Elektriciteits kast aansluiten

Lid geworden
5 jul 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hopelijk plaats ik het hier goed.

Graag hoor ik jullie mening over volgende situatie.

Nu dat de zonnepanelen waarschijnlijk niet fiscaal meer aftrekbaar zijn, willen we deze dit jaar nog laten plaatsen i.p.v. in het geplande april 2012.

Nu moet onze definitieve elektriciteits kast nog geplaatst worden, nu staat op deze plaats onze werfkast, Eandis heeft dus al de nodige kabels naar binnen gelegd.

De panelen man stelde ons voor om een verlopige kast te hangen waarop eventueel verlopig enkel nog maar de panelen op aangesloten kunnen worden en deze daarop nog gekeurd kunnen worden (een verlopige keuring dus)

Dit zou vrij snel kunnen gebeuren, want Eandis moet hiervoor niet meer aan de beurt komen?

Onze elektricien wil eigenlijk al een zo correct mogelijk kast hangen, dus de meest definitieve. Hij komt hiervoor morgen even kijken.

De panelen kunnen eventueel tegelijk gelegd worden als wanneer ze de elektriciteits kast aan het installeren zijn, zo moet de keurder maar 1x komen. (voor de verlopige keuring althans)

Is dit een manier van werken die aan te raden is? Of denken jullie dat dit problemen gaat geven?

Moet Eandis toch nog aan de pas komen? (we hebben onze EAN-code al wel)

Alvast bedankt voor alle reacties

Lid geworden
3 nov 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wij zaten in zelfde situatie met werfkast op definitieve kabel.

Eandis komt maar pas als je definitieve kast gekeurd is. Dan halen ze de teller uit je werfkast en steken hem in de tellerkast door je elektrieker voorzien. Op dat moment moet je wel reeds een contract met een energieleverancier hebben, hetgeen door deze aan Eandis gemeld moet zijn.

Voor eandis zal het weinig uitmaken of daar al zonnepanelen tussenzitten of niet denk ik, zolang die keuring maar in orde is.

Lid geworden
5 jul 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
We zijn reeds afnemer bij Nuon, hiervan is Eandis op de hoogte want dit hebben we toen ook zo moeten doen voor de werfkast, Eandis kwam pas als zij bericht hadden van Nuon dat we daar klant zijn.

Maar het gaat nu vooral over het keuringsattest dat bij de belastingsaangifte moet van de zonnepanelen. Dit zou gebeuren door Vincotte (of hoe het ook exact geschreven word :) ) Zij werken samen met Klimatechnics die de panelen komen leggen en ook, toevallig, met onze elektricien.

Volstaat het keuringsattest van Vincotte voor de belastingsaangifte? of moet die specifiek van Eandis zijn?

het is maar een verlopige keuringen want de overige elektriciteit zoals stopcontacten kunnen we pas tussen kerst en nieuw voorzien, maar dan zou het te laat zijn voor onze panelen.

Lid geworden
5 jul 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Net contact gehad met Eandis, zij kunnen dit jaar niet meer komen. Aanvraag periode van 6 tot 8 weken :shock:

Als ik het goed heb plaatsen zij dan de dagteller en de verdere keuring.

Maar welke keuring is nu van belang voor de belastingafrek?

Die door Vincotte, dus nog voor de dagteller er hangt, of de keuring en plaatsing van dagteller door Eandis?

Als het laatste van toepassing is zijn we de klos.

Lid geworden
3 nov 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik ben niet zeker maar is het niet zo dat voor de fiscale subsidie de datum van betaling van je factuur telt en voor de GSC de datum van keuring van je PV installatie?

Die keuring ook wel best tijdig vastleggen ... Vincotte of TBV heb je ook niet direct binnen de week te pakken.

Lid geworden
16 sep 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bart G wrote:
Ik ben niet zeker maar is het niet zo dat voor de fiscale subsidie de datum van betaling van je factuur telt en voor de GSC de datum van keuring van je PV installatie?

Die keuring ook wel best tijdig vastleggen ... Vincotte of TBV heb je ook niet direct binnen de week te pakken.

Dit klopt, voor de fiscale aftrek telt de factuur en betaling.

Plaatsing is enkel belangrijk voor de GSC.

Dus factuur vragen en betalen in 2011, dan kun je je 40% voordeel genieten.

Indien de betaling van de factuur in 2012 zal gebeuren ben je het voordeel weer kwijt, ook al is de facturrdatum van 2011. Datum van betaling telt!!!

Lid geworden
5 jul 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Morgen komt de elektricien kijken of het al mogelijk is om de definitieve kast te plaatsen want dit was eigenlijk pas gepland voor begin 2012.

Maar aangezien onze bouwlift er nog staat en deze nog gebruikt moet worden vrezen we er een beetje voor.

Dus afwachten wat we te horen krijgen.

Bovenaan