elektrisch probleempje, wie kan ons helpen?

Lid geworden
12 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
In ’t kort onze situatie : in onze living hebben we aan de achtergevel over de volledige breedte ramen. Om de inkijk te belemmeren gaan we hier elektrische oprolgordijnen plaatsen. Deze oprolgordijnen komen in een nis te hangen. Deze nis, die voorzien is in ons verlaagd plafond, loopt aan een zijgevel over in een ‘lichtnis’. Nu stelt zich het probleem dat we geen bekabeling hebben voorzien voor de rolgordijnen elektrisch te bedienen, maar enkel voor de verlichting in de ‘lichtnis’. Nu kan ik de stroom aftakken van deze van de verlichting, maar hoe kan ik dan de verlichting nog bedienen + deze verlichting wilde ik graag dimbaar maken m.b.v. onze drukknop.

Een andere oplossing is een kabel in opbouw voorzien voor de rolgordijnen en onderaan insteken in een stopcontact, maar dit willen pas als laatste mogelijkheid toepassen.

Wie heeft er een oplossing voor ons ?

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
5
Punten
0
extra draden trekken in de buis naar de lichtnis

Lid geworden
20 mei 2007
Waarderingsscore
5
Punten
18
Kan je draadloos werken? Kan je dus de ontvanger weg steken? Je kan de schakelaar wegnemen en de draden verbinden zodat je een continu spanning hebt. In de nis kan je dan een ontvanger plaatsen voor de rolluiken en een ontvanger voor de verlichting( eventueel gedimd). Is de simpelste oplossing maar zeker niet goedkoop.

Bart

Lid geworden
4 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
gewoon aftakken en dan nog is aftakken voor u dimmer maar kan je er een plannetje bij tekenen? kan ik het tegoei uitleggen

Bovenaan