• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

een valabel alternatief voor trudoors van idem

Lid geworden
23 okt 2006
Berichten
92
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kent iemand een kwalitatiefwaardig alternatief voor trudoors van idem? (je weet wel is gevelbekleding in aluminium waarbij de garagepoort volledig geïntegreerd is in de gevel)



Heb al veel gelijkaardigs gezien, maar niks dat voor mij het uitzicht haalt van trudoors.



Trudoors van Idem heeft één groot nadeel: de prijs.



Graag jullie alternatieven



Thanks
 
Lid geworden
23 okt 2006
Berichten
92
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zal de vraag anders forumuleren:



Bij wie is de gevel ook aansluitend op zijn garagepoort bekleed in aluminium en is tevreden met het resultaat.



thanks
 
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
66
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wel wij hebben ook hetzelfde probleem. Zijn naar poorten Idem geweest en hebben een offerte gekregen voor één geheel. Voordeur + tussenstuk + garagepoort. Bekleding naar keuze - alu, bruynzeel, afromosia, afzelia,... (voor dezelfde prjs). Het 'gevelgeheel van 6,30 meter' zou neerkomen op zo'n 12500 euro (btw in). Lijkt ons toch wel een beetje veel maar aan de andere kant zou het de blikvanger van ons huis worden.

Graag eventuele alternatieven voor dit dure Thrudoors concept. Mocht er niets uit de bus komen dan stappen we toch naar Idem.



Een middelgrote schrijnwerker is ook bezig met een offerte hiervoor. Zij leveren echter geen sectionale poorten maar bisectionale poorten.



Kubus
 

selle

Lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
219
Waarderingsscore
0
Punten
16
Hebben juist een offerte gekregen van TSV uit retie. 2 poorten, alu bekleding stuk zijgeven 2700 mm, Voorzijde (inc. bekleding poorten en gevel) 9000 mm, panelen met horizontale verdeling. Geïsoleerde sektionaalpoorten automatisch met afstandsb. en drukknop binnen.

Totaalprijs ongeveer 9000 euro btw in (bij benadering, is iets meer).



Als ik de andere prijs bekijk van Idem, valt dit goed mee. We hebben het resultaat al kunnen bekijken bij andere mensen en is echt goed gedaan. Zit ook een klein verschil tussen paneel en garagepoorten, maar niet veel.

Voor alle zekerheid hebben we ook nog een offerte lopen bij Idem en Alracon (ramen en garagepoortleverancier uit Kinrooi) ging het ook eens bekijken.





Hopelijk zijn jullie hier iets mee.



Greetz Selle
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
En, hebben jullie uiteindelijk een alternatief gevonden ?



Deze VM ook eens bij IDEM geweest ivm Trudoor, maar toch wel serieus verschoten van het prijskaartje.



Als je de poort niet in hetzelfde vlak wilt hebben, dan scheelt het al direct een heel pak.
 
Lid geworden
23 okt 2006
Berichten
92
Waarderingsscore
0
Punten
0
Er is geen valabel alternatief. DIt is toch de vaststelling die wij een halfjaar geleden maakte en omdat we niet zo diep in de geldbeugel wouden tassen hebben we maar beslist om de gevel in facade te metsen. Resultaat valt ook goed mee en het grote voordeel is dat er hier geen krassen zullen inkomen. En dit mag ook niet uit het oog verloren worden.
 
Lid geworden
9 jun 2007
Berichten
41
Waarderingsscore
0
Punten
0
hoi,

wij willen ook het Trudoors-principe nastreven en hebben nu een metaalwerker gevonden die het wel ziet zitten om dit na te bootsen. Hij ziet hierin niet direct problemen. We moeten wel nog eens bijeen komen om alles degelijk te bespreken maar ik hou je op de hoogte hoe het vordert en of we uiteindelijk met hem in zee gaan.
 
Lid geworden
29 mrt 2006
Berichten
257
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben een offerte bij IDEM en bij andere constructeurs gevraagd, het verschil is niet enorm



Idem: 9500 euro

anderen zaten allemaal rond 7500-8000 euro
 
Lid geworden
13 okt 2008
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij bouwen met een bouwfirma (BIK) en ook wij hebben als ontwerp iets wat blijkbaar enkel door Trudoors van Idem kan opgelost worden.

Wij willen de sectionaalpoort, een paneel in hetzelfde materiaal en de voordeur samen als 1 vlak laten overkomen in onze voorgevel.



Mag ik eens informeren of iemand een gelijkaardig ontwerp had en dit al heeft gerealiseerd? Wie was dan de contructeur/firma? Was het een aanvaardbare kostprijs? Kan je een foto laten zien hoe het er nu in werkelijkheid uitziet?



Merci!
 
Lid geworden
9 jun 2007
Berichten
41
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben onze poort en gevelbekleding bij IDEM besteld. Poort is nu in productie.

Maarrrr..... hadden we het eerder geweten, hadden we poort en gevelbekleding bij TR poorten besteld (ook in Oudenaarde).

Scheelde 2000 euro !!!!!! voor dezelfde afwerking.

Dit bedrijf is van iemand die bij IDEM als installateur heeft gewerkt. Zag er piek hetzelfde uit voor 2000 euro minder!



Dus.... Bezint voor ge begint!
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
tientjeloos wrote:
Wij hebben onze poort en gevelbekleding bij IDEM besteld. Poort is nu in productie.

Maarrrr..... hadden we het eerder geweten, hadden we poort en gevelbekleding bij TR poorten besteld (ook in Oudenaarde).

Scheelde 2000 euro !!!!!! voor dezelfde afwerking.

Dit bedrijf is van iemand die bij IDEM als installateur heeft gewerkt. Zag er piek hetzelfde uit voor 2000 euro minder!



Dus.... Bezint voor ge begint!
Wij gaan (alé, zouden het toch willen), onze poort + voordeur + gevelvlak in hetzelfde materiaal en in hetzelfde vlak willen hebben (de poort mag dus niet -ook geen 1 cm ) inspringen tov het gevelvlak.



Als we het in aluminium laten uitvoeren, dan is IDEM totnutoe de enige die we gevonden hebben die dit kan.

Laten we het in Trespa uitvoeren, dan hebben we een aantal schrijnwerkers die dit ook wel zouden kunnen.
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
tientjeloos wrote:
Wij hebben onze poort en gevelbekleding bij IDEM besteld. Poort is nu in productie.

Maarrrr..... hadden we het eerder geweten, hadden we poort en gevelbekleding bij TR poorten besteld (ook in Oudenaarde).

Scheelde 2000 euro !!!!!! voor dezelfde afwerking.

Dit bedrijf is van iemand die bij IDEM als installateur heeft gewerkt. Zag er piek hetzelfde uit voor 2000 euro minder!



Dus.... Bezint voor ge begint!
Ik heb net eens op de site van TR poorten gekeken, maar ik zag toch niet direct iets dat er net zo uitzag als een trudoor hoor ...
 
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij TSV poorten in Retie hebben wij net een offerte aangevraagd.

Heb hem aan de lijn gehad en beweert ook een soort Trudoors type te maken.

Hij ging mij ook een paar fotootjes doorsturen... Hopelijk is het wat ik ervan verwacht :wink:
 
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
1.561
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb mijn offerte voor een idem tru doors poort icm een gedeelte gevelbekleding binnen en het viel mij nog mee... krijg er ook nog een van TR poorten ben eens benieuwd hoe groot het verschil is?



Maar het blijft mooi!
 
Lid geworden
18 apr 2008
Berichten
96
Waarderingsscore
0
Punten
0
dennisschmitz wrote:
Ik heb mijn offerte voor een idem tru doors poort icm een gedeelte gevelbekleding binnen en het viel mij nog mee... krijg er ook nog een van TR poorten ben eens benieuwd hoe groot het verschil is?



Maar het blijft mooi!



En over welke bedragen gaat het dan...... voor welke grootte ?
 
Lid geworden
18 apr 2008
Berichten
96
Waarderingsscore
0
Punten
0
Maaike wrote:
Bij TSV poorten in Retie hebben wij net een offerte aangevraagd.

Heb hem aan de lijn gehad en beweert ook een soort Trudoors type te maken.

Hij ging mij ook een paar fotootjes doorsturen... Hopelijk is het wat ik ervan verwacht :wink:



We zijn in blijde verwachting van uw fotokes :D :D
 
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
1.561
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bumba wrote:
dennisschmitz wrote:
Ik heb mijn offerte voor een idem tru doors poort icm een gedeelte gevelbekleding binnen en het viel mij nog mee... krijg er ook nog een van TR poorten ben eens benieuwd hoe groot het verschil is?



Maar het blijft mooi!



En over welke bedragen gaat het dan...... voor welke grootte ?



Dat hou ik nog even in het midden tot ik ook een offerte heb van TR poorten. Daarna zal ik je de prijzen laten weten.
 
Lid geworden
15 jun 2007
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Punten
1
TSV heeft bij ons 2 poorten van 2,6m met tussenpaneel van 1,2m geplaatst in geanodiseerd aluminium. (Totale breedte ong 6,5m) Prijs was ong. 6600 euro excl. BTW

incl. 2 motoren + afstandbediening. Perfecte uitvoering in 1 vlak en zeer professionele plaatsing. Een tevreden klant dus!
 
Lid geworden
3 apr 2008
Berichten
108
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kan je bij gelegenheid een fotootje van die TSV dubbele poort posten?



Mercikes.
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
kermit954 wrote:
TSV heeft bij ons 2 poorten van 2,6m met tussenpaneel van 1,2m geplaatst in geanodiseerd aluminium. (Totale breedte ong 6,5m) Prijs was ong. 6600 euro excl. BTW

incl. 2 motoren + afstandbediening. Perfecte uitvoering in 1 vlak en zeer professionele plaatsing. Een tevreden klant dus!
Sectionaalpoort of kantelpoort ?



Ik ben ook wel geinteresseerd in een foto :)



- Retie is natuurlijk niet echt in de buurt.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan