• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Elektriciteitskast

MR

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 mei 2006
Waarderingsscore
1
Punten
36
Hallo,

Ik heb nog enkele vraagjes:

1. Hoeveel kringen voor stopcontacten hebben jullie in huis? Ik kom op 19 kringen, is dat veel?

2. Ik ga werken met teleruptoren, welke zou ik best nemen enkelpolig of dubbelpolig?

3. Het zouden teleruptoren worden van 16A voor verlichting en ook enkele stopcontacten. Als de stopcontacten afgezekerd zijn met 20A is er dan een groot risico dat de teleruptor defect gaat bij een kortsluiting of kan die meestal kortstondig grotere stromen aan (totdat de zekering uitslaat, enkele ms)?

Alvast bedankt,

1. ik heb 19 kringen in totaal om je een idee te geven maar of dat veel of weinig is hangt gewoon af van je persoonlijke energiebehoefte, niet?

Hoi,

Ik heb er 18 geloof ik.

dubbelpolige teleruptoren genomen voor gedeelte van de verlichting.

Weet het niet hoe het zit met kortstluiting op teleruptor.

Bij vynckier heeft men ook teleruptoren met een schakelvermogen tot 32A. Misschien zijn deze beter geschikt.

Indien je een gemengde kring van stopcontacten en verlichting heeft, dan moet deze op 16A afgezekerd worden (bij gebruik van enkelpolige schakelaars).

Hoi,

Bedankt voor de antwoorde.

Ik heb ook geïnformeerd over telerup. van 32A maar die moet je dan wel sturen met 230V en ik wil 24V gebruiken.

Ik denk wel dat 16A te riskeren is omdat een zekering volgens mij sneller uitvalt dan dat de kortsluitstroom een teleruptor kan vernielen.

Enkel dat van enkelpolige of dubbelpolige telerup zou ik graag zeker zijn. De laatste kost 5 euro meer.

Ik zou denken dat enkelpolig goed genoeg zou moeten zijn want gewone schakelaars zijn toch ook meestal enkelpolig?

Teleruptoren voor verlichting 16A te gebruiken, kostprijs 14 à 15€ brutto.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan