten moet ook geen probleem zijn want we hebben van de winkel waar de laminaat vandaan komt afdichtingsstrip meegekregen die tussen de vloer en de muur moet komen voor een waterdichte afsluiting.

Voor een badkamer kan het systeem dus helemaal niet dienen maar voor een aparte toilet dus wel.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.896
Punten
113
Elektrische draden tussen isolatie en PE-fole
daar ga je goed kunnen aan verwarmen, 1 keer en alles de fik in

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
2.778
Punten
113
ik begrijp niet goed wat die folie daar precies moet doen.
Maar dat heeft mss te maken met het feit dat het halve restaurant aan den dijk waar ik deze middag tongskes aan het eten was, is weggevlogen tijdens het eten.
Dan maar de brandweer gebeld en mee helpen een constructie maken.
De gratis koffie nadien heeft gesmaakt.
De tongskes zijn wellicht terug de zee ingevlogen. Niet dat ze het zullen overleven, ze waren nml al gebakken.

papui

Lid
Lid geworden
16 jan 2013
Waarderingsscore
4
Punten
18
Ik kan hier natuurlijk ook alleen maar aangeven wat de instructeur mij meegeeft.
De opbouw in hun systeem is dus effectief:
- isolatie
- elektrische vloerverwarming
- PU folie max 1mm dik
- laminaat

Deze volgorde heb ik letterlijk op mail staan. Alleen jammer dat de ondervloer die ik heb gekocht dan voor niks is. Want die is dan volgens hun niet nodig.

Maar jullie doen me nu twijfelen om het dan toch maar niet te plaatsen. Dus nu zit ik even met mijn handen in het haar. ?

BCelektrotechniek

Actief Lid
Lid geworden
20 mei 2007
Waarderingsscore
49
Punten
28
Bij een deftige leverancier heb je keuze genoeg voor dit. Op houten vloer, stenen vloer, onder laminaat, in badkamer, ... Keuze genoeg. Bij mij thuis heb ik dit ook onder een laminaat liggen, met ondervloer.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan