• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

een valabel alternatief voor trudoors van idem

Lid geworden
23 okt 2006
Berichten
92
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kent iemand een kwalitatiefwaardig alternatief voor trudoors van idem? (je weet wel is gevelbekleding in aluminium waarbij de garagepoort volledig geïntegreerd is in de gevel)



Heb al veel gelijkaardigs gezien, maar niks dat voor mij het uitzicht haalt van trudoors.



Trudoors van Idem heeft één groot nadeel: de prijs.



Graag jullie alternatieven



Thanks
 
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
1.561
Waarderingsscore
0
Punten
0
De bekleding kiest iedereen zelf natuurlijk, mij gaat het voornamelijk om

het de naadloze aansluiten van poort en gevelbekleding, zodat ze perfect

in 1 vlak liggen.
 
Lid geworden
8 nov 2006
Berichten
376
Waarderingsscore
0
Punten
0
tru doors vind ik overgeprijsd



waarom geen houten kader laten maken en bekleden in wat je wil (alu, trespa, rockpanel, ...) . elke deftige sectionaalpoort-"boer" die wat speciallekes doet met houten poorten kan dat.



my two cents ==> googlen op "houten sectionaal poorten" en prijs vragen om met iets anders te laten bekleden.
 
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
1.561
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nu ook een offerte binnen van L-Doors. Zij hebben nu net een nieuw systeem op de markt met ook een volledig gelijkliggende poort/gevelbekleding.



De prijs is echter vergelijkbaar met TR-poorten. En dan heeft TR al wat meer ervaring en blijft het L-Doors systeem nieuw...
 
Lid geworden
14 jan 2009
Berichten
280
Waarderingsscore
0
Punten
0
Iemand nog een alternatief?

Heb al verschillende malen naar TR-poorten gemaild maar ik krijg daar geen reactie...
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Artliner wrote:
Iemand nog een alternatief?

Heb al verschillende malen naar TR-poorten gemaild maar ik krijg daar geen reactie...
Blijkbaar ben je niet de enige. :)

Nadat we al beslist hadden om het bij idem te doen, achteraf dan nog een telefoon gekregen van TR met de vraag of we al een keuze gemaakt hadden; tja .... we hebben nooit een offerte van TR gekregen.
 
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
1.561
Waarderingsscore
0
Punten
0
Die van ons wordt uiteindelijk uitgevoerd door TSV zoals hier ook ergens vermeld. Een mooie prijs van gekregen en ook een prachtige referentie van gezien bij ons in de buurt.

Opmeting zal voor december zijn. Zodra de poort geplaatst is zal ik hier enkele foto's plaatsen.
 
Lid geworden
17 sep 2007
Berichten
169
Waarderingsscore
0
Punten
0
F-B wrote:
Artliner wrote:
Iemand nog een alternatief?

Heb al verschillende malen naar TR-poorten gemaild maar ik krijg daar geen reactie...
Blijkbaar ben je niet de enige. :)

Nadat we al beslist hadden om het bij idem te doen, achteraf dan nog een telefoon gekregen van TR met de vraag of we al een keuze gemaakt hadden; tja .... we hebben nooit een offerte van TR gekregen.



Hmhm, same story here. Ook al een paar keer contact gehad met telkens de belofte om zo snel mogelijk offerte opgestuurd te krijgen. Maar tot op heden nog niets mogen ontvangen.



Heb ook een offerte gevraagd bij tsv in retie en prijs lijkt wel mee te vallen. Ook bij d-doors uit hechtel ben ik nog verder aan het informeren. Zij werken met guttomat-poorten en hebben ook een reeks gelijkend op trudoors. Alleen is het blijkbaar nog vrij nieuw en heb ik nog geen definitieve prijs kunnen krijgen voor een alu uitvoering. Wel voor uitvoering in ceder beplanking.
 
Lid geworden
14 jan 2009
Berichten
280
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoe zit het met de kwaliteit van guttomat? Idem zou bij de beste horen...

Rond welke prijs zat de poort in ceder? welke afmeting?
 
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
1.561
Waarderingsscore
0
Punten
0
Lid geworden
17 sep 2007
Berichten
169
Waarderingsscore
0
Punten
0
Artliner wrote:
Hoe zit het met de kwaliteit van guttomat? Idem zou bij de beste horen...

Rond welke prijs zat de poort in ceder? welke afmeting?



Over de kwaliteit van guttomat kan ik geen oordeel vellen. Ook op het forum hier lijken er weinig mensen ervaring mee te hebben. Zo "op 't zicht" ziet het wel degelijk uit. Men werkt met aluminium frames en inox scharnieren en gelagerde wielen.



De prijs van de poort (3m op 2m10) en automatisatie (sommer, duo vision 800) geplaatst bedraagt 3490€ (excl. btw). Voor het geheel van onze gevelbekleding (7m op 2m60) met inbegrip van de sectionaalpoort, bedraagt de prijs 6885€ (excl. btw). Isolatie van 7,5 cm en plaatsing inbegrepen.
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Uiteindelijk zijn we voor 'the real deal' gegaan, en hebben een trudoor geplaatst (laten plaatsen), aangezien geen enkele alternatieve aanbieder mij echt kon overtuigen.



Torck Poorten: doet dit ook, maar doet het niet meer met sectionaalpoorten, enkel kantelpoorten (vingerklembeveiliging)

Poorten Derycke: werkt in onderaanneming van IDEM, maar doet geen onderaanneming voor het plaatsen van trudoor; foto's in hun folder waren ook foto's van de IDEM website ... (Hun offerte was wel 2000 euro goedkoper, maar volgens mij hadden ze op dat moment nog nooit een trudoor geplaatst)

TR poorten: offerte aangevraagd, plan persoonlijk binnen gedaan, nooit reactie gekregen. (Tot op een dag eens een telefoontje met de vraag of we al beslist hadden, maar ik heb nooit een offerte gekregen van hen ? )

Hormann: niet echt wat ik voor ogen had.





fgh2947.jpg
 
Lid geworden
14 jan 2009
Berichten
280
Waarderingsscore
0
Punten
0
WOW ziet er goed uit!!! Wij zijn uiteindelijk ook voor een echte idem gegaan. Zijn onlangs komen opmeten dus nog wat maandjes geduld...
 
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
1.561
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ziet er inderdaad zeer goed uit. Morgen komt TSV onze poort en gevelbekleding plaatsen, zal dan ook enkele foto's posten!
 
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ben benieuwd naar de foto's.



Onze poort van TSV komt er binnenkort aan.



Is de plaatsing goed verlopen, want ik heb er

toch een beetje schrik voor.
 
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ben benieuwd naar de foto's.



Onze poort van TSV komt er binnenkort aan.



Is de plaatsing goed verlopen, want ik heb er

toch een beetje schrik voor.
 
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
1.561
Waarderingsscore
0
Punten
0
1382 wrote:
Ben benieuwd naar de foto's.



Onze poort van TSV komt er binnenkort aan.



Is de plaatsing goed verlopen, want ik heb er

toch een beetje schrik voor.



Levering was door onvoorziene omstandigheden een dag opgeschoven.

Vanmorgen zijn ze er aan begonnen. Zal hun werk straks gaan bekijken en vanavond hier wat foto's plaatsen.
 
Lid geworden
17 sep 2007
Berichten
169
Waarderingsscore
0
Punten
0
F-B wrote:
Uiteindelijk zijn we voor 'the real deal' gegaan, en hebben een trudoor geplaatst (laten plaatsen), aangezien geen enkele alternatieve aanbieder mij echt kon overtuigen.



Torck Poorten: doet dit ook, maar doet het niet meer met sectionaalpoorten, enkel kantelpoorten (vingerklembeveiliging)

Poorten Derycke: werkt in onderaanneming van IDEM, maar doet geen onderaanneming voor het plaatsen van trudoor; foto's in hun folder waren ook foto's van de IDEM website ... (Hun offerte was wel 2000 euro goedkoper, maar volgens mij hadden ze op dat moment nog nooit een trudoor geplaatst)

TR poorten: offerte aangevraagd, plan persoonlijk binnen gedaan, nooit reactie gekregen. (Tot op een dag eens een telefoontje met de vraag of we al beslist hadden, maar ik heb nooit een offerte gekregen van hen ? )

Hormann: niet echt wat ik voor ogen had.



Zeer mooi resultaat! Heeft Idem ook de plaatsing van de voordeur en dat raam verzorgd of heeft uw ramenman dat gedaan?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan