• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

eeuwig heropstarten XP

Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
0
Sinds een paar dagen wil mijn pc niet meer gewoon opstarten.

Tijdens het opstarten van windows (terwijl de splashscreen zichtbaar is) blokkeert hij ergens en start opnieuw van nul... eindeloos...





Als ik hem via de F5 laat opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheid gaat het wel. Via Kapersky online scan heeft hij er een Trojanneke uitgehaald, maar probleem blijft.



Is er een manier om te zien waar het juist foutloopt tijdens de start van windows? een log ofzo...?



Laatst bekende goeie configuratie heb ik ook al zonder succes geprobeerd...
 
Lid geworden
10 sep 2008
Berichten
83
Waarderingsscore
0
Punten
0
voesjdoen wrote:
Sinds een paar dagen wil mijn pc niet meer gewoon opstarten.

Tijdens het opstarten van windows (terwijl de splashscreen zichtbaar is) blokkeert hij ergens en start opnieuw van nul... eindeloos...





Als ik hem via de F5 laat opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheid gaat het wel. Via Kapersky online scan heeft hij er een Trojanneke uitgehaald, maar probleem blijft.



Is er een manier om te zien waar het juist foutloopt tijdens de start van windows? een log ofzo...?



Laatst bekende goeie configuratie heb ik ook al zonder succes geprobeerd...



In uwe BIOS de setting veranderen van foutmeldingen.



Je kan normaal gezien selecteren dat hij bij een foutmelding STOPT.



Kijk maar eens... en dan krijg je mss een blauw scherm met daar de foutmelding.



Er zit voor 100% een virus op uwe PC.... probeer eens via een andere ONLINE antivirusprog te scannen (in veilige modus met netwerk)



Greetz, Johnny
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
Toch niet toevallig net voor de problemen het gratis online AVG Antivirus geïnstalleerd?
 

jvanhambelgium

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
1.931
Waarderingsscore
45
Punten
48
Gery wrote:
Toch niet toevallig net voor de problemen het gratis online AVG Antivirus geïnstalleerd?







Yep, ik heb ook zo de indruk dat dit het geval zou kunnen zijn ... toevallig sinds zondag ofzo ???
 
Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
0
yup, ik had dit bericht net getypt en ging daarna eens naar DSo zien, en wat stond daar...



Nu vanavond opnieuw proberen.

Ik heb die manueel verwijderd, dus die fameuze dll zal wel in m'n prullenmand zitten..

En dan AVG eraf! Voorgoed!



Zijn er nog meer mensen die prijs hadden?
 
Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
0
tamrat wrote:
voesjdoen wrote:
En dan AVG eraf! Voorgoed!

Beetje kortzichtige reactie



Na zo een fout?? alejong..

ik weet ook wel dat elke antivirusboer dit kan voorhebben, domheid is van alle tijden..

maar als je dan leest dat ze betrokkenheid ontkennen voor een dll die hun programma zelf verwijderd...

als dat dan kortzichtigheid is , dan ben ik dat met plezier!
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
4.307
Waarderingsscore
1
Punten
0
voesjdoen wrote:
Zijn er nog meer mensen die prijs hadden?



Toevallig met wat IT'ers gepraat, en zij hebben allemaal al enkele telefoons gehad van vrienden/familie om dat te komen oplossen.

Zij hadden ook van mensen die een computerzaak werken, gehoord dat de telefoon roodgloeiend stond (en dus voor hen kassa kassa).



Op zich vonden ze dat wel gek dat zoveel mensen daar last van hadden, want als ge update dan hebt ge toch allang service pack 3 en dan had ge geen last....maarja, da doen ze weer nie hé....

En ge ziet toch ook aan de benaming dat er iets niet klopte, want het was iets met ...blablabla user...blablabla 32 ...dan weet ge toch dat ze in uw "dinges" zitten (tja, dit stuk kan ik niet meer navertellen zunne).

Ik moest als leek meteen denken aan sommige discussies hier, waar IT'ers niet snappen hoe weinig een leek er wel niet van kent.... :lol: ...los ervan, ben ik content dat ik daar aan ontsnapt ben...al vraag ik me af hoe een andere antivirus-provider (of hoe noemt dat) hier op gereageerd zou hebben? Zouden de betalende antivirussen een soort van compensatie geven, of had je dan ook gewoon dikke pech?
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dus: in recovery console gaan (kan via windows install cd).

Effe kijken of ge een backup hebt van user32.dll. Indien dit niet zo is gewoon die van de install cd kopieren over die dat ge nu hebt.

Opgelost :)
 
Lid geworden
4 jul 2007
Berichten
65
Waarderingsscore
0
Punten
0
Quote:
Op zich vonden ze dat wel gek dat zoveel mensen daar last van hadden, want als ge update dan hebt ge toch allang service pack 3 en dan had ge geen last....maarja, da doen ze weer nie hé....



Wil dit zeggen dat mensen met service pack 3 van XP hier geen last van hebben?
 
Lid geworden
24 jan 2007
Berichten
1.753
Waarderingsscore
0
Punten
0
mijn ene collega had het dit weekend ook zitten... onze IT-man (dus diegene die hier computers levert en nu en dan eens onze stommiteiten komt opkuisen :D ) heeft dit verlengde weekend ook volledig gespendeerd aan het depanneren van klanten.
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
4.307
Waarderingsscore
1
Punten
0
AllBlacks wrote:
Quote:
Op zich vonden ze dat wel gek dat zoveel mensen daar last van hadden, want als ge update dan hebt ge toch allang service pack 3 en dan had ge geen last....maarja, da doen ze weer nie hé....



Wil dit zeggen dat mensen met service pack 3 van XP hier geen last van hebben?



Dat is wat ik van die IT'ers gehoord heb...

Nuja, zij hadden het ook maar gehoord, en de computers die ze moesten herstellen waren toevallig SP2 en geen enkele SP3.



Los daarvan...ik lees net dat ze ook initieël dachten dat NOD32 het ook had....pfff zeg....godzijdank dat dat een fout gedacht was... :wink: .
 
Lid geworden
22 jun 2006
Berichten
3.604
Waarderingsscore
0
Punten
0
Meisje wrote:
voesjdoen wrote:
Zijn er nog meer mensen die prijs hadden?



Toevallig met wat IT'ers gepraat, en zij hebben allemaal al enkele telefoons gehad van vrienden/familie om dat te komen oplossen.

Zij hadden ook van mensen die een computerzaak werken, gehoord dat de telefoon roodgloeiend stond (en dus voor hen kassa kassa).



Op zich vonden ze dat wel gek dat zoveel mensen daar last van hadden, want als ge update dan hebt ge toch allang service pack 3 en dan had ge geen last....maarja, da doen ze weer nie hé....

En ge ziet toch ook aan de benaming dat er iets niet klopte, want het was iets met ...blablabla user...blablabla 32 ...dan weet ge toch dat ze in uw "dinges" zitten (tja, dit stuk kan ik niet meer navertellen zunne).

Ik moest als leek meteen denken aan sommige discussies hier, waar IT'ers niet snappen hoe weinig een leek er wel niet van kent.... :lol: ...los ervan, ben ik content dat ik daar aan ontsnapt ben...al vraag ik me af hoe een andere antivirus-provider (of hoe noemt dat) hier op gereageerd zou hebben? Zouden de betalende antivirussen een soort van compensatie geven, of had je dan ook gewoon dikke pech?



:D :lol: voordeel van de zaak is dat wij - IT dummies - een eigen taaltje hebben dat wij alleen verstaan!



Dus meisje, in't vervolg moet ge blablabla... onzer 35 via de dinges uploaden via een blablabla output van uw 32 dinges hé! ik heb dat ook zo gedaan. Sindsdien gaan miserie meer!



ps, t'blijft onder ons hé :wink:
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
4.307
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik heb het altijd al geweten dat het een complot is....ze willen gewoonniet dat een leek het ooit zelf kan :twisted: !
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
als je SP3 hebt ben je inderdaad niet vatbaar voor het probleem.



AVG Free ziet een dll ten onrechte aan als een trojan horse en helpt die file om zeep.

Als je dus geen AVG free hebt of je bent zeker dat je SP3 hebt heb je geen enkel probleem.

[edit]: blijkbaar is SP3 ook van tijd vatbaar.
 

mic

Lid geworden
13 aug 2006
Berichten
153
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb het ook voorgehad.

Pc naar de winkel gedaan en daar vertelde ze dat het moederbord kapot was :shock:



Ik toen maar nen nieuwe pc gekocht (elders)

het was toch al nen ouwe bak en was aan vernieuwing toe :lol:

Kheb nu natuurlijk wel meteen vista en ben weer mee met mijn tijd 8)



Bij mij begonnen de problemen nadat windows geüpdate was :roll:



nu ik dit lees was het dus simpel op te lossen en weet ik dus ook dat ik een pc-winkel van mijn voeten heb :(
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
Ge maakt een fout in uw redenering.



Tis niet omdat uwe XP automatisch rebootte dat dat ALTIJD het gevolg is van deze corrupte AVG.

Misschien was uw moederbord echt wel kapot.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Marburg wrote:
Ge maakt een fout in uw redenering.



Tis niet omdat uwe XP automatisch rebootte dat dat ALTIJD het gevolg is van deze corrupte AVG.

Misschien was uw moederbord echt wel kapot.



was dit geen VISTA probleem?



(ik heb geen vista nog AVG)
 
Lid geworden
22 okt 2006
Berichten
2.181
Waarderingsscore
0
Punten
0
tamrat wrote:
voesjdoen wrote:
En dan AVG eraf! Voorgoed!

Beetje kortzichtige reactie



Ik raad mensen ondertussen al een jaar of 2 aan om AVG te vervangen door een andere AV. Het is de tweede keer dat Grisoft deze fout maakt in 1 jaar tijd. Daarnaast gedraagd AVG zich soms vreemd bij het vinden van een virus (niet in staat het te verwijderen, al meermaals zelf gezien) en heeft de gratis versie van AVG de beperking dat het niet in archieven (zip, rar, ...) kan scannen.



Quote:
Op zich vonden ze dat wel gek dat zoveel mensen daar last van hadden, want als ge update dan hebt ge toch allang service pack 3 en dan had ge geen last
Op verschillende fora hebben mensen laten weten dat ook XP SP3 vatbaar is voor dit probleem.
 
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
1.127
Waarderingsscore
1
Punten
0
Bij zo'n probleem altijd eens proberen om de klassieke methoden toe te passen.





1) De laatst goed werkende configuratie versie laden.

2) veilige modus

Als dat gaat, is het niet direct een hardware fout.



3) Een bootlog.txt bestand laten aanmaken.



Dit alles is bereikbaar via de F8 toets bij het opstarten van de pc.



XP : gebruikers zijn nooit veilig gezien het gros inlogt met administrator rechten. Vista gebruikers loggen standaard in met beperkte rechten en zijn dus direct al veiliger bezig.





XP machines worden tegenwoordig vooral belaagd met spyware en pishing. Als je veel spam mail binnenkrijgt komt dit in eerste instantie door tracking cookies en de milde vorm van spyware.



Een computer wordt trager naarmate je alsmaar meer installeert en terug verwijdert. Teveel installeren zelf idem omdat er dan ook meer achtergrondprocessen actief zijn.



Wat fouten met computers aangaat: het probleem zit in de meeste gevallen tussen het toetsenbord en de stoel.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan