egalisatie tot 2.5cm , hoe aanpakken ?

Lid geworden
8 aug 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik weet dat hier al een boel over geschreven is, en ik heb ook al heel wat gelezen, maar toch

de volgende probleemstelling.

Ik heb een ruimte van 26m² waar vloerverwarming (droog systeem) in moet komen.

opbouwhoogte varieert van 6.5 tot 9 cm (2 stukken kelder in periodes gezet, huis 1956). Om met de (harde) droog systeem platen te kunnen werken moet de vloer egaal zijn.

Als ik dit met een egalisatiemiddel moet oplossen kan ik een nieuwe lening aangaan :)

Kan ik het stuk van de 9cm opbouwhoogte misschien eerst uitvullen met cement/beton/... voor 2 cm ?

En dan de laatste centimeter met egalisatie doen ?

alvast bedankt voor jullie advies

gr

Hans

Lid geworden
29 okt 2012
Waarderingsscore
1
Punten
0
Is er een reden waarom je geen uitvulchappe mag gebruiken?

Lid geworden
11 apr 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
hlauwers;1924730 wrote:
Kan ik het stuk van de 9cm opbouwhoogte misschien eerst uitvullen met cement/beton/... voor 2 cm ?

En dan de laatste centimeter met egalisatie doen ?

Gewoon alles in ene keer met cement of met chape. Maar die gewoon af, erop, en met de waterpas of reilatten gelijk maken.

Er is geen enkel risico. Je plaatst cement op beton, gelijkaardig materiaal, gaat nergens heen. In het allerwildste geval dat er een barst in de cement zou komen, so what?

Iets dat ik niet direkt zou doen, maar eigenlijk kan het ook gewoon met gele zand. Aandammen of vasttrappen en uw panelen erop.

Lid geworden
8 aug 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
@50Xastheron, is het mogelijk om uitvulchape te gebruiken voor zon beperkte hoogte ? (0 tot 2.5cm)

@08Galenbo, ik dacht dat er steeds een minimale dikte nodig was voor chape. Tja als we het met cement kunnen doen zou dit natuurlijk de goedkoopste (materiaal & zelf te doen) oplossing zijn

Lid geworden
11 apr 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
hlauwers;1924754 wrote:
@08Galenbo, ik dacht dat er steeds een minimale dikte nodig was voor chape.

Nu moet ik oppassen want ik begeef mij op een gebied waar anderen beter in zijn.

De minimumdikte van chape (op hout of op isolatie) is nodig om een vaste massa te hebben op die losse ondergrond, zodat uw tegels niet barsten. Net zoals er een minimumdikte is voor beton (+-10cm)

Die enige reden is bij het opvullen tussen beton en isolatie niet van toepassing.

Uw isolatie en VVW gaat 1000 keer meer uitzetten/bewegen dan de opvullaag zou kunnen.

Bovenaan