• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Ecohuis of Livingwood

Lid geworden
18 apr 2016
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste,

Wij gaan bouwen en kiezen voor HSB, nu twijfelen we nog tussen ecohuis en livingwood.

Ecohuis komt in onze ogen een professioneler over dan livingwood, maar Livingwood is een stuk goedkoper, dus we zouden dan iets groter kunnen bouwen met hetzelfde budget.

We hebben alleen niet zo een goed gevoel bij de verkoper van Livingwood, maar vanaf je getekend hebt vermoed ik dat je een ander contactpersoon krijgt voor het verdere verloop van de bouw, of niet?

We hebben al met enkele mensen uit de buurt gepraat die met Livingwood gebouwd hebben, zij zijn over het algemeen tevreden. Alleen een extra kost die in elk verhaal terugkwam, was dat de mensen moesten bijbetalen voor de fundering, omdat de gronddiepte waarop men normaal met de fundering start niet stabiel genoeg bleek te zijn. Is dit een truc om de prijs op te drijven? Het ging elke keer toch over een aanzienlijk bedrag... Heeft er nog iemand dit ervaren die met livingwood bouwt?

Iedereen die ervaring heeft met Ecohuis of Livingwood (goed of slecht) mag dit met ons delen, hopelijk kunnen we aan de hand daarvan snel een keuze maken.

Alvast bedankt!

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
5.652
Punten
113
laat eerst een grondsondering uitvoeren. Dan heb je al  zekerheid over de draagkracht van de grond en kan daar meteen een correcte prijs op geplakt worden.  Moet je trouwens proberen voor elk punt te doen voordat je tekent.  Keuze vloer, keuken, badkamer, verwarming etc...

Zodoende er zo weinig mogelijk wijzigingen nog moeten gebeuren. Want dat zijn de momenten dat er wordt doorgerekend !

Dan heb je ook een zeer goede offerte om met anderen te vergelijken.

Lid geworden
14 jan 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
Is het ecohuis of livingwood geworden? Offertes laten maken en livingwood wel een pak goedkoper

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
5.652
Punten
113
Is het ecohuis of livingwood geworden? Offertes laten maken en livingwood wel een pak goedkoper
En de details van de offertes zijn identiek ?

Lid geworden
14 jan 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
Bij mij zijn de details van de offertes identiek. Maar livingwood is wel veeeel goedkoper

Kwakkel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2011
Waarderingsscore
375
Punten
83
Mijn architect, die vaak samenwerkt met Arkana, zou een samenwerking met Ecohuis nog wel doen. Livingwood e.a. daarentegen zou ze minder zien zitten (of niet doen gewoonweg).

Lid geworden
14 jan 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
En heeft u architect dan ook gezegd waarom?

Lid geworden
14 jan 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
Arkana wel extreem duur, heb ik ook een offerte van

Kwakkel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2011
Waarderingsscore
375
Punten
83
Geen vertrouwen in de werkwijze, geloof ik.

Arkana inderdaad duur, maar als je het budget hebt zijn ze het volgens mij zeker waard! Lang met hen in het traject gezeten, maar helaas moeten loslaten na de prijsstijgingen vorig jaar

Tornadinho

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
1 mei 2017
Waarderingsscore
691
Punten
113
Bij mij zijn de details van de offertes identiek. Maar livingwood is wel veeeel goedkoper
Dat is toch raar, of één van de twee heeft het verkeerd ingeschat.

ktheyss

Actief Lid
Lid geworden
5 jul 2018
Waarderingsscore
93
Punten
28
Geen vertrouwen in de werkwijze, geloof ik.

Arkana inderdaad duur, maar als je het budget hebt zijn ze het volgens mij zeker waard! Lang met hen in het traject gezeten, maar helaas moeten loslaten na de prijsstijgingen vorig jaar
dag Kwakkel, off topic maar waar zijn jullie nu dan beland? En vlot het met de re-indiening van jullie project? mvg Kristof

Kwakkel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2011
Waarderingsscore
375
Punten
83
Oh, we blijven bij CH hoor. We wachten nu op de aangepaste offerte (met hellend dak).
De aanvraag is 31 december ingediend ?

ktheyss

Actief Lid
Lid geworden
5 jul 2018
Waarderingsscore
93
Punten
28
Oh, we blijven bij CH hoor. We wachten nu op de aangepaste offerte (met hellend dak).
De aanvraag is 31 december ingediend ?
Juist, ik was het helemaal vergeten. En netjes op tijd:)
We zitten momenteel in de fase dat pur/chape snel gaat komen + buitenisolatie. Als je eens wilt komen zien, stuur ma PM. En vanaf nu blijf ik on-topic

Lid geworden
26 jan 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Wij hebben gekozen voir Livingwood, vooral omdat er overal achter de gyproc hout zit. Dit is niet zo bij ecohouse. De kwaliteit (zijn nu aan het bouwen) zijn we zeer tevreden over. Wat minder is, is dat de communicatie soms wat moeilijker gaat. Ze gaan enorm snel. Ons huis stond op 2 maanden winddicht.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan