eindfactuur definitieve oplevering

Lid geworden
10 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Begin mei was normaalgezien de defintieve oplevering van onze nieuwbouwwoning (1 jaar na de voorlopige oplevering). Dit is echter nog niet gebeurd en we hebben niks meer gehoord van de aannemer. Moet ik als bouwheer hem hieraan herinneren of afwachten? We dienen wel nog een saldo van 10% aan hem te betalen.

W.

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou gewoon wachten. Hij zal het zeker niet vergeten zijn als het nog om 10% gaat.

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
1.547
Punten
113
tja... met het bouwverlof zul je hem moeilijk kunnen bereiken. Ik zou hem begin augustus eens contacteren. Hangt natuurlijk af van wat er nog moet gebeuren hé..

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wanneer de definitieve oplevering niet gebeurt omdat geen enkele der partijen erom vraagt wordt ze verondersteld gebeurd te zijn. Dan moet de rest betaald worden,tenminste als de fectuur opgestuurd wordt! Toch even kijken in je contract of daar niks over gezegd wordt ivm intresten en zo!

jansenius

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
etienne. wrote:
Wanneer de definitieve oplevering niet gebeurt omdat geen enkele der partijen erom vraagt wordt ze verondersteld gebeurd te zijn. Dan moet de rest betaald worden,tenminste als de fectuur opgestuurd wordt! Toch even kijken in je contract of daar niks over gezegd wordt ivm intresten en zo!

NEEN !!

Tenzij dat het hierboven vermelde zo in het contract zou staan (wat mij zeer zou verwonderen :roll: ), geldt dat een definitieve oplevering een schriftelijke en tegensprekelijke akte moet zijn, die dus door beide partijen moet getekend en goedgekeurd worden.

En als de aanneming onder de wet Breyne valt, geldt dat zelfs voor de voorlopige oplevering ook, tenminste als er geen sprake is van stilzwijgende aanvaarding van VO door ingebruikname.

Maar voor de DO geldt dergelijke stilzwijgendheid dus niet.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wel ,dan kan ik je vertellen dat er weinig huizen definitief opgeleverd worden!

jansenius

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
dat is dan maar zo... alleszins gaat die aannemer niet met laattijdigheidsintresten moeten afkomen, zolang hij zijn DO niet administratief in orde heeft gebracht ! ik zou dus maar stillekes afwachten.

Bovenaan