Goede middag allen,
ik lees hier al enkele weken mee en heb voor vragen al veelvuldig de zoekfunctie gebruikt voor de renovatie van ons buitenschrijnwerk.
Ons huis betreft een arbeiderswoning de data jaren '50.
We zijn nu begonnen met offertes aanvragen.
Gelet op bouwverlof kan begrijpelijk niet iedereen onmiddellijk komen.
Toch in het weekend al een eerste offerte mogen ontvangen.
We hebben onze offerte gekregen en dan zijn er nog kortingen afgegaan die men via een actie nog kon doorgeven.
Ik veronderstel dat het marketing technisch een slimme zet is om eerst de prijs zonder de kortingen te laten zien en pas daarna de klanten te tonen deze en en die factuurpost gaan er nog af... (plaatsingsbedrag, upgrade naar een hoger profiel, driedubbel glas voor de prijs van dubbel glas, 5% korting bij uithangen van reclamebord), maar ik voel nu een zekere beslissingdruk omdat deze mooie prijs maar tot begin bouwverlof zou gelden.
Mijn gevoelens gaan van "wauw! dit is het! top uitleg en komen dingen terug die ik gevonden heb via mijn opzoekingen".
Echter... mijn verstand zeg met dat je nooit op een eerste offerte moet beslissen en steeds moet kunnen vergelijken.
Ik mis nu elk gelijkingspunt.
Zelf wik en weeg ik graag de dingen die ik koop en het gaat hier al over een behoorlijk bedrag dat uit ons renovatiebudget komt.
Het verschil tussen de prijs met de korting en zonder de korting bedraagt iets van een 2000 -2500 EUR afhankelijk of we kiezen voor PVC of aluminium.
Het materiaal gaat over de volgende profielen:
- PVC offerte: Schûco SI 82 (driedubbelglas 12.300,00 EUR afgerond).
- Aluminium offerte: Alumil Ecoflex Super (driedubbelglas 14.000,00 EUR afgerond).
Het aantals stuks schrijnwerk:
- Voordeur met boograam bovenaan,
- Boograam straatkant,
- 2 x Boograam eerste verdieping,
- 2 Ramen slaapkamers achterzijde,
- Raamdeur of dubbele deur nog te bepalen...) aan achterzijde,
- Raam berging/washok.
- Automatische valdorpel,
- Vier seizoensglas Weber,
- Elektrische rolluiken raam straatkant,
- Elektrische voorzetrolluik deur/raam achterkant met vliegendeur incl. voetpomp,
- Vliegenramen (screens) op gelijkvloers raam, eentje op raam eerste etage straatkant, twee op ramen andere slaapkamers, nieuwe raamtabletten in PVC.
Mijn vraag aan jullie is nu wat doe ik hier mee?
Wachten of op buikgevoel afgaan?
Op de site staat dat er een zomeractie is met het voorgestelde profiel en driedubbele beglazing ... volgens mij stopt de zomer toch niet bij begin van het bouwverlof
Alvast bedankt voor jullie adviezen, tips en trucs
ik lees hier al enkele weken mee en heb voor vragen al veelvuldig de zoekfunctie gebruikt voor de renovatie van ons buitenschrijnwerk.
Ons huis betreft een arbeiderswoning de data jaren '50.
We zijn nu begonnen met offertes aanvragen.
Gelet op bouwverlof kan begrijpelijk niet iedereen onmiddellijk komen.
Toch in het weekend al een eerste offerte mogen ontvangen.
We hebben onze offerte gekregen en dan zijn er nog kortingen afgegaan die men via een actie nog kon doorgeven.
Ik veronderstel dat het marketing technisch een slimme zet is om eerst de prijs zonder de kortingen te laten zien en pas daarna de klanten te tonen deze en en die factuurpost gaan er nog af... (plaatsingsbedrag, upgrade naar een hoger profiel, driedubbel glas voor de prijs van dubbel glas, 5% korting bij uithangen van reclamebord), maar ik voel nu een zekere beslissingdruk omdat deze mooie prijs maar tot begin bouwverlof zou gelden.
Mijn gevoelens gaan van "wauw! dit is het! top uitleg en komen dingen terug die ik gevonden heb via mijn opzoekingen".
Echter... mijn verstand zeg met dat je nooit op een eerste offerte moet beslissen en steeds moet kunnen vergelijken.
Ik mis nu elk gelijkingspunt.
Zelf wik en weeg ik graag de dingen die ik koop en het gaat hier al over een behoorlijk bedrag dat uit ons renovatiebudget komt.
Het verschil tussen de prijs met de korting en zonder de korting bedraagt iets van een 2000 -2500 EUR afhankelijk of we kiezen voor PVC of aluminium.
Het materiaal gaat over de volgende profielen:
- PVC offerte: Schûco SI 82 (driedubbelglas 12.300,00 EUR afgerond).
- Aluminium offerte: Alumil Ecoflex Super (driedubbelglas 14.000,00 EUR afgerond).
Het aantals stuks schrijnwerk:
- Voordeur met boograam bovenaan,
- Boograam straatkant,
- 2 x Boograam eerste verdieping,
- 2 Ramen slaapkamers achterzijde,
- Raamdeur of dubbele deur nog te bepalen...) aan achterzijde,
- Raam berging/washok.
- Automatische valdorpel,
- Vier seizoensglas Weber,
- Elektrische rolluiken raam straatkant,
- Elektrische voorzetrolluik deur/raam achterkant met vliegendeur incl. voetpomp,
- Vliegenramen (screens) op gelijkvloers raam, eentje op raam eerste etage straatkant, twee op ramen andere slaapkamers, nieuwe raamtabletten in PVC.
Mijn vraag aan jullie is nu wat doe ik hier mee?
Wachten of op buikgevoel afgaan?
Op de site staat dat er een zomeractie is met het voorgestelde profiel en driedubbele beglazing ... volgens mij stopt de zomer toch niet bij begin van het bouwverlof
Alvast bedankt voor jullie adviezen, tips en trucs